مدیرعامل اسبق سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بیشترین تخلیه و بارگیری در بنادر کشورمان به دوره برجام برمی‌گردد که تخلیه و بارگیری کانتینری به بالای ٣ میلیون TEU رسید اما پس از برجام این عدد به ١.۵ میلیون TEU تنزل پیدا کرد و نصف شد، در واقع پس از برجام ترافیک خطوط لاینری در بنادر کشورمان به نصف رسید. محمد راستاد در گفت‌وگو با ایلنا، درباره دیگر مضرات تحریم بیان کرد: بندر واسط یعنی هر بندری که نزدیکی بنادر کشورمان قرار دارد و بار ایران به دلیل محدودیت‌های تحریمی در این بندر واسط تخلیه و بارگیری می‌شود. در این شرایط حتی بعضا بار از کانتینر خارج و به کانتینر دیگری منتقل و بعد از آن در کشتی دیگری بارگیری و در نهایت به بنادر ایران منتقل و در این بنادر تخلیه می‌شود. این روند از نظر زمانی و از نظر هزینه‌ شرایط بدتری را برای صادرکنندگان، واردکنندگان و مصرف کننده نهایی 

به وجود می‌آورد.