نازنین دشتی 

دور دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در حالی برگزار شد که یک ایرانی هم در این مسابقات حضور داشت و توانست شبی درخشان را سپری کند. در این مرحله از رقابت‌ها و در یکی از مهم‌ترین بازی‌ها، تیم فوتبال اینتر ایتالیا میزبان ستاره سرخ بلگراد بود و توانست با نتیجه چهار بر صفر به پیروزی برسد. بردی که رد پای ستاره ایرانی این تیم یعنی مهدی طارمی در آن بسیار مشهود بود. طارمی که برخلاف دو بازی آخر اینتر، در این دیدار از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت، با دو پاس گل و یک گل نشان داد به روزهای اوجش برگشته و یکی از بهترین خریدهای اینتر بوده است. 

رد پای طارمی در سه گل

در این دیدار اینتر در دقیقه 11 موفق شد توسط «هاکان چالهان اوغلو» گل اول را به ثمر برساند. سپس در دقایق ۵۹ و ۷۱ «مارکو آرناتوویچ» و «لائوتارو مارتینز» با پاس‌های مهدی طارمی گل‌های دوم و سوم را به ثمر رساندند. این اما پایان کار مهدی نبود. ستاره بوشهری در دقیقه 81 از روی نقطه پنالتی گل چهارم تیمش را وارد دروازه حریف کرد تا یک شب به یادماندنی را در لیگ قهرمانان اروپا پشت سر بگذارد. 

طارمی در بازی مقابل منچستریونایتد هم عملکرد خوبی داشت اما بعد از آن بازی در ترکیب اصلی نبود تا اینکه مقابل ستاره سرخ بار دیگر فرصت بازی پیدا کرد و به خوبی توانست پاسخ اعتماد سرمربی را بدهد. در این چند هفته هواداران اینتر منتظر گلزنی طارمی بودند که این اتفاق سرانجام در دور دوم لیگ قهرمانان افتاد و طارمی با باز کردن دروازه نماینده صربستان این طلسم را هم شکست. ستاره بوشهری افعی‌ها در این بازی 15 پاس داد که 80 درصد آن یعنی 12 پاس صحیح بود، 2 خلق موقعیت و یک دریبل موفق داشت و با نمره 9.1 بهترین بازیکن زمین بود. او از سوی یوفا هم به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و جایزه‌‌اش را گرفت.

به وقت تمجید اینزاگی

سیمئونه اینزاگی سرمربی اینترمیلان پس از پیروزی تیمش هم به تمجید از عملکرد خط حمله تیمش که از زوج مارکو آرناتوویچ و مهدی طارمی تشکیل شده بود پرداخت و گفت:«آنها واقعا تلاش زیادی کردند و شایسته این فرصت بودند. آنها نشان دادند که آماده‌اند. درباره چرخش بازیکنان هم نمی‌خواهم تحت تاثیر حرف‌های دیگران قرار بگیرم.» سایت باشگاه طارمی هم درباره درخشش ستاره ایرانی خود نوشت:«دو پاس گل، عنوان بهترین بازیکن مسابقه و اولین گل با پیراهن اینتر؛ شب جادویی برای مهدی طارمی که نقش بزرگی در پیروزی اینتر برابر ستاره سرخ داشت. مهاجم ایرانی در ۹۰ دقیقه بازی، پنج توپ‌گیری داشت، دو موقعیت خلق کرد و با پاس‌هایش زمینه‌ساز گل‌های لائوتارو و آرناتوویچ شد، پیش از اینکه با زدن پنالتی گل چهارم، بازی را به پایان برساند.» 

طارمی: خوشحالم گل زدم

طارمی هم در پایان این بازی درباره شب به یادماندنی که داشت صحبت کرد:«از اینکه گل زدم خیلی خوشحالم. من توانستم به خوبی بازی کنم و این به لطف هم‌تیمی‌هایم بود که مرا یاری کردند. این یک لحظه بزرگ برای من بود. خیلی هیجان‌زده‌ام. کمی زمان برد تا گل بزنم، اما همیشه در تمرینات تمام تلاشم را کردم. برای این لحظه خیلی جنگیدم و بالاخره موفق به گلزنی شدم. از لائوتارو ممنونم که پنالتی را به من سپرد؛ او کاپیتان و یک بازیکن تیمی واقعی است. ما مثل یک خانواده هستیم و از بازی در چنین باشگاه بزرگی بسیار خوشحالم. هدف ما به عنوان یک باشگاه بزرگ، پیروزی و قهرمانی است و ما قدم به قدم در هر مسابقه تمرکز می‌کنیم تا به موفقیت نهایی برسیم.» 

گاتزتا دلواسپورت: طارمی ستاره میدان بود

روزنامه گاتزتادلو اسپورت هم گزارشی درباره بازی اینتر منتشر کرد، به تمجید از بازیکن ایرانی این تیم پرداخت. در گزارش این روزنامه آمده است:«اینتر در شبی بارانی با خیالی آسوده به استقبال اولین پیروزی خود در لیگ قهرمانان رفت. ضربه استثنایی چالهان اوغلو به مانند ضربه‌ای بود که توپ را به گوشه دروازه ستاره سرخ فرستاد و آغازگر یک مسابقه بی‌چون و چرا شد. حرکت تکنیکی چالهان اوغلو و همچنین دو پاس گل طارمی، مهاجم ایرانی که نقش کلیدی در مدیریت بازی داشت، شایسته تحسین است. چالهان‌اوغلو با یادآوری روزهای درخشان گذشته‌اش که ضربات ایستگاهی از فواصل دور را گل می‌کرد، این بار از فاصله‌ای کمتر، با ضربه‌ای زیبا توپ را به گوشه دروازه فرستاد و اینتر را به برتری رساند. این پیروزی اینتر را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا چهار امتیازی کرد.» 

این روزنامه درباره تغییراتی که اینزاگی در تیم ایجاد کرده هم نوشت:«این مربی با هفت تغییر بازیکنان جدیدی را به میدان فرستاد. طارمی و آرناتوویچ به‌عنوان زوج خط حمله جدید بازی کردند، در حالی که دامفرایس و کارلوس آگوستو نیز به ترکیب اضافه شدند. نتیجه نشان داد که اینزاگی درست تصمیم گرفته بود. اینتر نمایش منظمی داشت و تنها چند اشتباه کوچک مثل از دست رفتن توپ توسط زیلینسکی و چالهان‌اوغلو به صرب‌ها فرصت شوت‌زنی داد. باقی مسابقه، با وجود بارش شدید باران، به خوبی پیش رفت.» 

بخش جذاب این گزارش اما جایی است که درباره طارمی نوشته شده است:«کلید موفقیت اینتر تهاجم بود. نراتزوری‌ها از همان ابتدا روی جناحین فشار آوردند. پاوارد که به نوعی یک وینگر اضافه شده بود، در کنار زیلینسکی قرار گرفت و طارمی و آرناتوویچ چندین بار به دروازه ستاره سرخ نزدیک شدند. بهترین بازیکن ستاره سرخ، آندریا ماکسیموویچ بود که به تازگی از تیم‌های جوانان به بزرگسالان پیوسته است. اما ستاره اصلی این مسابقه طارمی بود. او دو پاس گل مهم داد؛ یکی برای آرناتوویچ در دقیقه ۵۹ و دیگری برای لائوتارو در دقیقه ۷۱؛ طارمی با پرس قدرتمند خود توپ را از درکوشیچ گرفت و لائوتارو را در حال حرکت به سمت دروازه تغذیه کرد و لائوتارو با یک ضربه ساده گل زد. حدود ۱۰ دقیقه بعد، لائوتارو با سپردن پنالتی به طارمی، لطف او را جبران کرد. طارمی که در کارنامه‌اش تنها ۹ پنالتی از دست‌رفته از ۶۵ پنالتی که زده است دارد، به‌ راحتی گل چهارم را برای اینتر به ثمر رساند. اینتر با این پیروزی چهار بر صفر، دومین برد مشابه خود در فصل را پس از پیروزی مقابل آتالانتا به دست آورد.»