هفته ششم رقابت‌های فصل ۲۵-۲۰۲۴ لیگ برتر انگلیس از امروز با مصاف نیوکاسل و تیم صدرنشین منچسترسیتی آغاز می‌شود. آرسنال در خانه میزبان لستر است و چلسی از تیم سرسخت برایتون پذیرایی می‌کند. در آخرین مسابقه لیورپول به خانه تیم قعرنشین ولورهمپتون می‌رود. منچستریونایتد نیز روز یکشنبه در ورزشگاه اولدترافورد میزبان تاتنهام است و دو تیم بر سر حضور در نیمه اول جدول خواهند جنگید. 

تونالی برمی‌گردد 

منچسترسیتی با گل دیرهنگام جان استونز از شکست مقابل آرسنال گریخت و حالا در مقابل نیوکاسل قرار می‌گیرد که قدرتمندترین رقیب سیتیزن‌ها در ۶ مسابقه پیش رو در تمام رقابت‌هاست. مصدومیت رودری نگران‌کننده‌ترین حادثه برای مدافع عنوان قهرمانی نام دارد و باید دید گواردیولا برای جبران جای خالی یکی از اثرگذارترین مهره‌های خود چه نقشه‌ای در سر خواهد داشت. غیبت رودری در مسابقه مقابل نیوکاسل با حضور تونالی در ترکیب حریف همزمان می‌شود. ساندرو تونالی که ۱۰ ماه از سال نخست حضورش در شمال انگلیس را به دلیل تخلف شرط‌بندی (در دوره حضور در میلان) با محرومیت از دست داد، می‌تواند امروز برای نخستین بار بعد از این غیبت طولانی در ترکیب اصلی تیم ادی هاو قرار بگیرد. نیوکاسل با کسب ۱۰ امتیاز از پنج بازی نخست فصل نتایج خوبی گرفته اما عملکرد فنی تیم چنگی به دل هواداران نمی‌زند و شکست سه بر یک هفته گذشته مقابل فولام برای دنبال‌کنندگان بازی‌های تیم شوکه‌کننده نبود. دو تیم فصل گذشته در جام حذفی و جام اتحادیه به مصاف هم رفتند و سهم هر تیم یک پیروزی خانگی بود. 

آرتتا امیدوار به جوان‌ها

سرمربی آرسنال بدون ملاحظه و نرم‌دلی تصمیم به قطع همکاری با ادی انکتیا، امیل اسمیت‌رو و ریس نلسون (به صورت قرضی) گرفت و بعد از آغاز موج مصدومیت و غیبت نسبتا طولانی مارتین اودگارد، جای خالی اسمیت‌رو که این روزها در ترکیب فولام خوش می‌درخشد، بیشتر احساس می‌شد. با این حال آرسنال فعلا بدون لغزش پیش می‌رود و درخشش اتان انوانری در مسابقه وسط هفته مقابل بولتون در چارچوب رقابت‌های جام اتحادیه اتفاقی امیدوارکننده به شمار می‌رود. او مزد اعتماد سرمربی اسپانیایی را با به ثمر رساندن دو گل در نخستین حضور خود در ترکیب اصلی توپچی‌ها داد و حالا برای حضور در دقایقی از مسابقه روز شنبه مقابل لستر لحظه‌شماری می‌کند.

ترکیب ۱۱ نفره آرسنال در مسابقه چهارشنبه از حضور پنج محصول آکادمی بهره‌مند بود؛ از جمله جک پورتر ۱۶ ساله دروازه‌بان چهارم تیم که در این مسابقه به جوان‌ترین شروع‌کننده تاریخ باشگاه آرسنال تبدیل شد. داوید رایا احتمالا همچنان به دلیل مصدومیت ران غایب است اما روز شنبه نتو به جای او و پورتر درون دروازه می‌ایستد. ستاره‌های جوان اما آینده امن آرسنال را تضمین می‌کنند. توپچی‌ها در هر پنج مسابقه اخیر خود مقابل لستر با نتیجه مجموع ۱۲ بر سه به پیروزی رسیده‌اند. 

ولبک آماده نبرد با چلسی 

فابیان هورزلر در جریان تساوی هفته گذشته مقابل ناتینگام‌فارست از کنار زمین اخراج شد اما از محرومیت بیشتر نجات یافت و در مسابقه این هفته مقابل چلسی در محدوده فنی تیمش حاضر خواهد بود. اخراج همزمان او و نونو اسپریتو سانتو از کنار زمین به دلیل تکل خطرناک مورگان گیبزوایت روی ژائو پدرو اتفاق افتاد و سرمربی برایتون باید ترکیب تیمش را بدون حضور پدرو برای مسابقه این هفته آماده کند. در حال حاضر دنی ولبک آماده‌ترین مهره تهاجمی برایتون به شمار می‌رود. او در چهار مسابقه اخیر مقابل چلسی سه گل به ثمر رسانده و اگر کارو میتوما عملکرد خوب خود در شکافتن دفاع ناتینگام را در استمفوردبریج تکرار کند، آمار ولبک افزایش خواهد یافت. 

در طرف دیگر زمین اما نیکلاس جکسون و کول پالمر به شدت آماده هستند و چلسی پشت سر منچسترسیتی با ۱۱ گل دومین خط حمله برتر رقابت‌های لیگ برتر را به خود اختصاص داده. شیرها در سه مسابقه اخیر در تمام رقابت‌ها با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی رسیده و عملکرد دفاعی تیم هم برخلاف پیش‌بینی‌های اولیه روز به روز بهتر می‌شود. آبی‌های لندن در هر سه مسابقه اخیر خود مقابل برایتون با یک گل اختلاف به پیروزی رسیده‌اند. 

ذهنیت برنده مقابل تیم بازنده

ماریو لمینا، کاپیتان ولورهمپتون بعد از شکست مقابل نیوکاسل در مولینیو گفته بود:«من ناراحتم. باید این ذهنیت بازنده را تغییر دهیم و بر سر کار برگردیم.» گرگ‌ها از آن روز به بعد دو بار دیگر بازنده از زمین خارج شده‌اند. شکست مقابل برایتون به کنار رفتن از جام اتحادیه منجر شد و باخت به استون‌ویلا تیم را به قعر جدول لیگ فرستاد؛ در کنار اورتون با رکورد مشترک بیشترین گل خورده (۱۴) و بدترین تفاضل گل (۹-). گری اونیل یک سرمربی آینده‌دار و بااستعداد به شمار می‌رود اما تابستان دشواری که با از دست دادن پدرو نتو و مکس کیلمن همراه بود، حالا با مصدومیت طولانی‌مدت یرسون موسکوئرا تکمیل شده است. 

حریف بعدی آنها لیورپول است. قرمزها در هر دو مسابقه رفت و برگشت فصل گذشته مقابل ولوز به پیروزی رسیده. تیم آرنه اسلوت با به ثمر رساندن ۱۱ گل در سه مسابقه اخیر عطش و اشتیاق خود برای درخشش و پیروزی را به رخ کشیده. سرخ‌ها در ۱۳ مسابقه اخیر مقابل ولوز ۱۱ پیروزی، یک تساوی و یک شکست به دست آورده‌اند. 

نگاه‌ها به میانه جدول 

تاتنهام و منچستر یونایتد فصل جاری لیگ برتر انگلیس را با امید قهرمانی لیگ اروپا و کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا آغاز کردند اما در حال حاضر در رده‌های دهم و یازدهم جدول رده‌بندی لیگ قرار دارند. وضعیت دو تیم تفاوت چندانی با خاطره‌های هواداران دو تیم از سال‌های گذشته ندارد. منچستریونایتد موقعیت‌ می‌سازد اما گل نمی‌زند و بازیکنان این تیم از لحظات تعیین‌کننده و برنده‌ساز سربلند بیرون نمی‌آیند. تاتنهام سرمربی متفکری دارد و با عقیده جزمی خود برای فشار از بالا و پیش کشیدن به درون نیمه زمین حریف پیش می‌رود و نقشه دومی برای مسابقات مختلف ندارد. در چهار تقابل رودرروی اخیر دو مساوی و یک برتری برای هر یک از این تیم‌ها به دست آمده.