رئال مادرید و بارسلونا در مهم‌ترین بازی فصل، در یازدهمین هفته از رقابت‌های لالیگا روز شنبه پنجم آبان در سانتیگو برنابئو به مصاف یکدیگر خواهند رفت. این ال‌کلاسیکو برای علاقه‌مندان به فوتبال از جذابیت زیادی برخوردار است زیرا بارسلونا با هدایت هانسی فلیک در این فصل نتایج بسیار خوبی به دست آورده است و رئال مادرید ضمن به خدمت گرفتن کیلیان امباپه که در چند بازی اخیر نمایش بسیار خوبی داشته، امیدوار است بتواند به روند پیروزی‌های بارسلونا پایان دهد. رئال مادرید و بارسلونا در تور پیش فصل به مصاف یکدیگر رفته بودند که این بازی با نتیجه دو بر یک به سود بارسلونا به پایان رسید. جدا از موضوع ال‌کلاسیکو، آنچلوتی و تیمش به دنبال ثبت یک رکورد تازه هستند. 

می‌خواهیم شکست‌ناپذیر بمانیم

به گزارش فوتبال 360، از آخرین شکست تیم کارلو آنچلوتی در لالیگا حدود 365 روز می‌گذرد. آنها در این مدت 39 بازی را بدون شکست پشت سرگذاشته‌اند. 29 برد و 10 تساوی حاصل کار لوس‌بلانکوس بوده. آخرین شکست رئال مقابل همشهری‌اش بوده و حدود یک سال پیش سفیدپوشان در دربی مادرید مقابل شاگردان ال‌چولو باخت را تجربه کردند؛ دیداری که منجر به تغییر تاکتیکی در تیم آنچلوتی شد و بعد از این شکست آنها مسیر درخشان خود را پیدا کردند. آنها حالا برای شکست‌ناپذیر ماندن چهار گذرگاه را پیش رو دارند. 

ایستگاه اول؛ دربی مادرید

بازی بعدی رئال در لالیگا در ورزشگاه متروپولیتانو مقابل اتلتیکومادرید خواهد بود. بازی در استادیوم اتلتی برای رئال همیشه دشوار بوده است. در پنج بازی گذشته کفه ترازو به سمت شاگردان ال‌چولو سنگینی می‌کند. آنها دو برد به دست آورده‌اند‌ اما کهکشانی‌ها تنها به یک برد رسیده‌اند و دو بازی با نتیجه تساوی به اتمام رسیده است. نکته امیدوارکننده برای رئال می‌تواند این باشد که اتلتی با وجود خریدهای خوب در تابستان شروع درخشانی در لالیگا نداشته و همچنان در بعضی بازی‌ها شاهد مساوی‌های کسل‌کننده از تیم دیگو سیمئونه هستیم. با این‌حال شرایط دربی همیشه متفاوت از سایر بازی‌هاست و انگیزه‌های دو تیم فوق‌العاده بالاست. 

ایستگاه دوم؛ بازی با ویارئال

اگر شاگردان کارلتو جان سالم از متروپولیتانو به در ببرند، دیدار خانگی مقابل ویارئال می‌تواند چهل و یکمین دیدار بدون شکست آنها در لالیگا باشد. رئال این فصل در سانتیاگو برنابئو عالی و بی نقص کار کرده و بعید است مقابل ویارئال غافلگیر شود و شکست بخورد. شاگردان مارسلینو در ویارئال با 11 امتیاز از 6 بازی در رده ششم لالیگا قرار گرفته‌اند. آنها مقابل دو غول دیگر لالیگا در این فصل بازی کرده‌اند. زیردریایی‌ها، اتلتی را متوقف کردند اما مقابل بارسا با پنج گل در خانه تحقیر شدند. 

ایستگاه سوم؛ بازی راحت با سلتاویگو

رئال در فصول اخیر مقابل سلتاویگو مشکلی خاصی نداشته است و در پنج بازی اخیر مقابل این تیم آمار صددرصد پیروزی را به جا گذاشته است. سلتاویگو تا اینجای فصل 50 درصد امتیازات ممکن را گرفته و با 9 امتیاز از 6 بازی در رده نهم جدول قرار دارد. 

ایستگاه چهارم؛ ال‌کلاسیکو...

به طرز شگفت‌انگیزی رئال مادرید برای اینکه به رکورد دشمن سنتی‌اش برسد (بارسلونا با 43 بازی بدون شکست حد فاصل آپریل 2017 تا می 2018 رکورددار لالیگاست) و آمار 43 بازی بدون شکست را در لالیگا ثبت کند، باید مقابل بارسای این روزها آماده فلیک شکست نخورد. در طرف مقابل کاتالان‌ها برای اینکه اجازه ندهند مادرید رکورد جاودانه‌شان را از آن خود کند، این فرصت را دارند تا خودشان روند شکست‌ناپذیری آنها را پاره کنند. طرفداران بارسلونا در فصل آخر حضور ژاوی روی نیمکت تیم‌شان شکست‌های متوالی را در ال‌کلاسیکوها تجربه کردند و حالا با تیم سرحال و روی فرم هانسی فلیک برای بازی با رقیب سنتی لحظه شماری می‌کنند تا دوباره طعم پیروزی در این جدال همیشه حساس را بچشند. مادرید میزبان این بازی خواهد بود و سرمربی آلمانی بارسا اولین تجربه ال‌کلاسیکویی‌اش را باید در سانتیاگو برنابئو پشت سر بگذارد. به خاطر فاصله چهار امتیازی بارسا با رئال، این بازی بهترین فرصت برای کم کردن اختلاف کهکشانی‌ها با صدر جدول است.

دوری چند هفته‌ای امباپه

رئال مادرید در حالی باید برای ثبت رکورد شکست‌ناپذیری‌اش پیش برود که ستاره مهم خود را برای مدتی در اختیار ندارد. کلیان امباپه که با پیوستن به رئال مادرید یکی از رویاهایش را محقق کرد، باید مدتی را دور از ترکیب تیم محبوبش بگذراند. ستاره فرانسوی بعد از زدن پنجمین گل فصل مقابل آلاوس آسیب دید. مصدومیتی که تایید شد و او به بازی حساس یکشنبه مقابل اتلتیکو مادرید نمی‌رسد. همسترینگ امباپه در جریان برد مقابل آلاوس آسیب دید. هنوز به طور رسمی مدت غیبت امباپه اعلام نشده اما درمان این آسیب معمولا سه هفته طول می‌کشد و احتمالا بازگشت او به بعد از تعطیلات بازی‌های ملی در ماه اکتبر موکول شود. مهاجم رئال مادرید انگیزه زیادی برای اولین بازی بزرگش در لالیگا داشت، با این حال باید همچنان منتظر بماند. او تا به حال روبه‌روی اتلتیکو مادرید بازی نکرده است. 

امباپه پیش از بازی با آلاوس همراه تیبو کورتوا و فده والورده بیشترین دقایق بازی را داشت و کارلو آنچلوتی قرار بود به او مقابل آلاوس استراحت بدهد اما به دلیل درد پای اندریک مجبور شد از تصمیمش صرف نظر کند. امباپه در اواخر بازی دردی در پایش داشت و به نیمکت اشاره کرد تا او را تعویض کنند. آنچلوتی بعد از بازی ابراز امیدواری کرد این مصدومیت جدی نباشد اما معاینات پزشکان رئال نشان داد فعلا شرایط بازی ندارد. ستاره فرانسوی مقابل آلاوس نمایش خوبی داشت و روی یک حرکت دیدنی موفق شد برای پنجمین بار در لالیگا گل بزند. او حالا مجبور است بازی مقابل اتلتیکو را از روی سکو تماشا کند.