رقابت‌های باشگاهی فوتبال ایران در فصل گذشته در شرایطی پیگیری شد که بدون ‌شک یکی از مهم‌ترین حواشی لیگ بیست‌وسوم مرتبط با وضع دوباره قانون سقف بودجه بود؛ جایی ‌که تیم‌هایی نظیر سپاهان و پرسپولیس با چالش کسر امتیاز مواجه شدند و حتی جرایم سنگینی هم علیه آنها وضع شد اما در ادامه راه، امتیازات کسر شده به حساب‌شان بازگشت! در این میان، بیشترین جریمه متحمل باشگاه سپاهان شد که آنها به کسر چهار امتیاز و پرداخت 40 میلیارد تومان جریمه و البته اصلاح قرارداد بازیکنان جدیدالورود خود محکوم شدند. 

سپاهانی‌ها در حالی با کسر امتیاز انجام‌شده وارد شرایط بحرانی شدند و روزهای پرماجرایی را پشت سر گذاشتند که از همان روز نخست، وعده مدیران باشگاه اصفهانی، پیگیری حقوقی مساله بود؛ به‌طوری ‌که بلافاصله بعد از صدور حکم کمیته انضباطی و بررسی آن توسط کمیته استیناف، طلایی‌پوشان به میزان جریمه نقدی اعمال‌شده اعتراض کردند که مراجع قضایی ذی‌صلاح فدراسیون فوتبال اعتراض آنها را نپذیرفت و سپاهانی‌ها شکایت خود را به دادگاه عالی ورزش  بردند تا در این دادگاه پیگیر احقاق حق خود باشند. 

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در وهله نخست جریمه‌ای 40 میلیارد تومانی را علیه باشگاه سپاهان وضع کرد که گفته می‌شود بعد از بررسی‌های انجام شده در ادامه راه، این حکم به 33 میلیارد تومان تقلیل پیدا کرده است. با این وجود، سپاهانی‌ها رقم جریمه‌شده را نپذیرفتند و همین مساله باعث پیگیری حقوقی‌شان شد که سرانجام بعد از حدود یک ‌سال تلاش و شرکت در جلسات دادگاه عالی ورزش، حکم اولیه پرونده صادر و باشگاه سپاهان موفق شد فدراسیون فوتبال را به عودت جریمه 33 میلیارد تومانی محکوم کند! 

باشگاه سپاهان نه‌تنها به عنوان برنده پرونده حقوقی اخیر در دادگاه CAS معرفی شد و حالا فدراسیون فوتبال محکوم به بازگرداندن 33 میلیارد تومان جریمه ‌نقدی به حساب باشگاه اصفهانی است، بلکه آنها در زمینه پرداخت هزینه دادرسی هم توانستند فدراسیون را محکوم کنند؛ به‌ طوری ‌که بر اساس رای صادره از سوی دادگاه CAS، فدراسیون فوتبال باید 80 درصد هزینه‌های دادرسی را هم به باشگاه سپاهان پرداخت کند! جالب آنکه گفته می‌شود تشکل پرونده دادگاه عالی ورزش برای سپاهانی‌ها هزینه سنگینی را به همراه داشته اما حالا با برد حقوقی به ‌دست آمده شرایط به سود طلایی‌پوشان تغییر کرده و آنها نه‌تنها 33 میلیارد تومان از فدراسیون فوتبال طلبکار شده‌اند، بلکه می‌توانند 80 درصد هزینه دادرسی خود را هم از فدراسیون دریافت کنند.