رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در شیوه جدید آغاز و در نخستین شب این مسابقات 6 مسابقه برگزار شد و تیم‌های یوونتوس، استون‌ویلا، رئال مادرید، بایرن مونیخ، لیورپول و اسپورتینگ لیسبون برابر حریفان خود به برتری رسیدند. اوج مسابقات این شب در بازی بایرن مونیخ و دیناموزاگرب بود که تیم آلمانی آتش‌بازی به راه انداخت و با 9 گل مهمان خود را بدرقه کرد. 

برد یوونتونس در گام اول

یوونتوس که با هدایت تیاگو موتا در این فصل، نتایج به نسبت خوبی کسب کرده، امیدوار بود در نخستین گام از لیگ قهرمانان اروپا در خانه مقابل پی‌اس‌وی آیندهوون به پیروزی دست پیدا کند تا با انرژی مضاعف خود را برای بازی سرنوشت‌ساز هفته آینده در سری در برابر ناپولی آماده کند. 

یوونتوس در این مسابقه نمایش خوبی داشت و در ابتدا توسط کنان ییلدیز از حریف پیش افتاد، ییلدیز با این گل جوان‌ترین گلزن تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا برای یوونتوس نام گرفت.  سپس وستون مک‌کنی یک گل دیگر به ثمر رساند و نیمه اول با نتیجه دو بر صفر به سود بیانکونری به پایان رسید. در نیمه دوم نیکلاس گونسالس گل سوم را برای یوونتوس به ثمر رساند. در نهایت بازی با نتیجه سه بر صفر به سود یوونتوس به پایان رسید تا شاگردان موتا گام نخست را محکم بردارند. 

عبور استون‌ویلا از پسران جوان

در دیگر بازی روز نخست لیگ قهرمانان اروپا، استون ویلا با نتیجه سه بر صفر برابر یانگ بویز به برتری رسید. تیلمانس یک بار و جیکوب رمزی دو بار برای این تیم گلزنی کردند تا شاگردان امری کار را با قدرت آغاز کنند.

در این بازی با وجود آنکه یانگ بویز میزبان شروع بهتری داشت و یکی‌،دو موقعیت جدی را در 20 دقیقه اول بازی از دست داد اما شاگردان اونای امری با تجربه بیشتری در زمین حاضر شدند و توانستند از یکی از اولین موقعیت‌های جدی خود در این بازی توسط یوری تیلمانس در دقیقه ۲۷ به گل نخست برسند. فقط ۱۰ دقیقه از این گل گذشته بود که روی اشتباه مرگبار مدافعان یانگ بویز و لو دادن توپ در خط دفاعی، یاکوب رمزی گل دوم بنفش‌پوشان را هم به ثمر رساند و نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید. در نیمه دوم با تقدیم یک ضدحمله به استون ویلا توسط یانگ بویز در دقیقه ۸۶، آمادو اونانا گل سوم شاگردان امری‌ را هم به ثمر رساند و در نهایت بازی با همین نتیجه به پایان رسید.

شب کابوس‌وار میلان

درحالی که لیورپول در ابتدای هفته در لیگ برتر دچار شوک شده و مقابل ناتینگام فارست در آنفیلد شکست خورده بود، نتیجه بد مقابل میلان می‌توانست آنها را وارد بحران کند اما سرمربی هلندی به سرعت تیمش را جمع و جور کرد و با نمایشی مقتدرانه، دوباره لیورپول به ریل پیروزی بازگشت. در طرف مقابل میلان پائولو فونسکا نشان داد هنوز نمی‌تواند شانه به شانه تیم‌های بزرگ بازی کند و در فصل جدید نباید انتظارات زیادی از دومین تیم پرافتخار اروپا داشت. در پایان این دیدار که با نتیجه سه بر یک به سود لیورپول همراه شد، شنیده شد که دربی روز یکشنبه میلان با اینتر آخرین فرصت فونسکا روی نیمکت میلان است. این در حالی است که مایک مانیان، دروازه‌بان اصلی میلان در بازی مقابل لیورپول آسیب دید و ممکن است بازی حساس یکشنبه مقابل اینتر را از دست بدهد. جانشین مانیان، لورنزو توریانی 19 ساله بود که نمایش نسبتا خوبی داشت. اگر مانیان به بازی اینتر نرسد، این دروازه‌بان کم‌تجربه در ترکیب اصلی بازی خواهد کرد. 

گلباران به سبک بایرن

شاگردان ونسان کمپانی در بایرن مونیخ تنها سه روز بعد از تحقیر ۶ گله هولشتاین با هت‌تریک کین، این بار با درخشش او دینامو زاگرب را با نتیجه 9 بر دو تار و مار کردند. نیمه اول با برتری سه بر صفر بایرن خاتمه یافت و به نظر می‌رسید با دو گل زودهنگام در ابتدای نیمه دوم، تیم مهمان به بازی برگشته است اما هری کین خیلی زود بر آتش در حال اوج‌گیری حریف آب ریخت و برتری بایرن را با گل‌های جدید تثبیت کرد. کین در این مسابقه سه بار از روی نقطه پنالتی به گل رسید و در مجموع چهار گل به نام خود ثبت کرد. 

مایکل اولیسه، خرید جدید بایرن مونیخ در پنجره تابستانی نقل و انتقالات در این مسابقه دو بار به گل رسید؛ بار اول با ضربه سر آسان از فاصله نزدیک و بار دوم روی پاس جمال موسیالا در نیمه دوم. موسیالا در نیمه اول زمینه‌ساز گل استثثنای رافائل گوئررو شد. او توپ را برای بازیکن پرتغالی تیمش کاشت تا شلیک نیمه‌والی استثنایی او از آستانه محوطه جریمه به تور دروازه دینامو بچسبد. برتری بایرن مونیخ در نیمه دوم دقیقه به دقیقه قاطعانه‌تر می‌‌شد و لروی سانه بعد از ورود به زمین سهم خود را از ضیافت توفانی شاگردان کمپانی برداشت. شلیک زمینی پرقدرت او از مرز محوطه جریمه روی پاس توماس مولر انجام گرفت و ایوان نویستیچ بختی برای مهار شوت او نداشت. ‌او دقایقی بعد روی ضربه سر لئون گورتزکا، دیگر بازیکن تازه‌وارد تیم کمپانی هم تسلیم شد.

برد دراماتیک رئال مادرید

بازی دلیرانه اشتوتگارت در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برای کسب امتیاز کافی نبود و مدافع عنوان قهرمانی کار خود در فصل ۲۵-۲۰۲۴ را با پیروزی سه بر یک آغاز کرد. حملات متعدد دو تیم در ۴۵ دقیقه نخست راه به جایی نبرد و مهارهای دیدنی کورتوا دروازه رئال را نجات داد؛ ضمن اینکه پنالتی اعلام شده برای این تیم بعد از دخالت کمک‌داوران ویدئویی به درستی لغو شد. با این حال رئال مادرید تنها ۲۱ ثانیه بعد از آغاز نیمه دوم به گل نخست رسید؛ یک اشتباه دفاعی به نفوذ پرسرعت رودریگو به پشت دفاع حریف انجامید و پاس عرضی او کیلیان امباپه را در موقعیت شلیک نهایی قرار داد. ضربه سر اونداف در دقیقه ۸۳ با یک گل مشابه در طرف دیگر زمین جبران شد و رئال مادرید بار دیگر پیش افتاد. ارسال دقیق لوکا مودریچ از نقطه کرنر به روی تیر نزدیک با ضربه سر دقیق آنتونیو رودیگر همراه بود تا تور دروازه الکساندر نوبل دوباره به لرزه بیفتد. رئال مادرید در دقیقه ۹۶ به گل سوم هم رسید. اندریک توپ را از کارواخال گرفت و روی یک ضد حمله تندوتیز و برق‌آسا با شلیکی از راه دور دروازه حریف را برای بار سوم باز کرد و به نخستین گل اروپایی خود رسید. تک‌گل اشتوتگارت را هم دنیز اونداو در دقیقه 68 به ثمر رساند. 

برد لیسبون مقابل لیل

در دیگر دیدار این هفته اسپورتینگ لیسبون به مصاف لیل رفت و توانست با نتیجه دو بر صفر حریف فرانسوی خودش را شکست دهد. گل‌های این دیدار را ویکتور گیوکرش و زنو دباست در دقایق 38 و 65 به ثمر رساندند. تیم فرانسوی البته بخش زیادی از این بازی را 10 نفره دنبال کرد. در دقیقه 40 آنجل گومز از زمین اخراج شد تا لیل برای 50 دقیقه با یک یار کم‌تر بازی کند.