آریا طاری 

درست یک روز بعد از شروع لیگ نخبگان آسیا، نوبت تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا 2 است که به میدان بیایند و رقابت‌های خود را برگزار کنند. سپاهان نخستین نماینده ایران در این مسابقات است که از ساعت 19:30 امروز باید در اردن به مصاف الوحدات برود.

لیگ قهرمانان آسیا 2 بعد از لیگ نخبگان دومین لیگ قاره معتبر قاره کهن به حساب می‌آید و به همین ترتیب کسب نتیجه در آن از اهمیت زیادی برخوردار است. لیگی که نخستین دوره‌اش را پیش رو دارد و سپاهان و تراکتور از ایران در آین حضور دارند. در این رقابت‌ها سپاهان با تیم‌های الوحدات اردن، استقلال تاجیکستان و شارجه امارات همگروه شده و تراکتور با تیم‌های شارجه امارات، نسف قارشی ازبکستان و نیروی هوایی عراق در یک گروه قرار گرفته است. 

سپاهان در حالی به اردن سفر کرده که به نظر می‌رسد در نخستین گام باید با سخت‌ترین رقیب خود روبه‌رو شود. اردن این روزها در رده ملی یکی از قدرت‌های اول آسیا به شمار می‌رود و به این ترتیب تیم‌های باشگاهی این کشور را هم نباید دست‌کم گرفت. این دو تیم تا به حال تقابلی با هم نداشته‌اند اما نگاهی به پنج بازی آخرشان نشان می‌دهد روی کاغذ سپاهان دست بالاتر را دارد. سپاهان چهار بازی آخرش در لیگ برتر را با برد پشت سر گذاشته و یک باخت مقابل شباب‌الاهلی دارد. الوحدات اما در پنج بازی گذشته یک برد، دو شکست و دو تساوی ثبت کرده است. درمجموع پیش‌بینی می‌شود سپاهان راهش را به مراحل بالاتر باز کند اما این تیم که در لیگ برتر ایران مدعی قهرمانی است، باید با چشمانی باز و هوشیاری کامل گام به گام جلو برود تا بخشی از این رقابت‌ها باقی بماند. نکته عجیب بازی امروز این است که این رقابت بدون کمک‌داور ویدیویی برگزار می‌شود! 

مورایس، ناراحت از نبود VAR

ژوزه مورایس سرمربی تیم فوتبال سپاهان در نشست خبری پیش از دیدار سپاهان با الوحدات اردن، با تبریک برای سازماندهی جدید AFC عنوان کرد:«امیدوارم شروع خوبی برای همه باشد. این بازی، اولین حضور من در این کشور است و تاکنون با تیمی از کشور اردن بازی نکرده‌ام، فقط تیم ملی اردن را می‌شناسم که کیفیت خوبی دارد، جو ورزشگاه‌های اینجا را اطلاع دارم و کمی از تاریخ کشور اردن را می‌دانم، خوشحالم اینجا هستم.» 

وی در پاسخ به پرسشی درباره این‌که سپاهان قبلا در لیگ الیت بود و اکنون که در سطح دوم هست، رقابت ساده‌تر شده است، بیان کرد:«سوال جذابی بود. جواب این سوال را نیز در ذهنم داشتم. اسم گذاشتن و سطح‌بندی برای لیگ قهرمانان آسیا به کشورها و کیفیت‌ها برمی‌گردد؛ برخی کشورها سود بیشتری می‌برند زیرا امکانات بیشتری دارند و سرمایه‌گذاری بهتری کرده‌اند. سطح مسابقات به کیفیت بازیکنان نیز بستگی دارد. به کیفیت خودمان ایمان داریم. رقابت ساده نیست، زیرا هر تیمی هدفی دارد و همه برای هدف خود می‌جنگند. باید به هدف و کیفیت همه احترام بگذاریم. تفاوت‌ها در زمین مشخص می‌شود. البته AFC روی همه چیز کار کرده و بهترین امکانات را در اختیار گذاشته است تا اجتماع بهتری را در کنار یکدیکر داشته باشیم.» 

مورایس درباره حضور انزونزی در تیم سپاهان و اینکه در سه بازی اخیر این بازیکن برای تیم سپاهان بازی نکرده است، گفت:«استیون در بازی آخر به تیم اضافه شد و دقایقی بازی کرد و در مرحله آماده‌سازی است. به هر حال درباره این موضوع باید حرفه‌ای نگاه کنیم و از سلامت بازیکن مراقبت کنیم. زمان می‌برد تا با بازیکنان و سازماندهی تیم هماهنگ شود. انزونزی بهتر از هفته گذشته و آماده بازی است.» 

سرمربی طلایی‌ها ادامه داد:«چهار بازی در لیگ داشتیم و یک بازی در پلی‌آف لیگ الیت آسیا داشتیم. امیدوارم اطلاعاتی که از تیم الوحدات داریم، کافی باشد. فیلم بازی آخر الوحدات و الفیصلی را که من دنبال می‌کردم، پیدا نکردیم.» 

او با اشاره به نبودن VAR در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، بیان کرد:«به ‌عنوان یک انسان، دنیا را با عدالت نگاه می‌کنم. وقتی بهترین ابزار برای عدالت را داریم، انتظار می‌رفت VAR در این بازی باشد. به هر حال VAR چیزی نیست که دو سال باشد به فوتبال آمده باشد. چیزی است که سال‌هاست آمده و اطلاعات کافی را دارند. نمی‌دانم چرا VAR نداریم. شاید به‌خاطر منابع مالی و استاندارد ورزشگاه‌ها باشد. باید همه تلاش می‌کردیم تا برقراری عدالت را حس کنیم، متاسفم که VAR نداریم. امیدواریم بازیکنان دو طرف بدون تقلب و تمارض بازی را پیش ببرند. البته داوران باکیفیتی داریم و مطمئنم کسی با قصد و غرض سوت نمی‌زند.» 

نیازمند: آماده این بازی هستیم

همچنین پیام نیازمند دروازه‌بان تیم فوتبال سپاهان که سرمربی تیم را در نشست خبری همراهی می‌کرد، درباره دیدار با الوحدات گفت:«خیلی خوشحالم بار دیگر به کشور اردن آمده‌ام. قبلا با تیم ملی برای تورنمنت کافا به این کشور آمده‌ایم. من شناخت نسبی از بازیکنان اردنی دارم و به خوبی می‌دانم بازیکنان این تیم حریفی خوب و آماده‌اند. این تیم چند بازیکن ملی‌پوش هم دارد که بسیار قابل احترام هستند. ما برای این مسابقه آماده هستیم و اگرچه فرمت جدیدی از مسابقات آسیایی برگزار می‌شود که ما در آن حضور داریم، اما باید قبول کنیم که در هر صورت مسابقات آسیایی و بسیار دشوار است. نگرش و انگیزه لازم را داریم که کار را از بازی اول شروع کنیم.»  او در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا تیم، آماده برگزاری این مسابقه است؟ عنوان کرد:«همان‌طور که سرمربی تیم گفت، ما کاملا آماده هستیم و از نظر فیزیکی و ذهنی آمادگی لازم را در این زمینه داریم. ما انگیزه لازم را برای این بازی و آغاز این فصل از مسابقات داریم و بدون شک صددرصد آماده حضور در بازی هستیم. با توجه به نتایج اخیر در فیفادی یاد گرفته‌ایم هیچ حریفی را نباید دست کم بگیریم. با تمام توان، قوا و نگرش قوی برای پیروزی در این بازی به میدان آمده‌ایم.»