درحالی که رئال مادرید به اولین پیروزی خارج از خانه‌اش در فصل جدید آن هم در ورزشگاه آئونتا مقابل تیم خوب مانوئل آلگواسیل رسیده بود، خبر مصدومیت بلندمدت براهیم دیاس کام هواداران‌شان را تلخ کرد. طبق بیانیه رسمی باشگاه رئال مادرید دیاس از ناحیه عضله پای راست آسیب دیده و سال 2024 به تلخی برای او به پایان رسید. شاید در نگاه اول تصور کنیم  نبود این بازیکن آسیب زیادی به تیم نخواهد زد اما این‌گونه نیست. از طرف دیگر وینیسیوس جونیور در حال از دست دادن اعتماد و حمایت رئال مادرید به دلیل رفتارهایش در چند ماه اخیر است.

راه طولانی شاگردان آنچلوتی

در این مقطع فصل تیم‌های بزرگ اروپایی وارد برهه حساس و سنگینی خواهند شد چون از این هفته بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا آغاز می‌شود و تیم‌هایی که در تورنمنت‌های یوفا شرکت می‌کنند به طور متناوب هر سه یا چهار روز بازی می‌کنند. در چنین تقویم فشرده‌ای، خیلی از مربیان بزرگ از سیستم چرخشی استفاده می‌کنند تا به بازیکنان‌شان صدمه‌ای وارد نشود و در مقطع پایانی فصل آنها را با آمادگی صددرصدی در اختیار داشته باشند. کارلو آنچلوتی از این دسته مربیان است و حتی در کنفرانس خبری قبل از بازی سوسیداد به این موضوع اشاره کرده بود از هفته بعد رئال سیستم چرخشی خواهد داشت. نبود بازیکنی مثل براهیم دیاس به سیستم چرخشی تیم لطمه زیادی می‌زند چون او توانایی بازی به جای رودریگو و بلینگام را دارد و به خوبی می‌توانست جای آنها را پر کند؛ همانند فصل پیش که به عنوان بازیکن یکی از عوامل برنامه جایگزین، نمایش درخشانی را ارائه کرده بود. در همین چهار بازی ابتدایی فصل جدید، بال مراکشی رئال در چندین بازی به عنوان یار تعویضی وارد زمین شده بود و جریان بازی را به نفع مادرید تغییر داد. با توجه به قدرت پابه‌توپ بالای براهیم، او در نیمه دوم که مدافعان حریف انرژی نیمه اول خود را ندارند، می‌توانست خط دفاع رقبا را به هم بریزد و موقعیت‌های گلزنی خوبی برای تیم ایجاد کند و حالا چندین ماه لوس‌بلانکوس نمی‌تواند از این قابلیت بهره ببرد. 

باتوجه با قابلیت بازی براهیم در چند پست هجومی، کارلو آنچلوتی با داشتن او می‌توانست در لحظه، ترکیب تیمش را تغییر دهد و رقبا را غافلگیر کند؛ همانند بازی گذشته رئال مقابل سوسیه‌داد که با حضور دیاس به جای رودریگو، رئال برخلاف تصور کارشناسان با ترکیب 2-4-4 وارد زمین شد و بال مراکشی کهکشانی‌ها به عنوان هافبک کناری سمت راست ایفای  نقش می‌کرد.  همچنین در ترکیب 2-4-4 لوزی، او در مواقعی که بلینگام در دسترس نباشد می‌تواند به عنوان هافبک شماره 10 تیم بازی و با خلاقیت و تکنیک فردی خود، مهاجمان تیم را تغذیه کند. حالا باتوجه به دوری دو تا سه ماهه براهیم دیاس به نظر می‌رسد فرصت بازی به آردا گولر ستاره ترک رئال برسد چون او توانایی بازی به عنوان بال راست و هافبک هجومی را دارد. باید دید آردا از این فرصت پیش آمده چگونه استفاده می‌کند و به مهره کلیدی ترکیب مادرید تبدیل می‌شود یا خیر. 

خشم رئال از وینیسیوس 

وینیسیوس جونیور هم یکی از ستاره‌های اصلی رئال مادرید در چند فصل اخیر بوده که نقش مهمی را در موفقیت‌های این تیم در رقابت‌های لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا ایفا کرده و به یکی از بازیکنان محبوب در بین هواداران و حتی مدیران این باشگاه تبدیل شده است. این ستاره برزیلی که به دلیل مبارزه با نژادپرستی و البته رفتارهای خاص خودش به چهره‌ای جنجالی در فوتبال اسپانیا هم تبدیل شده، در طول این مدت همیشه از حمایت بی‌چون و چرا و قاطعانه مدیران رئال و هواداران این تیم برخوردار بود اما حالا به نظر می‌رسد که شرایط در این تیم کمی تغییر کرده است.  رفتارهای این بازیکن در طول چند ماه اخیر باعث شده است که تردیدهایی پشت درهای بسته در رئال مادرید نسبت به تعهد او به این باشگاه به وجود بیاید. آنتون مه‌آنا، خبرنگار اسپانیایی مدعی شده که مدیران رئال این احساس را دارند که تمرکز این بازیکن به صورت صددرصد روی فوتبال نیست و این باعث ناراحتی آنها شده است.  وینیسیوس در چند هفته اخیر درگیر پروژه‌های مد و فشن شده و به نظر می‌رسد که این اقدامات باعث ناراحتی بعضی از مدیران رئال مادرید شده است. این وضعیت به جایی رسیده که وینیسیوس معتقد است تنها حمایتی که در مادرید دریافت می‌کند از سوی کارلو آنچلوتی است که با تمام وجود به او باور دارد. سرمربی ایتالیایی رئال مادرید در بیشتر از یک مورد از او برابر انتقادات دفاع کرده و معتقد است که این بازیکن می‌تواند همچنان ستاره اصلی تیمش در زمین باشد و حالا وینی در تلاش است تا بار دیگر خودش را به مدیران این باشگاه ثابت کند. آنچلوتی در نشست خبری تیمش پیش از اولین بازی رئال در لیگ قهرمانان اروپا هم  از وینیسیوس دفاع کرد. او درباره هیس نشان دادن وینیسیوس به هواداران سوسیداد گفت:«این یک واکنش طبیعی به یک عمل بسیار زشت بود. به او توهین می‌کردند و هیچ‌کس نمی‌توانست آن را تحمل کند. به من هم توهین شود، جواب می‌دهم. هیس دادن وینیسیوس به ‌خاطر اتفاقات روی سکوها طبیعی بود. از وقتی مربی رئال شده‌ام، رفتارها علیه وینیسیوس غیرقابل تحمل‌تر شده‌اند. سوت‌ها را می‌فهمم ولی واکنش وینی هم طبیعی بود. آنها این کار را انجام می‌دهند زیرا وینی یک خطر بالقوه است و سعی می‌کنند حواس او را 

پرت کنند.»