بازیکنان زیادی در دوران حضور دن اشورث برای نیوکاسل خریداری شدند که امروز همچنان در باشگاه هستند. پس از علاقه منچستریونایتد به این مدیر، باشگاه نیوکاسل بالاخره مجبور شد اجازه خروج او را صادر و پل میشل، دیگر نامزد مدیریت اجرایی منچستریونایتد را جایگزین اشورث کند. میشل در اولین پنجره ورودش عملا هیچ کاری نمی‌توانست انجام دهد و دلیل آن مدت زمان کم او و همچنین مشکلات مالی نیوکاسل بود. 

به گزارش فوتبال 360، او پس از اینکه هواداران بسیار از وضعیت انتقالات این پنجره ناراضی شدند توضیح داد اشتباه در خریدهای قبلی و هزینه‌های گزاف گذشته ما را مجبور به گذراندن چنین پنجره انتقالاتی کرده است! با این حال بررسی خریدهای قبلی شاید بتواند وضعیت را تاحدودی روشن کند.

کیران تریپیه؛ 13 میلیون پوند: اولین خرید دوران جدید در سنت‌جیمز پارک و یکی از مهم‌ترین بازیکنان ادی هاو، تریپیه بوده است. شاید سن او زیاد باشد اما قطعا یک خرید خوب به حساب می‌آید زیرا یکی از ارکان تیمی سرمربی خود شده و به عنوان کاپیتان بسیار در ترکیب می‌درخشد. او رهبری برای نیوکاسل عصر جدید شده و تاثیر او غیر قابل انکار است.

برونو گیمارش؛ 35 میلیون پوند: ملی‌پوش برزیلی کلاغ‌ها از لیون به نیوکاسل آمد و هزینه 35 میلیون پوند در ابتدا کمی بیش از اندازه تلقی می‌شد. با این حال در قرارداد او بند فسخ 100 میلیون پوندی لحاظ شد و بسیاری از باشگاه‌ها تا نزدیکی پرداخت آن رسیدند اما تصمیم خود بازیکن برای ماندن، او را در تیم نگه داشت. هزینه  35 میلیونی نیوکاسل باعث شده آنها امروز بتوانند به راحتی روی او قیمت 90 میلیون پوند بزنند. عددی که حدودا سه برابر هزینه است. البته نیوکاسل علاقه‌ای به از دست دادن برونو ندارد.

مت تارگت؛ 12 میلیون پوند: تارگت در اولین فصل حضورش به تیم در کسب نتایج کمک‌های فراوانی کرد اما چند مصدومیت بزرگ، او را از ترکیب دور کرده و حالا دیگر برای تیم به عنوان مهره‌ای تاثیرگذار شناخته نمی‌شود. او را می‌توانیم اولین خرید شکست‌ خورده اشورث حساب کنیم.

کریس وود؛ 25 میلیون پوند: نیوکاسل می‌دانست پرداخت 25 میلیون پوند برای یک بازیکن نیوزیلندی که در برنلی بازی می‌کند، بسیار زیاد است اما آنها نیازمند یک مهاجم برای باقی ماندن در رقابت بودند و این مبلغ را پرداخت کردند. او در 38 بازی تنها پنج گل به ثمر رساند و سال بعد هم با قیمت 15 میلیون پوند به ناتینگام فارست فروخته شد تا یک شکست دیگر در کارنامه اشورث وجود داشته باشد.

اسون بوتمن؛ 35 میلیون پوند: این مدافع از لیل به نیوکاسل اضافه شد و قیمت 50 میلیون پوندی او و عدم فروشش در حالی که تا دسامبر مصدوم است، نشان می‌دهد نیوکاسل به او باور دارد. روزهای خوب نیوکاسل با این بازیکن گره خورده بود و حضورش، ترکیب را در یک فصل‌ونیم بسیار تقویت کرده. او در نیم‌فصل گذشته مصدوم شد و در دو ماه پایانی سال جاری به تیم می‌پیوندد. 

الکساندر ایساک؛ 63 میلیون پوند: پرداختن 63 میلیون پوند برای ایساک زیاد به نظر می‌رسید اما او در دو فصل گذشته هربار بهتر از قبل برای نیوکاسل به میدان می‌رود و رکورد خرید باشگاه از نگاه مدیران و مربیان ارزش پرداخت تک تک پنی‌هایش را داشته است. البته کمی در مورد آسیب‌دیدگی‌های او نگرانی وجود دارد اما  باز هم نمی‌توان او را در لیست بازیکنان شکست خورده حساب کرد.

آنتونی گوردون؛ 45 میلیون پوند: او در ابتدای ورود به ترکیب مشکلات فراوانی داشت اما رفته‌رفته این مشکلات برطرف شدند و او امروز یکی از ارکان اصلی ترکیب نیوکاسل است. تیم‌های زیادی علاقه به جذب او داشتند اما هاو هرگز اجازه‌ای برای خروج مهره تاثیرگذارش نمی‌داد. آنتونی جزو خریدهای فوق‌العاده اشورث لقب می‌گیرد زیرا با وجود قیمت بالا، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و همین لحظه قیمتی حدود 60 میلیون پوند دارد.

ساندرو تونالی؛ 55 میلیون پوند: خرید تونالی از میلان در آغاز به عنوان دستاورد بزرگ اشورث حساب می‌شد. خرید چنین ستاره‌ای از میلان با قیمت 55 میلیون پوند در حالی که منچستریونایتد در همان روزها بیش از 60 میلیون پوند برای میسون مونت پرداخت کرده، یک پیروزی بود اما یک اشتباه همه‌چیز را خراب کرد. نیوکاسل سوابق را کاملا بررسی نکرده بود و اشتباه تیم اشورث باعث شد جریمه سنگین تونالی، نیوکاسل را هم نقره‌داغ کند. این بازیکن در دادگاه ایتالیا اتهام شرط‌بندی داشت و نیوکاسل بدون توجه به چنین موضوعی او را خریداری کرد. البته شاید این خرید در این فصل دوباره شکوفا شود اما فعلا در لیست خریدهای اشتباه اشورث خواهد بود.

هاروی بارنز؛ 45 میلیون پوند: هاروی بازیکن تاثیرگذار و محبوبی برای هواداران و تیم بود اما موج مصدومیت، این بازیکن را هم به درون خود کشید. البته بازگشتش خوب بوده و همچنان کیفیت سابق و حتی بهتر از قبل را داشته. آنها در همین لحظه می‌توانند او را دوباره با همین قیمت خرید به فروش برسانند و ضرر نکنند. البته چنین نظری در تیم وجود ندارد و او بازیکنی برای آینده محسوب می‌شود. 

لوئیس هال؛ 28 میلیون پوند: مبلغ پرداختی برای خرید یک بازیکن جوان 19 ساله که مشخص نیست قرار است استعدادش شکوفا شود یا خیر، زیاد به نظر می‌رسد. او فصل قبل با مصدومیت درگیر بود و به تیم نرسید و در فصل جاری با وجود اینکه نشانه‌های درخشش وجود دارد اما باز هم نمی‌توانیم او را خریدی خوب بدانیم. 

تینو لیورامنتو؛ 32 میلیون پوند: با حضور امیل کرافت و کیران تریپیه در نگاه اول نیوکاسل نیاز به خرید لیورامنتو نداشت اما دیدن بازی‌های او باعث شد نظرات تغییر کند. شاید پرداخت 32 میلیون پوند برای بازیکنی که تیمش سقوط کرده و خودش با مصدومیت شدید کمر روبه‌رو بود، زیاد باشد اما پس از مدتی، جنگ پرتغال، اسکاتلند و انگلیس نشان می‌داد او الماس کشف شده اشورث نام دارد. لیورامنتو اکنون به تیم ملی انگلیس دعوت شده و انگلیسی‌ها از برد در این جنگ خوشحال هستند.

حق با میشل است؟

دیدیم که هفت خرید از 11 خرید اشورث یک آورده بزرگ برای باشگاه به حساب می‌آمدند و باشگاه می‌توانست با فروش هرکدام از آنها سودهای فراوانی را کسب کند. حتی می‌توانیم بگوییم هنوز هم برخی از خریدهای به شکست مواجه شده، می‌توانند درخشان باشند. البته وقتی با نگاه میشل وارد می‌شویم، کمی اوضاع متفاوت است زیرا او عموما استعدادها را قبل از شکوفایی و بسیار با قیمتی پایین‌تر خریداری می‌کند و نسبتا از هیچ، یک فوق‌ستاره می‌سازد که با رویکرد کلی اشورث متفاوت است. اشورث پول خرج می‌کند اما همان پول خرج شده را می‌تواند به راحتی از فروش یکی از بازیکنان اوج گرفته به باشگاه بازگرداند. البته در نیوکاسل فرصتی برای انجام این کار نبود و او راهی منچستریونایتد شد.