بعد از اینکه استقلالی‌ها در روزهای گذشته و به ‌ویژه بعد از شکست مقابل استقلال خوزستان، روزهای پرماجرا و البته بحرانی‌ای را پشت سر گذاشتند، انتقادات پرشمار هواداران نسبت به عملکرد آبی‌پوشان پایتخت و سر دادن شعارهای جنجالی علیه جواد نکونام در اهواز، زمینه‌ساز آن شد تا مقدمات برکناری این سرمربی باتجربه فراهم شود؛ به‌ ویژه آنکه میان او و مدیران باشگاه هم اختلافات مشهودی پدیدار شد و با توجه به اختلافات ایجاد شده، به نظر می‌رسید که همکاری نکونام با استقلال به‌زودی پایان خواهد پذیرفت! 

به گزارش فوتبال 360، سرمربی آبی‌پوشان پایتخت در طول یکی، دو روز گذشته دو مصاحبه جنجالی علیه مدیران هلدینگ خلیج‌فارس و مسئولان باشگاه استقلال انجام داد تا تنش‌ها میان او و مدیران باشگاه به اوج خود برسد؛ آن‌ هم در حالی‌که در روزهای گذشته، استقلالی‌ها با چهره‌های مختلفی از جمله فرهاد مجیدی، ایویلو پِتِف و البته ریکاردو ساپینتو مذاکره کرده بودند که مجیدی به درخواست آبی‌ها پاسخ منفی داده بود و انتقال پِتِف به استقلال هم با توجه به مخالفت گسترده هواداران 

منتفی شد.

مدیران باشگاه استقلال در سودای آن بودند تا بتوانند با ریکاردو ساپینتو به توافق برسند؛ آن‌هم در حالی ‌که بحث پا بر جا بودن محرومیت چهار ماهه او در میان بود. اتفاق ویژه آنکه هواداران استقلال چشم‌انتظار برگزاری جلسه هیات‌مدیره بودند تا تصمیم‌گیری نهایی درباره کادر فنی انجام شود. در حالی‌که تصور می‌شد در جلسه هیات‌مدیره، قرار است حکم برکناری جواد نکونام از هدایت استقلال تصویب شد اما خبرهای واصله حکایت از تصمیم دیگری دارد!

اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال در شرایطی تشکیل جلسه دادند که بعد از بررسی‌های انجام شده، تصمیمی متفاوت از آنچه تصور می‌شد را اتخاذ کردند و آن این است که جواد نکونام در این تیم ماندنی شده و سرمربی استقلال، در مقطع فعلی تغییر نخواهد کرد. با این اوصاف، اگر اتفاق تازه‌ای رخ ندهد و تصمیم مدیران باشگاه استقلال تغییر نکند، احتمالا نکونام سکان‌دار استقلال در جدال با الغرافه خواهد بود؛ مسابقه‌ای که روز دوشنبه بیست‌وششم شهریورماه برگزار 

خواهد شد. 

البته جایگاه نکونام همچنان مستحکم نیست و مدیران باشگاه استقلال نتایج آبی‌پوشان را زیر نظر دارند؛ آن هم در شرایطی که استقلال در دو هفته آینده تقویم فشرده‌ای دارند و بعید به نظر می‌رسد حداقل تا چهار دیدار پیش رو، صحبت دوباره‌ای از تغییر کادر فنی مطرح شود. به این ترتیب این یک فرصت ویژه برای نکونام است تا خودش را ثابت کند و به کار در راس تیم استقلال ادامه دهد. یکی دیگر از کارهایی که سرمربی‌ آبی‌ها باید به آن توجه کند، کم کردن حاشیه در اطراف تیم و تمرکز روی بازی شاگردانش در مستطیل سبز است. چراکه تنها موفقیت و کسب پیروزی می‌تواند ضامن بقای او روی نیمکت آبی‌ها تا پایان فصل باشد. 

استقلال ابتدا در نخستین بازی‌اش در لیگ نخبگان آسیا در تاریخ ۲۶ شهریور میزبان الغرافه قطر است. در ادامه، چهار روز بعد (۳۰ شهریور) باید در هفته چهارم لیگ برتر به مصاف نساجی برود. این بازی برای نکونام حیثیتی است چراکه نساجیِ ساکت الهامی در هفته بیست و هشتم لیگ بیست و سوم با توقف استقلال به نوعی جام را از آبی‌ها گرفت. در ادامه برنامه فشرده استقلال، آبی‌ها چهارم مهر باید در دربی تهران به میدان بروند و در نهم مهر هم باید در قطر به مصاف السد بروند.