روز گذشته سیدمناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک با حضور در نشست خبری، درباره عملکرد کاروان ایران و اتفاقات و حاشیه‌های المپیک پاریس به صحبت پرداخت. او در این نشست به مسائل مختلفی ورود کرد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به پاداش‌های ویژه‌ای که برای چند ورزشکار کشورمان در نظر گرفته شده است،اشاره کرد. 

طبق اعلام هاشمی، مدال نقره ناهید کیانی که با رسیدنش به فینال المپیک تاریخ‌ساز شده بود برابر طلا در نظر گرفته شده و قرار است معادل مدال طلا پاداش بگیرد. همچنین برای مهدی الفتی ژیمناست ایران که در نخستین تجربه حضور در المپیک به فینال رسید و رضا علیپور که پای سکو از رسیدن به مدال المپیک باز ماند هم قرار است پاداشی در نظر گرفته شود. از امین میرزازاده فرنگی‌کار کشورمان که به مدال برنز المپیک رسید هم قرار است تجلیل به عمل بیاید و مورد تشویق قرار بگیرد.

 دلیل این تصمیم رفتار جوانمردانه او بعد از مسابقه رده‌بندی المپیک است. جایی که صباح شریعتی پس از باخت مقابل میرزازاده تصمیم به خداحافظی گرفت و ملی‌پوش ایران او را روی دوش گرفت و دور تشک چرخاند. 

در این نشست خبری دو موضوع مهم دیگر هم مطرح شد؛ اولین مورد پیشنهاد کمیته المپیک برای افزایش حقوق ورزشکاران با هدف ارتقای جایگاه کاروان در بازی‌های آسیایی ناگویا بود. به این ترتیب که ورزشکارانی که به شاخص‌های مشخص‌شده برسند، از 25 تا 125 میلیون حقوق دریافت کنند. 

موضوع مهم دیگر تعلیق ورزش ایران بود که مدت‌ها پیش بحثش باز شده بود. مناف هاشمی اما اعلام کرد که تعلیق ایران حذف و روابط ایران با کمیته بین‌المللی المپیک بهبود پیدا کرده است. حتی قرار است درباره حمایت از ورزش کشور از سوی IOC خبرهای خوبی از راه برسد.