از 12 خرداد سال 1402 که حسن تامینی رییس سابق فدراسیون شطرنج به دلایل شخصی از سمت خود کنار رفت، 15 ماه می‌گذرد و هنوز خبری از تعیین تکلیف ریاست این فدراسیون نیست. بعد از استعفای تامینی، وزارت ورزش شهرام عظیمی را به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب کرد. عظیمی هم با پایان دوره 6 ماهه سرپرستی و گرفتن پستی دیگر فدراسیون را تحویل داد و کار به شادی پریدر سپرده شد. 

سرانجام در فروردین 1403 ثبت‌نام از کاندیداها آغاز شد و 13 نفر ثبت‌نام کردند. قرار بود مجمع در تاریخ 19 تیر برگزار شود که به دلیل مشخص نبودن تایید صلاحیت کاندیداها، انتخابات لغو و به ۲۴ مرداد موکول شد. در حالی که وزارت ورزش اسامی هفت کاندیدای تایید صلاحیت‌شده را نیز اعلام کرده بود، درست سه روز قبل از برگزاری مجمع، انتخابات دوباره لغو شد و هنوز نیز تاریخ برگزاری انتخابات مشخص نشده است. 

در این شرایط فدراسیون شطرنج ۴۵۲ روز است که رییس ندارد! باید دید احمد دنیامالی وزیر جدید ورزش و جوانان چه زمانی را برای برگزاری انتخابات این فدراسیون اعلام خواهد کرد.  فاطمه ابوالقاسمی، مجتبی ارشدی، احمدعلی بابایی، کمال جوانمرد، علیرضا خسروی، وحیده صوابیه و امیر عرفان‌هاشمی هفت کاندیدایی هستند که به عنوان نامزدهای نهایی ریاست فدراسیون شطرنج از سوی وزارت ورزش و جوانان اعلام شده‌اند.