سپاهان با وجود حواشی ایجاد شده در مسیر فعالیتش در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه، جزو موفق‌ترین تیم‌ها در بازار تابستانه محسوب می‌شود؛ چراکه طلایی‌پوشان توانسته‌اند با بازیکنانی نظیر محمدامین حزباوی، وحدت هنانوف، صالح حردانی، حسین گودرزی، محمدمهدی محبی، مهدی لیموچی، جواد آقایی‌پور و البته استیون انزونزی به توافق برسند و سیمای ترکیب سپاهانی‌ها نسبت به فصل گذشته تغییر مشهودی داشته است. 

هواداران طلایی‌پوش با وجود فعالیت‌های انجام شده در بازار نقل‌وانتقالات، نسبت به عدم جذب مهاجم خارجی گلایه‌مند بودند و ژوزه مورایس هم با توجه به جدایی شهریار مغانلو، برای تقویت خط حمله تیمش به دنبال جذب یک چهره جدید برای حضور در فاز تهاجمی سپاهان بود؛ آن ‌هم در حالی‌که در مقطع کنونی چهره‌هایی مانند کاوه رضایی و جواد آقایی‌پور در کنار رضا اسدی، جدی‌ترین گزینه‌های حضور در خط حمله سپاهان محسوب می‌شوند اما با توجه به شرایط خط حمله طلایی‌پوشان، مورایس به دنبال جذب مهاجم خارجی بود. 

مدیران باشگاه اصفهانی در روزهای گذشته با چالش پر شدن سقف بودجه تیم‌شان و عدم ثبت قرارداد بازیکنانی نظیر هادی محمدی، مهدی لیموچی و استیون انزونزی مواجه شدند. در همین راستا، آنها تلاش خود را برای ثبت مبالغ فروش بازیکنانی مانند محمدجواد حسین‌نژاد، فرشاد احمدزاده، رامین رضاییان و شهریار مغانلو در مسیر افزایش مبلغ سقف بودجه آغاز کردند اما آخرین اخبار حکایت از رد درخواست آنها دارد. 

ستاره سابق فولام در اصفهان

سپاهانی‌ها در کنار تلاش برای افزایش سقف بودجه، به دنبال خرید مهاجم خارجی هم بودند که بعد از بررسی‌های انجام شده، مذاکرات با ابوبکر کامارا مثبت پیش رفت و این مهاجم فرانسوی‌الاصل که عضو تیم ملی موریتانی است و فصل گذشته در تیم الجزیره امارات حضور داشت، برای گذراندن تست‌های پزشکی وارد ایران شد. کامارا بیشترین بازی خود در عرصه باشگاهی را برای فولام انجام داده و در تیم‌هایی چون آریس یونان و آمیان فرانسه هم تجربه بازی دارد و در 246 بازی باشگاهی توانسته 52 گل به‌ثمر برساند. 

درنهایت ابوبکر کامارا، مهاجم فرانسوی ۲۹ ساله سابق الجزیره امارات پس از گذراندن تست‌های پزشکی و توافقات نهایی با باشگاه فولاد مبارکه سپاهان، قرارداد خود را با باشگاه امضا کرد. 

کامارا که زاده فرانسه است، پس از درخشش در موناکو به فوتبال بلژیک می‌رود و سپس در آمیان نامی برای خود دست و پا می‌کند تا در ادامه با انتقالی بزرگ راهی فوتبال انگلیس و فولام شود. این مهاجم موریتانیایی در بدو حضورش در لیگ انگلیس عملکرد خوبی داشت، اما برخی بداخلاقی‌ها سرانجام او را از ترکیب اصلی این تیم و سپس اردوی فولامی‌ها دور کرد تا پس از رفت و برگشتی که به فوتبال ترکیه و سپس لیگ برتر داشت، کامارا از سطح اول فوتبال دنیا فاصله بگیرد. این مهاجم 178 سانتی‌متری طی سال‌های اخیر با درخشش در یونان نام خود را همچنان در دایره فوتبال نگه داشته و به نظر می‌رسد به واسطه هم‌تیمی بودن در آریس یونان با برایان دابو به پیشنهاد ایران و سپاهان رسیده که حالا ماجراجویی جدیدی را پیش روی او 

قرار داده است. 

مدیران باشگاه سپاهان البته باید حالا به دنبال مهیا کردن شرایط برای صدور کارت بازی کامارا و سه بازیکن دیگر تیم یعنی هادی محمدی، مهدی لیموچی و استیون انزونزی باشند تا مورایس بتواند با رقابتی که میان بازیکنان در خط هجومی ایجاد شده، با شرایط بسیار بهتری اقدام به انتخاب نفرات هجومی خود در مسابقات پیش رو کند.