برد ایتالیایی

مهدی طارمی و سردار آزمون روزهای خوبی را در تیم‌های خود سپری می‌کنند. دو ستاره‌ مهم برای تیم ملی و فوتبال ایران که چشم به افق‌های روشن دارند و خوب می‌دانند موفقیت در تیم‌های باشگاهی خود یکی از کلیدهای اصلی رسیدن به آن چیزی است که در ذهن دارند. مهدی طارمی حالا به نخستین بردش در سری آ ایتالیا رسیده و سردار آزمون که هم ستاره بی‌چون و چرای شباب‌الاهلی است و کارشناسان را مجبور به تعریف و تمجید از خود می‌کند.

 آریا طاری

 

طارمی و طعم آشنای برد 

مهدی طارمی در دومین مسابقه فصل جدید سری آ ایتالیا طعم شیرین برد را چشید. بردی که با درخشش او همراه شد تا ثابت کند که خرید او یکی از بهترین تصمیم‌های باشگاه اینتر بوده است. مهدی طارمی در دیدار مقابل لچه، در پنجمین دقیقه از نخستین حضور خود در ترکیب اصلی اینتر پاس گل داد تا نراتزوری نخستین سه امتیاز رقابت‌های فصل ۲۵-۲۰۲۴ سری آ را دشت کند. گل زودهنگام دارمیان با پنالتی چالهان‌اوغلو در نیمه دوم تثبیت شد و نراتزوری فعلا به صدر جدول سری آ رسید. این پنجمین پیروزی متوالی اینتر مقابل سالنتویی‌ها (با نتیجه مجموع ۱۲ بر یک) به شمار می‌رفت.

سیمئونه اینزاگی که تساوی تلخی مقابل جنوا در هفته نخست لیگ داشت، تصمیم گرفت خط حمله تیمش را تغییر دهد و طارمی را به جای لائوتارو مارتینز که مصدوم شده به زمین بفرستد. به این ترتیب مهاجم ۳۲ ساله تیم ملی ایران در کنار مارکوس تورام خط حمله افعی‌ها را در سیستم ۲-۵-۳ شکل داد و به نخستین بازیکن ایرانی حاضر در ترکیب اصلی نراتزوری تبدیل شد.

مهدی طارمی در دومین مسابقه فصل جدید سری آ ایتالیا طعم شیرین برد را چشید. بردی که با درخشش او همراه شد تا ثابت کند که خرید او یکی از بهترین تصمیم‌های باشگاه اینتر بوده است. مهدی طارمی در دیدار مقابل لچه، در پنجمین دقیقه از نخستین حضور خود در ترکیب اصلی اینتر پاس گل داد تا نراتزوری نخستین سه امتیاز رقابت‌های فصل ۲۵-۲۰۲۴ سری آ را دشت کند

طارمی تا انتهای مسابقه در زمین ماند و ۳۳ لمس توپ، ۶ لمس توپ در محوطه جریمه حریف، ۱۶ پاس سالم (از ۲۱ اقدام)، سه نبرد رودرروی موفق (از پنج اقدام)، سه بار بازپس‌گیری توپ، یک شوت و دو موقعیت گلزنی را 

رقم زد.

در این دیدار کمتر از پنج دقیقه پس از سوت آغاز مسابقه، متئو دارمیان با اثرگذاری طارمی و با استفاده از شلختگی دفاع مهمان، اینتر را پیش انداخت. ارسال بلند فدریکو دی‌مارکو از سمت چپ با ضربه سر طارمی به دارمیان رسید و فالکونه هیچ شانسی برای مهار ضربه هافبک راست ۳۴ ساله اینتر نداشت. طارمی همچنین در دقیقه 22 تلاش کرد با ضربه قیچی برگردان دروازه میزبان خود را باز کند که در این کار ناکام ماند.  

درمجموع نحوه بازی طارمی مقابل لچه به نحوی بود که در پایان مسابقه و برد شیرین خانگی، سرمربی تیم هم به تمجید از او پرداخت. اینزاگی با اشاره به غیبت لائوتارو گفت:«ما نباید به مارتینس، بارلا، هاکان چالهان اوغلو یا هر کس دیگری وابسته باشیم. فصل گذشته قهرمانی را به دست آوردیم چون همه توانستند به اینتر در رسیدن به این هدف کمک کنند. بازی طارمی را دوست داشتم و در کل از عملکرد شاگردانم رضایت دارم.» 

ستاره بوشهری اینتر هم پس از این دیدار در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «اینتر تی‌وی» گفت:«من همیشه سعی می‌کنم بهترین عملکردم را در زمین ارائه دهم، چه در تمرین و چه در زمین مسابقه. حمایت هواداران در این بازی در سن‌سیرو فوق‌العاده بود و انجام 90 دقیقه بازی برای من مهم بود. من هر روز تلاش می‌کنم تا به بهترین فرم و شکلم برسم. قهرمانان بزرگی در ترکیب اینتر هستند و می‌خواهم تمام تلاشم را برای کمک به تیم انجام دهم.» 

او درباره تلاشش برای گشودن دروازه لچه با ضربه‌ قیچی برگردان گفت:«در آن صحنه شانس خودم را برای گشودن دروازه لچه با یک ضربه قیچی برگردان امتحان کردم. معمولا می‌توانم این کار را انجام دهم، اما این بار جواب نداد.» طارمی در پایان بابت تمجیدهایی که هم‌تیمی ارمنستانی‌اش اخیرا از او کرده بود، خاطرنشان کرد:«از مخیتاریان و از همه هم‌تیمی‌هایم بسیار سپاسگزارم. از همان ابتدا همه به گرمی از من استقبال کردند و سعی کردند احساس کنم در خانه هستم. به ویژه مخیتاریان به لحاظ زبانی بسیار کمک کرده. او بازیکنی بزرگ و همچنین انسانی فوق‌العاده است.» 

امضای سردار پای برد شباب‌الاهلی

در ادامه هفته نخست رقابت‌های لیگ امارات دو بازی برگزار شد که در دیدار نخست بنی یاس با دو گل الجزیره، یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی را شکست داد و در دیدار دوم شباب‌الاهلی، دیگر مدعی کسب عنوان قهرمانی که سردار آزمون ستاره ایرانی را در ترکیب خود دارد، در ورزشگاه خانگی خود از البطائح پذیرایی کرد. این دیدار تا دقایق پایانی با تساوی یک بر یک دنبال می‌شد که سردار آزمون توانست در دقیقه ۹۲ گل پیروزی را به ثمر برساند تا الاهلی سه امتیاز شیرین را در گام نخست به دست آورد. 

او در همین مدت کوتاه حضورش در الاهلی در سه جام موفق به گلزنی شده است؛ گلزنی در پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا، لیگ‌کاپ امارات و لیگ برتر امارات نشان می‌دهد آزمون خرید بسیار خوبی برای الاهلی بوده است.سردار اکنون با آمار چهار بازی و چهار گل بهترین بازیکن شباب‌الاهلی است و مدیران این باشگاه هم قطعا از خرید جدید خود راضی هستند. 

مهاجم ۲۹ ساله ایرانی پس از حضور ناموفق در رم و بایرلورکوزن، حالا بار دیگر به روزهای خوب خود بازگشته و حالا بار دیگر تبدیل به همان مهاجم زهردار همیشگی شده است. هرچند انتقال سردار به شباب‌الاهلی برای اهالی فوتبال عجیب به ‌نظر می‌رسید و کم‌تر کسی تصور می‌کرد او قید فوتبال اروپا را بزند و به کشورهای حوزه خلیج فارس برود‌؛ اما به نظر می‌رسد سردار قصد دارد از امارات بار دیگر اوج بگیرد. شاید او بار دیگر خودش را در اروپا به چالش بکشد و در سطح بالاتری از فوتبال به میدان برود. 

در حال حاضر اما او در لیگ امارات می‌درخشد و تعریف و تمجیدهای رسانه‌های اماراتی را می‌خواند. به عنوان مثال بعد از پیروزی شباب‌الاهلی در هفته اول لیگ، روزنامه الامارات به ستایش از آزمون پرداخت و نوشت:«سردار آزمون، ستاره ایرانی الاهلی با گلی که در دقایق پایانی به ثمر رساند، تیمش را از تب هفته نخست نجات داد. الاهلی که سخت به دنبال پس‌ گرفتن جام قهرمانی از الوصل است، نزدیک بود که در هفته نخست امتیاز از دست بدهد اما سردار با گلی که به ثمر رساند کار حریف را تمام کرد و شادی جنون‌آمیز را در سکوها 

به وجود آورد.»