بوکایو ساکا فصل جدید لیگ برتر را با یک رکورد ارزشمند دیگر آغاز کرد. 

به گزارش فوتبال ۳۶۰، بوکایو ساکا با برتری تیمش مقابل استون‌ویلا به رکورد صد پیروزی لیگ برتری با پیراهن آرسنال رسید. او در ۲۲ سالگی یکی از جوان‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال انگلیس به شمار می‌آید که به این آمار ارزشمند دست پیدا کرده است. برتری شیرین توپچی‌ها در خانه استون‌ویلا در شب گلزنی پارتی و تروسار به دست آمد و ساکا پاس منجر به گل دوم تیمش را به نام خود ثبت کرد. او هفته گذشته و در جریان برتری دو بر صفر مقابل ولورهمپتون هم یک گل و یک پاس گل داده بود و این روزها اثرگذارترین ستاره توپچی‌ها در راه نخستین قهرمانی لیگ برتر در دو دهه اخیر شناخته می‌شود. 

پیروزی شیرین در ویلاپارک، بوکایو ساکا را با ۲۲ سال و ۳۵۴ روز به سومین بازیکن جوان در تاریخ لیگ برتر انگلیس تبدیل کرد که تعداد بردهای خود در این رقابت‌ها را سه رقمی می‌کند. فیل فودن چهار روز دیرتر از سن فعلی ساکا به آمار صد گل زده رسیده بود و بال راست تکنیکی تیم ملی انگلیس از رکورد او عبور کرد. وین رونی با ۲۲ سال و ۸۷ روز سن، هنگام رسیدن به صدمین پیروزی لیگ برتری رکورددار است و سسک فابرگاس با ۲۲ سال و ۱۸۰ روز، در رده دوم قرار می‌گیرد. 

ساکا همچنین در بین تمام بازیکنان تاریخ آرسنال که به صد پیروزی در لیگ (قبل و بعد از شکل‌گیری لیگ برتر) رسیده‌اند هم در رده سوم قرار دارد. او در این زمینه علاوه بر فابرگاس، پشت سر کلیف باستین هم قرار می‌گیرد. باستین با ۲۲ سال و ۱۷۱ روز به آمار صد برد با پیراهن توپچی‌ها در لیگ دست یافت. هم فابرگاس و هم باستین در جریان صدمین پیروزی خود در لیگ موفق به گلزنی شده بودند اما ساکا این موفقیت را با ثبت پاس گل جشن گرفت. 

ساکا با وجود سن اندکش به ۱۷۲ مسابقه لیگ برتری احتیاج داشت تا تعداد پیروزی‌های خود در این رقابت‌ها را سه رقمی کند. رکورد اصلی در این زمینه در اختیار فیل فودن است. او از نظر تعداد مسابقه، خیلی زودتر از رونی یا فابرگاس به آمار صد پیروزی رسید. ستاره جوان منچسترسیتی برای رسیدن به این آمار ارزشمند به تنها ۱۲۷ مسابقه در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر انگلیس نیاز داشت و نزدیک‌ترین بازیکنان به او در تاریخ لیگ، هم‌تیمی‌هایش در دوران سلطه تک‌قطبی منچسترسیتی هستند. برناردو سیلوا در عرض ۱۲۹ مسابقه و الکساندر زینچنکو و ادرسون مورائس در عرض ۱۳۰ مسابقه، صد پیروزی را جشن گرفتند. 

ساکا خیلی زود، آمار صد پیروزی لیگ برتری را کنار نامش دید اما همچنان راهی بسیار طولانی برای رسیدن به آمار دارندگان بیشترین برد در تاریخ این رقابت‌ها پیش رو دارد. این رکورد هم‌اکنون در اختیار رایان گیگز قرار دارد. هافبک ولزی منچستریونایتد در مجموع ۴۰۷ بار در رقابت‌های لیگ برتر به پیروزی رسید. آخرین برد او در جمع شیاطین سرخ در ماه می ۲۰۱۴ و با ۴۰ سال و ۱۵۸ روز سن رقم خورد. ساکا در فصل ۴۲-۲۰۴۱ به این سن می‌رسد و اگر تا آن روز در لیگ برتر بماند و بدرخشد مسلما از آمار گیگز عبور خواهد کرد. آرسنال شنبه هفته آینده در چارچوب هفته سوم رقابت‌های فصل ۲۵-۲۰۲۴ لیگ برتر انگلیس به مصاف برایتون می‌رود.