نگار رشیدی 

تیم ملی کشتی آزاد ایران با هدایت محسن کاوه و با پنج سهمیه راهی المپیک پاریس شد و با کسب سه مدال نقره حسن یزدانی، امیرحسین زارع و رحمان عموزاد و یک مدال برنز امیرعلی آذرپیرا به کار خود پایان داد. یونس امامی هم دیگر کشتی‌گیر آزادکار ایران در وزن ۷۴ کیلوگرم بود که مغلوب حریفان خود شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. نرسیدن کشتی آزاد به مدال طلا در این آوردگاه با وجود داشتن سه فینالیست موضوعی است که بسیار مورد توجه و البته انتقاد قرار گرفت. این اتفاق از سویی هم زیر سایه درخشش کشتی فرنگی قرار گرفت که با دو طلا، یک نقره و یک برنز یک المپیک به یادماندنی را پشت سر گذاشت. 

با پایان المپیک، علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی اعلام کرد که قرارداد مربیان تیم‌های ملی آزاد و فرنگی به پایان رسیده و دیگر طرفین تعهدی به همدیگر ندارند اما خیلی زوود وضعیت دو تیم روشن خواهد شد. در همین راستا حالا صحبت‌ها درباره تغییر کادر فنی کشتی آزاد به صورت جدی مطرح شده و بسیاری از تغییر قطعی سرمربی تیم ملی یعنی محسن کاوه صحبت می‌کنند. حتی در این باره احتمال بازگشت پژمان درستکار به راس تیم ملی هم مطرح شده است. 

پژمان درستکار آذرماه سال گذشته یعنی زمانی که تنها هشت ماه تا المپیک پاریس مانده بود، به دلایل نامشخص از هدایت تیم ملی کشتی آزاد استعفا داد و دبیر هم که ویژگی‌های اخلاقی خاص خود را دارد، بلافاصله با این استعفا موافقت کرد و هدایت تیم ملی را به کاوه سپرد. حالا اما دوباره نام درستکار در اطراف تیم ملی شنیده می‌شود و در میان چند نام مطرح‌شده، او جدی‌ترین گزینه فدراسیون به حساب می‌آید و شانس زیادی برای حضور دوباره در راس تیم کشتی آزاد دارد. شنیده می‌شود طی چند روز آینده از سرمربی جدید رونمایی می‌شود. 

پیش از این به جز کشتی آزاد، زمزمه‌هایی هم درباره جدایی حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی شنیده می‌شود. سرمربی موفقی که جدایی‌اش از تیم و تغییر در ترکیب برنده، در این برهه چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. در نهایت هم اتفاقی که باید افتاد و رنگرز و دبیر بعد از جلسه‌ای که با یکدیگر داشتند برای ادامه کار به توافق رسیدند. رنگرز در این جلسه برنامه‌های خود را به دبیر ارائه کرد و از حالا باید تیمش را برای موفقیت در میادین پیش رو آماده کند. کسب دو مدال طلای محمدهادی ساروی و سعید اسماعیلی و یک مدال نقره علیرضا مهمدی و یک برنز امین میرزازاده حاصل کار فرنگی‌کاران ایران در المپیک 2024 پاریس بود. 

مهم‌ترین رقابت پیش روی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران، رقابت‌های جهانی اوزان غیرالمپیکی است که قرار است در چهار وزن کشتی فرنگی و چهار وزن کشتی آزاد از هفت تا ۱۰ آبان به میزبانی آلبانی برگزار شود.