خاتون به عنوان تنها نماینده فوتبال زنان ایران در اولین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا، برای حضور در مرحله پلی‌آف این رقابت‌ها عازم کشور بوتان شد.

به گزارش فوتبال 360، کنفدراسیون فوتبال آسیا نه‌تنها در مسیر توسعه فوتبال در سطح باشگاهی به سراغ تشکیل لیگ نخبگان آسیا و لیگ قهرمانان آسیا 2 در فوتبال مردان رفت، بلکه پروژه مهم خود در زمینه برگزاری لیگ قهرمانان زنان آسیا را هم اجرایی کرد؛ آن‌هم در حالی‌که چهار دوره مسابقات به صورت آزمایشی برگزار شد و بعد از آزمون و خطاهای انجام شده، سرانجام تصمیم AFC برای برگزاری لیگ قهرمانان آسیا نهایی شد و قرار است این رقابت‌ها در فصل پیش‌رو به انجام برسد.

21 تیم برتر قاره آسیا جواز حضور در اولین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا را به‌ دست آورده‌اند؛ آن‌هم در حالی‌که فقط هشت تیم به صورت مستقیم توانسته‌اند به مرحله گروهی بروند و 13 تیم برای رسیدن به مرحله گروهی باید بتوانند مرحله پلی‌آف را با موفقیت پشت سر بگذارند. کنفدراسیون فوتبال آسیا با توجه به اولین دوره برگزاری لیگ قهرمانان زنان، به سراغ تفکیک تیم‌ها براساس جایگاه تیم ملی فوتبال زنان هر کشور در رنکینگ فیفا رفت و همین مساله باعث شد تا خاتون در جمع 13 تیم مرحله پلی‌آف قرار گیرد.

خاتون بم که با 10 قهرمانی عنوان پرافتخارترین تیم تاریخ فوتبال زنان ایران را یدک می‌کشد، براساس قرعه‌کشی انجام شده باید در مرحله پلی‌آف به مصاف کیچه هنگ‌کنگ و رویال تیمپو بوتان برود و میزبانی این مرحله به کشور بوتان داده شده است. جالب آنکه دو حریف خاتون با جذب بازیکنان نام‌آشنای چینی فهرست خود را تقویت کرده‌اند و به نظر می‌رسد که نماینده فوتبال زنان ایران برای رسیدن به جمع 12 تیم برتر مرحله گروهی کار بسیار دشواری را در پیش دارد. شاگردان مرضیه جعفری برای حضوری موفق در این بازی‌ها اردو‌های آماده‌سازی خود را رد بم، شهرکرد و تهران برپا کرد و راهی بوتان شد. 

خاتون در شرایطی فصل گذشته به مقام قهرمانی لیگ برتر فوتبال زنان رسید که فوت ملیکا محمدی و مصدومیت شدید زهرا خواجوی و بهناز طاهرخانی زمینه‌ساز وضعیتی بحرانی برای پرافتخارترین تیم باشگاهی زنان ایران شد. برای حضور در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان زنان آسیا، بمی‌ها فهرست خود را تقویت کردند و توانستند با عارفه سیدکاظمی، رها یزدانی، ملیکا متولی، گلنوش خسروی، فاطمه امینه‌برازجانی و فاطمه پسندیده به توافق برسند که گفته می‌شود این بازیکنان به صورت قرضی جذب شده‌اند و سرنوشت ادامه همکاری‌شان با خاتون بعد از اتمام مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان زنان آسیا مشخص خواهد شد. همچنین در آستانه سفر به بوتان، مصدومیت نگین زندی دردسرساز شد و براساس آخرین خبرها، احتمالا پدیده آینده‌دار و خوش‌تکنیک فوتبال زنان نمی‌تواند در مرحله پلی‌آف به کمک تیمش بیاید و فقدان ستاره گلزن و فرصت‌طلبی مثل نگین زندی می‌تواند برای خاتون چالش‌آفرین باشد. 

کنفدراسیون فوتبال آسیا به تیم‌های شرکت‌کننده در مرحله گروهی لیگ قهرمانان زنان آسیا، صد هزار دلار پاداش می‌دهد و خاتون امیدوار است بتواند در قامت تنها تیم صعودکننده از گروهD مرحله انتخابی خود را به جمع 12 تیم برتر در مرحله گروهی برساند و تاریخ‌سازی کند. در صورت صعود از مرحله انتخابی، خاتون باید در گروه دوم مسابقات مرحله گروهی اولین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا با تیم‌های کالج اسکالرز تایلند، کایا ایلویلو فیلیپین و ملبورن‌سیتی استرالیا رقابت کند که میزبان این گروه کشور تایلند است و بر اساس زمان‌بندی AFC قرار است مسابقات مرحله گروهی با حضور 12 تیم در سه گروه چهار تیمی از 15 تا 21 مهرماه 1403 به انجام برسد.

بر اساس برنامه مسابقات گروه D، خاتون بم در مرحله مقدماتی یکشنبه چهارم شهریور در نخستین دیدار به مصاف رویال تیمپو بوتان می‌رود و چهارشنبه هفتم شهریورماه با کیچه هنگ‌کنگ دیدار می‌کند. خاتونی‌ها شنبه دهم شهریور نیز به مصاف کیچه می‌روند.