آریا رهنورد

با از سر گرفته شدن رقابت‌های باشگاهی فوتبال در سراسر دنیا، کار لژیونرها هم آغاز شد. لژیونرهایی که تنها به لیگ‌های اروپایی محدود نمی‌شوند و در همین کشورهای همسایه خوشبختی را جست‌وجو می‌کنند. نام‌های بزرگی از جمله سردار آزمون که باعث می‌شود لیگ‌ امارات هم در رصد فوتبال‌دوستان ایرانی قرار بگیرد. مهدی قایدی، شهریار مغانلو و سردار آزمون سه لژیونری هستند که در لیگ امارات فعالیت می‌کنند و توانسته‌اند به مهره‌های مهم تیم‌های خود 

تبدیل شوند. 

سردار روی دور گلزنی

اینکه سردار آزمون چطور تصمیم گرفت از بایرلورکوزن راهی شبا‌ب‌الاهلی شود، سوالی است که شاید خیلی‌ها نمی‌خواهند به پاسخش فکر کنند. این یکی از غیرمنتظره‌ترین تصمیم‌هایی بود که از سوی سردار آزمون گرفته شد. ستاره باتجربه‌ای که سابقه بازی برای تیم‌های روبین‌کازان، روستوف، زنیت، بایر لورکوزن و به صورت قرضی آ.اس رم را داشت و تصمیم گرفت ماجراجویی‌اش را در امارات ادامه دهد. با این حال عملکرد سردار در تیم اماراتی هم زیر ذره‌بین قرار دارد. 

او از زمان حضورش در تیم شباب‌الاهلی دو بار به صورت یار تعویضی در دیدار مقابل سپاهان و الغرافه قطر در مرحله پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا به میدان رفت و مقابل سپاهان موفق به گلزنی شد. سردار درنهایت توانست اعتماد پائولو سوسا را جلب کند و در بازی تیمش مقابل عجمان در دور رفت مرحله مقدماتی لیگ‌کاپ امارات در ترکیب اصلی قرار بگیرد و شبی درخشان را پشت سر بگذارد. آزمون از همان ابتدا به دنبال باز کردن دروازه حریف بود و سرانجام توانست با به ثمر رساندن دو گل، شب درخشانش را کامل کند. 

سردار البته در نیمه نخست پایش به گل باز نشد اما در نیمه دوم به فاصله پنج دقیقه (دقایق 58 تا 63) دو بار توپ را به دروازه عجمان چسباند تا ستاره اصلی پیروزی تیمش باشد. آزمون البته در دقیقه 71 از ترکیب تیمش خارج شد و جای خود را به محمد جمعه داد اما با این وجود توانست با ثبت دو گل، سه شوت در چارچوب و موفقیت در سه دوئل، عنوان برترین بازیکن زمین را از آن خود کند. همچنین طبق اعلام رسانه «KickOff» امارات این بازیکن با گلزنی که داشت نام خود را در کنار سه بازیکن ایرانی سابق این تیم یعنی مهرزاد معدنچی، میلاد میداوودی و مهدی قایدی قرار داد.

روزنامه امارات الیوم امارات نیز در رابطه با درخشش آزمون نوشت:«آزمون با دو گلی که به ثمر رساند «آتشفشان» (لقب تیم عجمان) را خاموش کرد. این مهاجم ایرانی، با زدن دو گل در عرض پنج دقیقه، تیم شباب الاهلی را به یک پیروزی ارزشمند مقابل عجمان رساند و این تیم یک قدم به مرحله دوم نزدیک‌تر شد.» 

پاس گل برای قایدی، گل برای شهریار

تیم فوتبال الاتحاد کلبا که از حضور دو بازیکن ایرانی در ترکیب خود بهره می‌برد، در جام بانک اسلامی ابوظبی، به مصاف العین رفت. این دیدار با شکست سه بر دو الاتحاد به پایان رسید اما نکته مهم این بازی درخشش دو یار ایرانی زرد و مشکی‌پوشان بود؛ به‌طوری‌که مهدی قایدی در نقش گل‌ساز موفق به درخشش شد و شهریار مغانلو هم در اولین تجربه حضورش در ترکیب تیم اماراتی، اولین گل را به‌ثمر رساند. 

در این بازی شهریار مغانلو به عنوان مهاجم جدید الاتحاد کلبا به زمین رفت و یکی از دو گل تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. قایدی نیز پاس گل اول تیمش را داد تا هر دو لژیونر فوتبال کشورمان در این بازی درخشش خوبی داشته باشند. قایدی همچنین یک بار تیر دروازه العین را به لرزه درآورد تا هر دو مهاجم تیم ملی ایران نمره قابل قبولی در ترکیب اتحاد کلبا مقابل العین بگیرند. این دو ستاره با اینکه نتوانستند مانع شکست تیم‌شان شوند اما زرد و مشکی‌پوشان را به دیدار برگشت امیدوار کردند. 

این اللهیاری است که می‌شناختید

اللهیار صیادمنش یکی از آینده‌دارترین بازیکنان حال حاضر فوتبال ایران است. کسی که حالا 23 سال دارد و مطمئنا در آینده خبرهای زیادی از او خواهیم شنید. اللهیار حالا روزهای پرفراز و نشیبش در لیگ انگلیس و همین‌طور روزهای تلخی که فصل گذشته به خاطر مصدومیت‌های سریالی از ترکیب وسترلو دور بود را پشت سر گذاشته و حالا به ستاره کلیدی این تیم تبدیل شده است. وسترلو در حالی سه بازی نخست خود در ژوپیترلیگ را با برد سپری کرد که ستاره ایرانی‌اش توانست دو گل بزند، یک گل بسازد و یک ‌بار هم در نقش پنالتی‌گیر ظاهر شود تا ضمن نشان دادن توانایی‌های فنی خود، همچنان جایگاه خود را در ترکیب اصلی وسترلو حفظ کند. 

نوار بردهای یاران صیادمنش درنهایت مقابل خنت با شکست چهار بر یک پاره شد اما باز هم اللهیار درخشید و در حالی ‌که تیمش با نتیجه سه بر صفر از حریف عقب بود، در دقیقه 41 دروازه خنت را باز کرد. او حالا در پایان چهارمین هفته از ژوپیترلیگ با سه گل، یک پاس گل و کسب یک پنالتی یکی از موثرترین بازیکنان این فصل محسوب می‌شود.