استقلال فصل را به لطف گل و پاس گل خریدهای جدیدش با برد آغاز کرد. رامین رضاییان در آخرین دقایق بازی با فراری هوشمندانه به پشت دفاع حریف، شرایط را برای گلزنی محمدحسین اسلامی فراهم کرد. گل اول استقلال در این بازی را هم آرمان رمضانی، جانشین گوستاوو بلانکو به‌ثمر رساند؛ بازیکنی که هرچند کوتاه ولی موثر برای استقلال بازی می‌کند. اتفاقاتی که قوت قلبی برای جواد نکونام است و او را به این فصل امیدوارتر از قبل می‌کند. 

شمس‌آذر، حریف محبوب رضاییان 

به گزارش فوتبال 360، رامین رضاییان فصل قبلی را رویایی به پایان رسانده بود. او در آخرین سفر به قزوین، هت‌تریک کرده بود و یک پاس گل داده بود تا تنها بازیکن فصل شود که نمره کامل 10 را در یک مسابقه دریافت می‌کند. رضاییان پیش‌تر در جام حذفی هم در بازی با شمس‌آذر، پاس دو تا از سه گل تیمش را داده بود. رضاییان در هفته اول فصل جدید هم برای اولین ‌بار لباس استقلال را باید مقابل همین تیم ‌پوشید. تیمی که باز هم مقابل آن درخشید و در آخرین دقیقه بازی، پاس گل برد استقلال را داد تا خیلی زود دل سکوهای استقلالی را به دست بیاورد. حالا آمار رامین مقابل شمس‌آذر رویایی‌تر از هر تیم دیگری شده است.

خرید جدید، متخصص مهمانی‌هاست

پاس رامین رضاییان را محمدحسین اسلامی تبدیل به گل کرد؛ بازیکنی که او هم برای اولین ‌بار لباس استقلال را به تن می‌کرد. اسلامی در حالی در سفر به قزوین گل زد که سابقه خوبی در بازی‌های خارج از خانه دارد. او از ابتدای فصل پیش تا به حال پنج گل زده و سه پاس گل داده که جز یک پاس گل، مابقی تاثیرگذاری‌هایش روی گل‌ها، همگی در دیدارهای خارج از خانه بوده است.

هر دو ساعت یک گل

فیزیکِ آرمان رمضانی همانی است که روی تاکتیک جواد نکونام می‌نشیند. نکونام در هر دیداری که استقلال نیاز به گل دارد، می‌تواند روی ضربات سر آرمان رمضانی حساب باز کند و این مهاجم 188 سانتی‌متری هم تا این مقطع، پاسخ خوبی به اعتماد نکو داده است. بازیکنی که فصل قبل از حضور نکونام فقط یک گل زده بود، از شروع فصل قبل با اینکه در دقایق زیادی بازی نکرده اما تا به حال چهار گل زده و سه پاس گل داده است.  با این سه ستاره جواد نکونام تا حدود زیادی خیالش از بابت ادامه فصل راحت است. اگر این نفرات خودشان را در همین کیفیت نگه دارند، آبی‌ها بیشتر از قبل در شمایل مدعی قهرمانی قرار می‌گیرند. تیمی که فصل گذشته فاصله‌ای تا فتح سکوی قهرمانی نداشت اما درنهایت شاهد بالا رفتن جام در تیم رقیب بود.  آبی‌ها در هفته دوم میزبان ملوان بندرانزلی هستند که در این راه با یک چالش اساسی روبه‌رو شده‌اند. مسئولان سازمان لیگ اعلام کردند که دوئل استقلال تهران و ملوان بندرانزلی در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین خواهد بود و تیم‌های چادرملو اردکان و شمس‌آذر قزوین هم در ورزشگاه پاس قوامین رودرروی هم قرار می‌گیرند. موضوعی که با مخالفت استقلال روبه‌رو شده است. جواد نکونام با توجه به شرایط آب‌وهوایی قزوین و وزش بادهای شدید، از مسئولان باشگاه خواسته تا ورزشگاه دیگری را برای برگزاری مسابقه جمعه‌شب مقابل ملوان انتخاب کنند. قرار بود تا شب گذشته تکلیف این موضوع روشن شود.