بعد از کش‌وقوس‌های فراوان سرانجام مشخص شد که فروزان سلیمانی به صورت مشروط در سمت خود در تیم ملی فوتسال زنان ابقا شده است.

به گزارش فوتبال 360، کمیته فنی فدراسیون فوتبال بعد از حدود سه سال تعلیق فعالیت‌هایش، بار دیگر کار خود را با ساختاری جدید آغاز کرد. مجید جلالی در نقش رییس این کمیته انتخاب شد و امیر قلعه‌نویی، احمد خداداد، محمود شیعی و شهرزاد مظفر هم اعضای کمیته فنی محسوب می‌شوند. با توجه به حضور ناموفق تیم ملی فوتسال زنان در تورنمنت بین‌المللی و دوستانه چین و کسب مقام سوم بین چهار تیم، بررسی شرایط این تیم در اولویت کاری کمیته فنی قرار گرفت. 

اعضای کمیته ابتدا جلسه‌ای را پیرامون این موضوع تشکیل دادند و سپس جلالی شخصا پای میز مذاکره با فروزان سلیمانی نشست و خواستار ارائه گزارش بابت عملکرد فاجعه‌بار تیم ملی در تورنمنت چین شد. بعد از وصول گزارش و مطرح‌ شدن آن در جلسه کمیته فنی، سرانجام تصمیم نهایی بر این شد که آخرین جلسه کمیته فنی با محوریت بررسی شرایط تیم ملی فوتسال زنان با حضور سلیمانی برگزار شود تا تصمیم نهایی پیرامون آینده کاری او در تیم ملی گرفته شود.

سلیمانی البته بعد از جلسه با مجید جلالی، رایزنی‌های خود با مدیران فدراسیون فوتبال را هم برای ماندن در تیم ملی آغاز کرد و جلسه مهمی را با هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال داشت و همانند سالیان گذشته، بازهم ممبینی در نقش حامی اول سلیمانی سعی داشت تا از او برای ماندن در تیم ملی حمایت کند و دبیرکل فدراسیون هم در این زمینه رایزنی‌هایی داشت. در جلسه نهایی کمیته فنی پیرامون تعیین‌تکلیف نیمکت تیم ملی فوتسال زنان، اعضا به صورت مشروط رای به ادامه همکاری با سلیمانی دادند.

سلیمانی در طول سه سال گذشته وعده جوان‌گرایی داده اما نتوانسته وعده خود را اجرایی کند و جالب آنکه ستاره‌های آماده فوتسال زنان را هم بر اساس همین وعده از تیم ملی کنار گذاشته بود! با وجود مخالفت‌های فروزان سلیمانی با بازگشت ستاره‌های نامدار، یکی از شروط کمیته فنی برای ادامه همکاری با او، بازگشت ستاره‌های باتجربه به اردوی تیم ملی بود که سرانجام این اتفاق رخ داد و سلیمانی تسلیم خواسته کمیته فنی شد؛ به‌ طوری‌ که در فهرست جدید تیم ملی، نام نسیمه غلامی، ستاره باتجربه فوتسال زنان که فصل گذشته خانم گل رقابت‌ها شد و آمادگی بالایی را از خود نشان داد در کنار نسترن مقیمی، ستاره نامدار تیم ملی که او هم فصل خوبی را داشت و هر دو بازیکن در مسیر قهرمانی در آسیا نقش پررنگی داشتند، دیده می‌شود. 

اعضای کمیته فنی همچنین خواستار تقویت کادر فنی و حضور علی صانعی در نقش مشاور فنی تیم ملی فوتسال زنان بودند. با این وجود، رایزنی‌ها برای همکاری با علی صانعی مثبت پیش نرفت و این مربی نام‌آشنا که در مسیر هر دو قهرمانی تیم ملی فوتسال زنان در جام ملت‌های آسیا نقش پررنگی داشت، نپذیرفت که در نقش مشاور فنی در کنار فروزان سلیمانی قرار گیرد. جالب آنکه سلیمانی بعد از عقب‌نشینی در زمینه دعوت دوباره از ستاره‌های باتجربه، اعلام کرد از همکاری‌اش با مهدی ابطحی، رضایت دارد که گفته می‌شود این مساله با انتقاد برخی از اعضای کمیته فنی مواجه شده است!

سلیمانی در شرایطی بعد از تن دادن به خواسته کمیته فنی در زمینه بازگشت ستاره‌های نامدار توانست جایگاه خود در قامت سرمربی تیم ملی فوتسال زنان را حفظ کند که گفته می‌شود ابقای او به صورت مشروط است؛ به ‌طوری‌که در صورت عدم موفقیت در مسابقات قهرمانی داخل سالن  آسیا (المپیک آسیایی)، رسما دوره همکاری او با تیم ملی به پایان خواهد رسید. مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا از یکم تا دهم آذرماه به میزبانی تایلند برگزار می‌شود و باید دید سلیمانی در این رقابت‌ها می‌تواند دوره حضورش در تیم ملی را تمدید کند یا خیر.