مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2026، از پانزدهم شهریور آغاز می‌شود و تیم ملی ایران در نخستین بازی در خانه باید به مصاف قرقیزستان برود. دیدار دوم ملی‌پوشان کشورمان در شهر العین و برابر امارات خواهد بود. در همین راستا برنامه تیم ملی برای این دو دیدار مشخص شده است تا یوزها با آمادگی راهی میدان شوند. تیم ملی روز دوازدهم شهریور از تهران به اصفهان می‌رود و چند روز در این شهر تمرین می‌کند. تیم ملی روز ۱۵ شهریور مقابل قرقیزستان به میدان خواهد رفت و هفدهم شهریور از اصفهان به العین امارات می‌رود تا ۲۰ شهریور با تیم ملی امارات بازی کند و بیست و یکم این ماه نیز به تهران بازخواهد گشت. بنا بر اعلام AFC تک اخطارهای بازیکنان که از مرحله قبلی انتخابی جام جهانی باقی مانده پاک می‌شوند.

همچنین داورهای دو دیدار ایران در این مرحله نیز مشخص شده است. با اعلام سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، کیم جونگ هیوک داور مطرح کره‌ای قرار است بازی ایران و امارات را سوت بزند. هموطنان او یعنی پارک کیونیوگ و یانگ جونگ‌پی نیز او را در امر قضاوت این بازی یاری می‌کنند. ضمن اینکه داور چهارم و کمک‌داوران ویدیویی نیز از کره جنوبی انتخاب شده‌اند.

انتخاب هیوک در حالی صورت گرفته که آخرین قضاوت او برای تیم ملی حامل خاطرات شیرینی برای فوتبالدوستان ایرانی نیست. هیوک به تازگی در اصفهان دست به سوت شد تا بازی سپاهان و شباب الاهلی را قضاوت کند. دیداری که سپاهان با نتیجه چهار بر یک شکست خود تا از صعود به لیگ نخبگان باز بماند. قبل از آن نیز این داور کره‌ای، بازی برگشت از مرحله دوم مقدماتی جام جهانی میان ایران و ازبکستان را سوت زد که آن بازی هم با تساوی بدون گل به پایان رسید. باید اشاره کرد که کیم جونگ هیوک داور بازی عجیب سپاهان و آلمالیق بود که با پیروزی 9 بر صفر زردپوشان اصفهانی به پایان رسید.

البته باید گفت که تیم‌های ایرانی در بسیاری از دیدارهایی که کیم جونگ هیوک قضاوت آن را برعهده داشته‌اند، با شکست زمین مسابقه را ترک کرده‌اند. شکست چهار بر دو تراکتور برابر الجیش سابق و الدحیل کنونی، شکست دو بر یک نفت تهران مقابل شباب الاهلی امارات، باخت چهار بر صفر سپاهان در جدال برابر الاتحاد، شکست دو بر یک تراکتور در جدال برابر الهلال، باخت دو بر صفر ذوب آهن مقابل العین و شکست چهار بر صفر پرسپولیس در تقابل با الهلال از قضاوت‌های این داور کره‌ای است و البته پیروزی دو بر صفر استقلال برابر لوکوموتیو تاشکند و برتری یک بر صفر ذوب‌آهن در مصاف با الدحیل در کارنامه قضاوت او برای باشگاه‌های ایرانی دیده می‌شود.

او همچنین چند بازی را نیز برای تیم ملی قضاوت کرده است. از جمله بازی دوستانه ایران برابر چین در سال 2010 که با گل‌های آندرانیک تیموریان و محمد غلامی، با دو گل به سود شاگردان افشین قطبی به پایان رسید و همچنین دیداری که با پیروزی 10 بر صفر ایران برابر کامبوج به پایان رسید را کیم جونگ هیوک سوت زده بود. یک قضاوت دیگر او برای تیم ملی ایران نیز به دیدار با سوریه در جام ملت‌های آسیا بازمی‌گردد که او مهدی طارمی را از زمین بازی اخراج کرد و ملی‌پوشان در ضربات پنالتی موفق به پیروزی برابر حریف خود شدند. به این ترتیب باید امیدوار بود که این بار قضاوت داور کره‌ای برای فوتبال ایران بدیمن نباشد و ملی‌پوشان کشورمان با برد زمین مسابقه را ترک کنند.