بعد از وقفه‌ای پنج ساله، مراسم ترین‌های سال فوتبال ایران برگزار و در این مراسم، مهم‌ترین جوایز نصیب تیم پرسپولیس و ستاره‌های استقلال و سپاهان شد.  به گزارش فوتبال 360، مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران در سالیان گذشته در شرایطی برگزار شد که خبری از برپایی مراسم ترین‌ها نبود؛ آن‌هم در شرایطی‌که برپایی چنین مراسماتی هم برای تیم‌ها و هم برای بازیکنان منشأ انگیزه بود و در بیشتر لیگ‌ها در سراسر دنیا، انتخاب ترین‌های فصل یک اتفاق مرسوم و مهم محسوب می‌شود. بعد از پنج سال وقفه که البته بخشی از آن مرتبط با ایجاد پاندمی کرونا در کشور بود، مسئولان سازمان لیگ دوباره تصمیم به انتخاب ترین‌های فصل گرفتند. علیرضا بیرانوند در سال 1398 که برای آخرین ‌بار مراسم ترین‌ها برگزار شد، توانست مرد سال شود و بعد از پنج سال وقفه، در سالن همایش‌های برج میلاد ترین‌های فصل اخیر لیگ‌های برتر فوتبال مردان، فوتبال زنان، فوتبال ساحلی مردان، فوتبال ساحلی زنان و رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال مردان انتخاب شدند. با حضور مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال و جمعی از مدیران فدراسیون و پیشکسوتان نام‌آشنای فوتبال ایران و مدیران باشگاه‌های لیگ برتری، مراسم ترین‌ها 

برگزار شد. 

اوسمار بهترین مربی فصل

در مراسم انتخاب ترین‌های لیگ بیست‌وسوم، پرسپولیس عنوان برترین تیم فصل را از آن خود کرد و اوسمار ویرا، سرمربی سابق سرخ‌پوشان پایتخت هم که در نیم‌فصل دوم روی نیمکت پرسپولیس نشست و رکوردهای ویژه‌ای را به نام خود کرد، جایزه برترین سرمربی فصل را به‌دست آورد. او که در پایان فصل تصمیم گرفت به همکاری‌اش با سرخ‌های پایتخت پایان دهد، با انتشار کلیپی نسبت به این جایزه واکنش نشان داد. ضمن آنکه درخشش خیره‌کننده رامین رضاییان در تیم سپاهان هم سبب شد تا او به عنوان مرد سال فوتبال ایران انتخاب شود و باشگاه ملوان هم عنوان تیم اخلاق را در فصل گذشته به‌دست آورد.

دستکش طلا برای حسینی

سیدحسین حسینی، دروازه‌بان استقلال که فصل گذشته به صورت مشترک با حسین پورحمیدی بیشترین کلین‌شیت را داشت، به عنوان برترین دروازه‌بان فصل گذشته معرفی شد و دستکش طلایی رقابت‌های لیگ برتر را به‌دست آورد. شهریار مغانلو هم عنوان برترین گلزن فصل را از آن خود کرد و در غیاب او، کفش طلای رقابت‌ها به نماینده او اهدا شد و پدیده فصل هم، محمدجواد حسین‌نژاد هافبک سابق سپاهان بود که با توجه به حضور حسین‌نژاد در روسیه، جایزه او به نماینده‌اش تحویل داده شد.

جوایز ویژه لیگ یک برای خیبری‌ها

تیم خیبر خرم‌آباد که توانست با عملکردی فوق‌العاده و رکوردشکنی‌های سریالی خود را برای اولین ‌بار در تاریخ فوتبال باشگاهی ایران به لیگ برتر برساند، به عنوان برترین تیم در فصل اخیر لیگ دسته اول فوتبال ایران انتخاب شد. با تقدیر از سعید اخباری، سرمربی چادرملو اردکان، رضا مهاجری، سکان‌دار خیبری‌ها هم در نقش برترین سرمربی فصل اخیر لیگ یک معرفی شد و رضا رضایی، مهاجم فصل گذشته نفت مسجدسلیمان هم عنوان آقای گلی این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

بنیادی‌فر، بهترین داور فصل شد

موعود بنیادی‌فر، داور باتجربه فوتبال ایران که یکی از داوران بین‌المللی محسوب می‌شود و در فصل اخیر داور دربی پایتخت هم بود، به عنوان برترین داور فصل انتخاب شد. علیرضا ایلدروم هم به عنوان برترین کمک‌داور فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران انتخاب شد. در بخش داوران، از دو داور زن هم تجلیل شد؛ به ‌طوری ‌که فاطمه نصیری، به عنوان برترین داور لیگ برتر فوتبال زنان معرفی شد و حدیثه مهدوی هم عنوان برترین کمک‌داور زن را از آن خود کرد.

داماش و گلساپوش، ترین‌های فوتبال ساحلی

باشگاه داماش گیلان، به عنوان بهترین باشگاه لیگ برتر فوتبال ساحلی زنان انتخاب شد و جایزه خانم گلی این لیگ هم نصیب هانیه علیمردانی از باشگاه شهرداری بندرعباس شد. در لیگ برتر فوتبال ساحلی مردان، باشگاه گلساپوش یزد، بهترین باشگاه شد و جایزه بهترین سرمربی به مهدی میرشمسی رسید و عنوان آقای گلی فصل اخیر لیگ برتر فوتبال ساحلی ایران هم نصیب حسین نجفی شد تا پرونده ترین‌های فوتبال ساحلی (مردان و زنان) در فصل اخیر با پنج انتخاب بسته شود.

خاتون سردمدار جوایز فوتبال زنان 

باشگاه خاتون بم که فصل گذشته توانست برای دهمین ‌بار عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال زنان را از آن خود کند، در بخش فوتبال زنان، سه جایزه را به‌ دست آورد؛ به‌ طوری‌ که خاتون هم برترین باشگاه فصل فوتبال زنان شد، هم عنوان بهترین سرمربی سال به مرضیه جعفری، سکان‌دار خاتون رسید و در بخش بهترین گلزنان فصل هم زهرا قنبری، مهاجم باتجربه خاتون به عنوان یکی از دو گلزن برتر فصل (به صورت مشترک) انتخاب شد. در کنار زهرا قنبری، افسانه چترنور مهاجم فصل گذشته ملوان بندرانزلی دیگر گلزن برتر فصل اخیر لیگ برتر فوتبال زنان شد تا ترین‌های لیگ برتر فوتبال زنان با چهار انتخاب در سه بخش معرفی شوند.