مهدی عبدی بعد از چهار فصل تجربه همکاری با سرخ‌پوشان پایتخت رسما از جمع بازیکنان پرسپولیس جدا شد. 

به گزارش فوتبال 360، استقلال و پرسپولیس در سالیان گذشته در مسیر جوان‌گرایی و اعتماد به بازیکنان آکادمی خود نتوانسته‌اند کارنامه قابل ‌قبولی را از خود به جای بگذارند؛ هرچند مقایسه عملکرد دو تیم نشان می‌دهد که اعتماد به بازیکنان آکادمی در اردوی سرخ‌ها بیشتر بوده اما با این وجود، شمار چهره‌های شاخص آکادمی دو باشگاه در طول فصول اخیر به شمار انگشتان یک دست نمی‌رسد که اتفاق زیبندهای برای فوتبال ایران نیست. البته که در این میان، معدود چهره‌های شاخص رشدکرده از آکادمی یکی از این دو باشگاه توانستند توجهات را به خود جلب کنند. 

مهدی عبدی از جمله بازیکنانی بود که از آکادمی پرسپولیس به تیم بزرگسالان رسید و توانست خیلی زود در این تیم به جایگاهی مهم دست پیدا کند. تاثیرگذاری در گل پیروزی‌بخش پرسپولیس در دربی باعث شد تا عبدی به سرعت نزد هواداران سرخ‌پوش محبوب شود و رفته‌رفته او به یکی از چهره‌های کلیدی و مهم ترکیب پرسپولیس تبدیل شد و بازخوانی دوره چهار ساله حضورش در جمع بازیکنان پرسپولیس نشان می‌دهد که این مهاجم آینده‌دار موفق به انجام بیش از 100 بازی برای سرخ‌پوشان 

شده است. 

عبدی که تنها گلزن تاریخ باشگاه پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا است، در مسیر رسیدن سرخ‌پوشان پایتخت به فینال این رقابت‌ها نقش پررنگی را در دوره محرومیت عیسی آل‌کثیر ایفا کرد. مرور کارنامه مهدی عبدی در پرسپولیس نشان می‌دهد که او توانسته در طول 110 بازی برای سرخ‌پوشان پایتخت، 27 گل بزند و روی 6 گل این تیم هم در نقش گل‌ساز درخشیده که آمار درخشان و ویژه‌ای محسوب می‌شود و عبدی به‌واسطه این آمار در جمع بهترین مهاجمان پرسپولیس در طول یک‌دهه اخیر به شمار می‌آید. 

مهاجم 25 ساله فوتبال ایران فصل گذشته جایی در تفکرات یحیی گل‌محمدی نداشت و مدیران باشگاه پرسپولیس با توجه به قرارداد بلندمدت با عبدی، به سراغ انتقال قرضی او به تراکتور رفتند. مهدی عبدی در جمع سرخ‌پوشان تبریزی شروع خوبی داشت اما در ادامه مسیر، روند رو به افول آغاز شد و همین مساله حتی مهاجم سابق پرسپولیس را به نیمکت هدایت کرد و بازخوانی کارنامه عبدی در یک فصل حضورش در تراکتور نشان می‌دهد که او موفق به‌ثبت 6 گل در 22 بازی شده است.

مهدی عبدی با امید به آنکه بعد از تغییر و تحولات در کادر فنی بتواند در پرسپولیس بماند، بعد از اتمام قرارداد قرضی‌اش با تراکتور به سرعت به تمرینات پیش‌فصل سرخ‌پوشان اضافه شد. با این وجود، خوان کارلوس گاریدو نسبت به حفظ مهدی عبدی چراغ سبز نشان نداد و نام این مهاجم 25 ساله را در فهرست مازاد خود قرار داد. مدیران باشگاه پرسپولیس در تلاش بودند تا بتوانند مهدی عبدی را برای ثبت یک انتقال قرضی دیگر راضی کنند که این اتفاق رخ نداد و سرانجام بعد از توافقات انجام شده، همکاری عبدی با پرسپولیس به صورت قطعی پایان یافت.

پرسپولیسی‌ها در حالی به صورت مشروط رضایت‌نامه عبدی را صادر کرده‌اند که بخشی از رقم قرارداد او در فصل آینده به عنوان هزینه رضایت‌نامه قرار است به پرسپولیس برسد. طبق آخرین خبرها، تیم‌های تراکتور تبریز و نساجی مازندران خواهان جذب مهدی عبدی هستند و البته زمزمه‌هایی درباره احتمال حضور او در مس رفسنجان هم به گوش می‌رسد که باید دید سرانجام این مهاجم 25 ساله بعد از تجربه بازی در تیم‌های پرسپولیس و تراکتور، در کدام تیم ششمین فصل حضورش در لیگ برتر را تجربه خواهد کرد.