مازیار زارع با امضای قراردادی رسمی کارش را بار دیگر در قامت سرمربی ملوان بندرانزلی آغاز کرد و سکان‌دار قوی سپید در فصل پیش‌رو شد. 

به گزارش فوتبال 360، ملوانی‌ها بعد از آنکه فصل گذشته موفق به کسب مقام ششم شدند و بهترین جایگاه خود در تاریخ لیگ برتر را با هدایت مهدی تارتار به‌دست آوردند، به‌واسطه عدم توافق با تارتار به سراغ تغییر سرمربی رفتند؛ به‌طوری ‌که سرمربی باتجربه فصل گذشته ملوان بندرانزلی راهی سیرجان شد تا هدایت گل‌گهر را برعهده بگیرد و از سعید دقیقی، سرمربی موفق فصل گذشته شمس‌آذر قزوین هم در قامت سکان‌دار جدید ملوان بندرانزلی رونمایی شد. 

دقیقی در شرایطی پذیرفت در نقش سرمربی ملوان کارش را پیش ببرد که او خواسته‌هایی از جمله مشخص ‌شدن وضعیت بودجه و به ‌ثبات رسیدن شرایط مالی باشگاه و جذب بازیکنان مورد نظرش را داشت. با وجود آنکه تمرینات ملوانی‌ها هم زیر نظر دقیقی آغاز شد اما در روزهای پایانی اردوی این تیم تهران بود که این سرمربی جوان به دلیل برآورده ‌نشدن خواسته‌های خود رسما از سمتش کناره‌گیری کرد و مدیران باشگاه ملوان هم با استعفای سعید دقیقی موافقت کردند.

هواداران ملوان با توجه به شرایط خاص نیمکت تیم‌شان در آستانه شروع لیگ بیست‌وچهارم و استعفای مازیار زارع از هدایت شمس‌آذر، خواهان همکاری دوباره با زارع شدند. بعد از رایزنی‌های انجام شده، زارع در تمرین ملوان حاضر شد و روز گذشته معارفه او رسما از سوی باشگاه ملوان بندرانزلی انجام شد تا بار دیگر این سرمربی جوان و 39 ساله در قامت سکان‌دار قوی سپید انزلی به چرخه سرمربیان لیگ برتری بازگردد و کارش را در لیگ بیست‌وچهارم دنبال کند.

زارع در حالی به درخواست مدیران و هواداران باشگاه ملوان پاسخ مثبت داد و سکان هدایت این تیم را در دوران سرمربیگری‌اش پذیرفت که در کارنامه خود تنها تجربه حضور روی نیمکت ملوان را دارد. این سرمربی جوان و 39 ساله در طول سه فصل هدایت ملوان بندرانزلی در لیگ دسته اول و لیگ برتر توانسته همراه این تیم 42 برد، 33 تساوی و 31 شکست را در 106 بازی به‌ دست آورد و موفق شد بعد از هفت سال چشم‌انتظاری، ملوان را به چرخه تیم‌های لیگ برتری برگرداند. 

ملوان حالا رسما برای شرکت در لیگ بیست‌وچهارم سرمربی دارد و سفیدپوشان انزلی‌چی با هدایت مازیار زارع پا به عرصه رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر می‌گذارند. آنها در گام نخست باید پنجشنبه 25 مرداد در خانه به مصاف گل‌گهر سیرجان بروند. شمس‌آذر قزوین تنها تیم بلاتکلیف حاضر در بین 16 تیم لیگ برتری است که گفته می‌شود احتمالا طی روزهای آینده بازگشت سعید دقیقی به این تیم هم رسمی خواهد شد که در این‌صورت، سکان‌دار شمس‌آذر در فصل پیش‌رو هم مشخص می‌شود و هر 16 تیم لیگ برتری سرمربیان خود برای حضور در فصل جدید را می‌شناسند.