لیگ نخبگان آسیا در شرایطی رسما فعالیت خود را آغاز کرد که مسابقه افتتاحیه این تورنمنت در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شد و تیم‌های سپاهان ایران و شباب‌الاهلی امارات به مصاف هم رفتند و نماینده امارات بردی چهار بر یک را به‌دست آورد. در کنار شکست غیرمنتظره و سنگین سپاهان، آنچه بیش از پیش به چشم آمد، وضعیت بد چمن ورزشگاه نقش جهان اصفهان بود که البته به اعتراف ژوزه مورایس، این وضعیت بد چمن به کمک سپاهانی‌ها هم در مسیر ثبت تنها گل‌شان برابر شباب‌الاهلی امارات آمد!

به گزارش فوتبال 360، ورزشگاه نقش جهان اصفهان در سالیان گذشته همواره به عنوان یکی از بهترین ورزشگاه‌های ایران نامش بر سر زبان‌ها بود اما حالا وضعیت بد زمین چمن در این مسابقه احساس، معادلات را تغییر داده است؛ آن‌هم در مقطعی که اکثریت ورزشگاه‌های مهم کشور از جمله ورزشگاه آزادی تهران، وضعیت مناسبی ندارند و بحث میزبانی تیم ملی از رقبایش در ورزشگاه نقش جهان هم مطرح است اما به نظر می‌رسد که این ورزشگاه هم گزینه مناسبی برای میزبانی از مسابقات تیم ملی نیست!

سپاهانی‌ها به فولادشهر کوچ می‌کنند؟

ژوزه مورایس، سرمربی سپاهان بعد از شکست چهار گله تیمش، به شدت علیه وضعیت ورزشگاه نقش جهان موضع گرفت و گفته می‌شود که تا ترمیم کامل وضعیت زمین چمن ورزشگاه، مورایس مخالف برگزاری مسابقات تیمش در این ورزشگاه است. بر اساس آخرین خبرها، خواسته سپاهانی‌ها، میزبانی از رقبای‌شان در ورزشگاه فولادشهر اصفهان است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، با توجه به وضعیت بغرنج ورزشگاه نقش جهان، این کوچ طی روزهای آینده رسمی خواهد شد تا یک ورزشگاه مهم دیگر در حالت تعمیر قرار گیرد و از دسترس خارج شود!

وضعیت بحرانی تیم ملی برابر جدال با قرقیزستان

مسئولان فدراسیون فوتبال با توجه به شرایط ورزشگاه آزادی، نام ورزشگاه نقش جهان اصفهان را به عنوان محل برگزاری دیدار تیم‌های ملی ایران و قرقیزستان اعلام کرده‌اند. امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی در طول چند روز اخیر سفری به اصفهان داشت تا از نزدیک وضعیت چمن ورزشگاه نقش جهان را مورد بررسی قرار بدهد و حالا با توجه به وضعیت بد زمین چمن، مشخص نیست که تیم ملی ایران در کدام ورزشگاه قرار است برابر قرقیزستان اولین مسابقه خود در دور سوم انتخابی جام جهانی 2026  را برگزار کند.

تعطیلی یک‌ماهه نقش جهان برای تیم ملی؟

تیم ملی ایران در صورتی ‌که نتواند در موعد مقرر محل میزبانی خود از قرقیزستان را اعلام کند، با خطر باخت انضباطی و جریمه سنگین مواجه می‌شود. همین مساله باعث شده تا مسئولان فدراسیون فوتبال به طور ویژه پیگیر وضعیت ورزشگاه نقش جهان شوند و بر اساس آخرین خبرها، قرار است تا موعد پانزدهم شهریورماه که زمان برگزاری دیدار تیم‌های ملی ایران و قرقیزستان است، ورزشگاه نقش جهان به حالت تعطیل در آید و عملیات بازسازی چمن ورزشگاه انجام شود و مسابقات سپاهان به ورزشگاه فولادشهر منتقل گردد تا شرایط برای میزبانی تیم ملی از قرقیزستان فراهم شود. آنچه واضح است اینکه فوتبال ایران با بحران ورزشگاه استاندارد و آماده مواجه شده و شمار ورزشگاه‌های استاندارد در مقطع کنونی به شمار انگشتان یک‌دست هم نمی‌رسد که اتفاقی بغرنج و تلخ است!