آریا رهنورد

بیست‌وچهارمین دوره لیگ برتر، از اواخر ماه جاری آغاز خواهد شد و تیم‌ها در آخرین روزهای نقل و انتقالات برای تقویت ترکیب خود تلاش می‌کنند. در این بین برخی تیم‌ها منفعل‌تر و برخی هم فعال‌تر نشان داده‌اند. از 16 تیم حاضر در لیگ برتر، می‌توان از استقلال خوزستان به عنوان فعال‌ترین تیم بازار تابستانه یاد کرد و در بین تیم‌های مدعی هم سپاهان، استقلال، تراکتور و البته گل‌گهر عملکرد فعالی داشته‌اند. پرسپولیسی‌ها هم توانسته‌اند کارنامه رضایت‌بخشی از خود به جای بگذارند؛ هرچند که از حیث شمار جذب بازیکن جدید از رقبای خود عقب مانده‌اند. از سوی دیگر برخی‌ها تیم‌ها حضور کمرنگی در نقل و انتقالات داشته‌اند که می‌توان به چادرملو اردکان، آلومینیوم اراک و نساجی مازندران اشاره کرد. 

طبق اعلام رسمی سازمان لیگ، تیم‌ها از هفتم تیرماه تا بیست‌وهشتم شهریورماه امکان فعالیت در بازار تابستانه را دارند و این مساله بدان معناست که حتی بعد از شروع فصل جدید لیگ برتر هم امکان وقوع تغییرات در فهرست تیم‌ها وجود دارد!

در این بین تا اینجای کار برخی نقل و انتقال‌ها هم قابل توجه و پر سر و صدا بوده‌اند. مثل پیوستن رامین رضاییان به استقلال تهران که نام او را در فهرست جدید یاغی‌های فوتبال ایران قرار داد. حالا هم شنیده شده که یک همکاری غیرمنتظره دیگر در راه است. به تازگی گفته شده محسن فروزان بعد از آنکه دوران حضورش در ذوب‌آهن تمدید نشد، حالا در آستانه پیوستن به هوادار تهران و همکاری با مهدی رحمتی است. فروزان نامی آشنا در فوتبال ایران است. او از دروازه‌بان‌های باتجربه و کهنه‌کار لیگ برتر به حساب می‌آید که بیشتر از 10 سال است در این مسابقات درون چارچوب ایستاده است. فروزان برای نخستین بار در لیگ برتر از دروازه تراکتورسازی تبریز حراست کرد و در ادامه راهی تیم‌های دیگر شد. او سابقه بازی در تیم‌های گسترش فولاد، استقلال تهران، سیاه‌جامگان مشهد، راه‌آهن تهران، خونه‌به‌خونه بابل، صبای قم، پارس جنوبی جم، فولاد خوزستان، گل‌گهر سیرجان و البته ذوب‌آهن را دارد. جالب آنکه فروزان پیش از شروع کارش در تراکتور هم در لیگ آزادگان در تیم‌های پگاه و داماش گیلان و ملوان بندرانزلی تجربه حضور دارد. 

به گزارش فوتبال 360، فروزان در شرایطی در 14 تیم مختلف تجربه بازی دارد که حالا به نظر می‌رسد که او در آستانه همکاری با پانزدهمین تیم در دوران فعالیت حرفه‌ای خود است! این دروازه‌بان 36 ساله فصل گذشته عضوی از تیم ذوب‌آهن اصفهان بود و در 11 مسابقه فرصت بازی در ترکیب ذوبی‌ها را به ‌دست آورد که تنها موفق به‌ثبت یک کلین‌شیت شد و 14 بار دروازه او فرو ریخت تا محمد ربیعی ترجیح دهد به پارسا جعفری فرصت بازی بیشتری بدهد و محسن فروزانِ باتجربه را نیمکت‌نشین کرد.

دروازه‌بان 36 ساله ذوبی‌ها جایی در تفکرات ربیعی برای فصل جدید نداشت و همین مساله باعث جدایی او از ذوب‌آهن شد و حالا فروزان به عنوان بازیکن آزاد در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه به دنبال انتخاب تیم جدید است. در شرایطی ‌که نام این دروازه‌بان باتجربه در حوالی تیم‌های مختلف مطرح بود، سرانجام گفته می‌شود که مذاکرات میان فروزان و تیم هوادار مثبت پیش رفته و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، احتمالا او در نقش جانشین علیرضا حقیقی به جمع بنفش‌پوشان تهرانی خواهد پیوست. 

هوادار در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه بعد از جدایی علیرضا حقیقی، در خط دروازه موفق به جذب محمدحسین اکبرمنادی شده و حالا در صورت توافق با محسن فروزان، این دو دروازه‌بان باتجربه بعد از رقابت برای حضور در خط دروازه گل‌گهر، بار دیگر رقیب هم خواهند شد. در این میان نکته جالب ‌توجه، همکاری احتمالی محسن فروزان با مهدی رحمتی است؛ آن‌هم در حالی‌که در دوران بازی رحمتی، فروزان با او دچار چالش شد و حتی تصویری از مراسم آغازین دیدار استقلال و سیاه‌جامگان و عدم خوش‌وبش فروزان با رحمتی بسیار بازتاب داشت اما به نظر می‌رسد که اختلافات قدیمی از بین رفته و حالا این احتمال وجود دارد که طی روزهای آینده مهدی رحمتی و محسن فروزان در نقش استاد و شاگرد کار خود را پیش ببرند؛ آن ‌هم در حالی‌که فقط حدود پنج سال با یکدیگر اختلاف سنی دارند! از سوی دیگر احتمال حضور فروزان در هوادار در حالی مطرح شده که رحمتی در مسیر جوانگرایی قرار دارد. هوادار فصل گذشته با کسب 29 امتیاز در رده دوازدهم جدول رده‌بندی ایستاد. باید دید این تیم در فصل جدید لیگ برتر چه برنامه‌ای برای بهبود رده خود دارد. آیا فروزان به بالاتر آمدن رده هوادار کمک می‌کند؟