امروز کار کاروان ایران در سه رشته دنبال می‌شود. در کشتی فرنگی سعید اسماعیلی و علیرضا مهمدی در اوزان 67 و 87 کیلوگرم به میدان می‌روند. در وزن ۶۷ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور دارند، سعید اسماعیلی در دور نخست به مصاف اسحاق قایو از الجزایر کشتی می‌گیرد و در صورت گذر از این حریف در دور بعد با برنده دیدار میان کیوتارو سوگابه از ژاپن و لوئیس اورتا سانچز قهرمان جهان و المپیک از کوبا کشتی خواهد گرفت. در وزن ۸۷ کیلوگرم هم که ۱۶ کشتی‌گیر حضور دارند، علیرضا مهمدی در دور نخست با مونوز از کلمبیا پیکار می‌کند و در صورت پیروزی در این دیدار در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف برنده علی چنگیز قهرمان جهان از ترکیه و کولینیچ از لهستان می‌رود. همچنین دیدارهای رده‌بندی و فینال اوزان ۷۷ کیلوگرم و 97 کیلوگرم نیز امروز برگزار می‌شود. 

همچنین در دیگر رقابت‌های امروز، در قایقرانی علی آقامیرزایی در کایاک و محمدنبی رضایی در کانو به آب می‌زنند. آقامیرزایی در ماده کایاک 1000 متر رقابت می‌کند و تجربه حضور در المپیک 2020 توکیو را هم دارد. او یک نقره و یک برنز بازی‌های آسیایی و هفت طلا، دو نقره و چهار برنز قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد. 

آقامیرزایی امروز در گروه چهارم مرحله مقدماتی با آدریان دل‌ریو (مدال برنز کایاک دونفره قهرمانی جهان ۲۰۲۳)، آرتور پیتر از بلژیک (رتبه ۱۰ المپیک توکیو، رتبه ۱۱ المپیک ریو، مقام ۶ قهرمانی جهان ۲۰۲۳ و ۲۰۲۲)، یاکوب توردسن از آلمان (مدال برنز قهرمانی جهان ۲۰۲۳)، ماکسیم بومو از فرانسه (مدال نقره المپیک ریو در کایاک ۲۰۰ متر، مدال برنز کایاک دونفره قهرمانی جهان ۲۰۱۳) و آدام ورگا از مجارستان (مدال نقره المپیک توکیو و مدال نقره قهرمانی جهان ۲۰۲۳) رقابت خواهد کرد.

رضایی هم که برای نخستین بار در المپیک رقابت‌ می‌کند، نماینده ایران در ماده کانو 1000 متر است. او مدال طلای زیر 23 سال قهرمانی جهان و برنز بازی‌های آسیایی را به دست آورده است. رضایی در گروه پنجم مقدماتی با بنیسون ساندا از آنگولا، بالاژ آدولف از مجارستان (رتبه ۱۵ المپیک توکیو، مدال برنز قهرمانی جهان ۲۰۲۱، رتبه ۵ قهرمانی جهان ۲۰۲۳)، سپاستین برندل قهرمان آلمانی (طلای المپیک لندن، دو طلای المپیک ریو در تک‌نفره و دونفره، برنز المپیک توکیو در دونفره، رتبه یک قهرمانی جهان در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۵، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و رتبه سه قهرمانی جهان ۲۰۲۳ و لیو ها از چین (دو مدال نقره المپیک توکیو در تک‌نفره و دونفره، مدال نقره قهرمانی جهان ۲۰۲۳ و مدال برنز قهرمانی جهان ۲۰۲۲) هم‌گروه است.

سرانجام نخستین نماینده تکواندو هم امروز وارد شیاپ‌چانگ می‌شود. مبینا نعمت‌زاده که از ورزشکاران جوان کاروان ایران به حساب می‌آید، در وزن 49 کیلوگرم به مصاف رقبای خود می‌رود. او مدال برنز بازی‌های آسیایی و نقره قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد و در المپیک پاریس به دنبال ثبت بهترین عملکرد خود است. 

نعمت‌زاده دور نخست باید با «تاو میشله» از لسوتو پیکار کند. «تاو میشله» ۲۷ ساله سال گذشته با کسب مدال نقره مسابقات انتخابی المپیک در قاره آفریقا جواز سفر به پاریس را دریافت کرد. مبینا در صورت برتری باید با برنده مبارزه «سارا ماریا» از اروگوئه و «آدرینا ایگلسیز» از اسپانیا مبارزه کند که به احتمال زیاد تکواندوکار اسپانیایی خواهد بود. «آدرینا» ۲۱ ساله دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۲۰ توکیو و برنز جهان ۲۰۲۳ جهان است. وی از طریق سیستم رنکینگ سهمیه حضور در پاریس را کسب و در ۶۱ تورنمنتی که حاضر بوده ۴۲ مدال به نام خود ثبت کرده است. این اسپانیایی در ۱۵۵ مبارزه خود نیز ۱۳۱ پیروزی و ۲۴ شکست داشته است. 

نعمت‌زاده در صورت کسب پیروزی در مبارزه اول و دوم راهی مرحله نیمه‌نهایی شده و برای صعود به دیدار نهایی یکی از تکواندوکاران ترکیه، چین، نماینده تیم پناهندگان یا ایتالیا را پیش رو خواهد داشت.