رستمیان در فینال

هفتمین روز از سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک در حالی سپری شد که بالاخره کاروان ایران شاهد صعود یکی از نماینده‌هایش به فینال بود. فینالی که البته مدال قطعی ندارد و هانیه رستمیان باید برای فتح یکی از سکوهای پاریس، با دقت‌هرچه تمام‌تر تیراندازی کند. فاطمه مجلل در قایقرانی و فرزانه فصیحی در دوومیدانی دیگر نماینده‌های ایران در روز هفتم مسابقات بودند.

نگار رشیدی 

کاروان ایران در هفته اول المپیک هیچ مدالی به دست نیاورد و حالا امیدوار است هرچه زودتر در هفته دوم به جدول مدالی بازی‌ها راه پیدا کند. 

پایان کار مجلل با بیست‌ویکمی

فاطمه مجلل حالا دیگر رسما کارش در المپیک پاریس به پایان رسیده است. ملی‌پوش روئینگ ایران که به فینال D و رقابت برای تعیین جایگاه نوزدهم تا بیست و چهارم رسیده بود، توانست در آخرین مسابقه خود با زمان هفت دقیقه و ۴۶ ثانیه و هشت صدم ثانیه در فینال D در رده سوم قرار بگیرد و در بین ۳۲ ورزشکار شرکت‌کننده در روئینگ یک‌نفره سنگین وزن زنان بیست و یکم شد. او با نمایندگان کشورهای فیلپین، ترکیه، پرو، ویتنام و پاراگوئه رقابت کرد. 

در المپیک پاریس 6 ورزشکار برای کسب مدال در فینال A، 6 ورزشکار در فینال B برای تعیین جایگاه هفتم تا دوازدهم، 6 ورزشکار در فینال C برای تعیین جایگاه سیزدهم تا هجدهم و 6 ورزشکار در فینال D برای تعیین جایگاه نوزدهم تا بیست و چهارم، 6 ورزشکار در فینال E برای تعیین جایگاه بیست و پنجم تا سی‌ام و دو ورزشکار در فینال F برای تعیین جایگاه بیست و نهم تا سی و دوم رقابت کردند. به این ترتیب پرونده روئینگ ایران در المپیک پاریس بسته شد. 

مهسا جاور و زینب نوروزی دیگر نمایندگان ایران بودند که در روئینگ دونفره شرکت کردند و در بین 16 کشور، شانزدهم شدند. حالا چشم قایقرانی به علی آقامیرزایی و نبی رضایی است که تا چند روز دیگر باید کار خود را در المپیک آغاز کنند. 

بالاخره فینال... 

در پایان هفتمین روز از المپیک، هیچ مدالی نصیب کاروان ایران نشد. اما هانیه رستمیان توانست به فینال تپانچه 25 متر برسد تا حداقل این طلسم را در پاریس باطل کند. رستمیان که نخستین ورزشکار ایران بود که موفق به کسب سهمیه المپیک شد، در تپانچه بادی بیست‌ودوم شد اما در تپانچه 25 متر شانس مدال دارد. او روز گذشته در پایان بخش دقت با ۲۹۲.۹ امتیاز در رده ششم ایستاد و در پایان بخش دقت و سرعت با مجموع امتیاز ۵۸۸.۱۸ در رده سوم ایستاد و فینالیست شد. در این‌ مرحله ۴۰ تیرانداز حضور داشتند که در پایان بخش دقت و سرعت تکلیف فینالیست‌ها مشخص شد. حالا این تیرانداز ایران باید امروز با هفت تیرانداز دیگر به رقابت بپردازد و برای دومین مدال تیراندازی ایران در المپیک تلاش کند. 

در پایان هفتمین روز از المپیک، هیچ مدالی نصیب کاروان ایران نشد. اما هانیه رستمیان توانست به فینال تپانچه 25 متر برسد تا حداقل این طلسم را در پاریس باطل کند.  حالا این تیرانداز ایران باید امروز با هفت تیرانداز دیگر به رقابت بپردازد و برای دومین مدال تیراندازی ایران در المپیک تلاش کند

فصیحی به نیمه‌نهایی نرسید 

دوومیدانی ایران در المپیک پاریس تنها موفق به کسب دو سهمیه شد. دو سهمیه‌ای که هر دو در دوی 100 متر و توسط فرزانه فصیحی و حسن تفتیان به دست آمد. روز گذشته فصیحی رقابت خود را در گروه پنجم مرحله مقدماتی آغاز کرد و درنهایت در بین 9 شرکت‌کننده گروه خود با ثبت رکورد 11.51 ثانیه هفتم شد و از رسیدن به نیمه‌نهایی باز ماند. او با دوندگانی از بریتانیا، لهستان، اکوادور، نیجریه ، برزیل، سوییس، گواتمالا و پاپوآ گینه‌نو رقابت داشت. سه نفر برتر هشت گروه به همراه سه نفر از بهترین رکوردها راهی مرحله نیمه‌نهایی شدند. 

در پایان رقابت هشت گروه این مرحله، جایگاه نهایی ورزشکاران در این دور مشخص شد که فصیحی بین ۷۲ ورزشکار ۱۰۰ متر زنان المپیک، در جایگاه ۵۱ قرار گرفت. فصیحی پیش از اعزام به المپیک اعلام کرده بود که این میدان رقابتی بین او با خودش است و قصد دارد عملکرد خودش را بهبود ببخشد. با این حال او نتوانست در دومین تجربه خود در المپیک، رکورد شخصی‌اش را تکرار کند. با این حال فصیحی در پایان مسابقه‌اش از عملکردش ابراز رضایت کرد. 

حذف تنها کماندار

کار تنها کماندار ایران هم در ششمین روز المپیک به پایان رسید. مبینا فلاح کماندار ریکرو ایران که در مرحله یک‌ سی‌ودوم حذفی به مصاف حریف ویتنامی خود رفت و با تیر طلایی موفق شد نگویت تای را شکست دهد، در دومین مسابقه خود در مرحله یک‌شانزدهم نهایی به مصاف الیف بررا گکر حریف ۱۷ ساله ترکیه‌ای رفت و با قبول شکست برابر این کماندار، از دور رقابت‌ها حذف شد.

 با این حال باید به عملکرد فلاح در المپیک نمره قبولی داد. او در نخستین تجربه المپیکی خود موفق شد اولین برد تیراندازی با کمان ایران را رقم بزند. با این حال مبینا از عملکرد خود راضی نیست. 

کماندار ایران در پایان کارش در المپیک گفت:«از عملکردم راضی نیستم. در دیدار با حریف ویتنامی، پا به پای هم پیش رفتیم و در نهایت فکر می‌کنم با دعای خیر مردم، توانستم این حریف را شکست دهم. مقابل حریف ترکیه‌ای هم به اشتباه خودم باختم. درست است که حریفم در رده پنج دنیا قرار دارد اما پیروزی بر او را در خودم می‌دیدم. ابتدای بازی هم اشتباه کردم. فکر می‌کردم مساوی شده‌ام اما امتیاز را که روی تابلو دیدم، متوجه شدم که اشتباه کرده‌ام و خیلی بهم ریختم و نتوانستم خودم را جمع و جور کنم. من می‌خواستم حداقل به جمع هشت نفر برتر راه پیدا کنم و فکر می‌کنم خیلی زود حذف شدم.»