بعد از نامه‌نگاری انجام شده از سوی آبی‌ها برای حضور رسمی در فوتبال باشگاهی زنان، حالا همگان چشم‌انتظار تعیین سطح حضور استقلال در این رقابت‌ها هستند.

به گزارش فوتبال 360، فدراسیون فوتبال به تابعیت از تصمیمات کنفدراسیون فوتبال آسیا در مسیر توسعه فوتبال زنان، یک گام مهم و اساسی برداشته و آن ‌هم الزامی‌ شدن موضوع تیمداری در فوتبال زنان است؛ به‌طوری‌که در مسیر دریافت مجوز حرفه‌ای، تیمداری در فوتبال زنان از درجه اهمیت A برخوردار است و در صورتی‌ که باشگاهی فعالیتی در حوزه فوتبال زنان نداشته باشد، نمی‌تواند مجوز حرفه‌ای دریافت کند و به تبع آن، شانس حضور در رقابت‌هایی چون لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا دو را از دست خواهد داد.

نساجی مازندران، تراکتور تبریز، پرسپولیس تهران، شمس‌آذر قزوین، مس رفسنجان، چادرملو اردکان، ذوب‌آهن اصفهان و فولاد خوزستان از جمله تیم‌هایی بودند که در طول دو ماه اخیر برای حضور در فوتبال باشگاهی زنان اعلام آمادگی کرده‌اند. نکته مهم اینکه هر هشت تیم خواهان حضور در لیگ دسته دوم هستند اما شرایط استقلال هنوز نامشخص است؛ آن‌هم در حالی‌که بعد از مدت‌ها چشم‌انتظاری سرانجام در طول هفته اخیر، نامه آبی‌ها به سازمان لیگ رسید و رسما آنها برای حضور در فوتبال باشگاهی زنان اعلام آمادگی کردند.

فرشید سمیعی، مدیرعامل استقلال در حالی نامه تیمداری آبی‌ها در فوتبال زنان را به سازمان لیگ ارسال کرده که براساس خبرهای واصله، در نامه باشگاه استقلال سطح مدنظر آنها (لیگ برتر، لیگ دسته اول و یا لیگ دسته دوم) اعلام نشده است. پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که هنوز آبی‌پوشان پایتخت در زمینه آنکه در کدام سطح فعالیت کنند، تصمیم‌گیری نکرده‌اند و این مساله مستقیما ارتباط با مسائل مالی باشگاه و البته شرایط زیرساختی آبی‌ها برای فوتبال 

زنان ندارد.

باشگاه‌ها برای دریافت کارت بازی بازیکنان خود در لیگ برتر مردان، ملزم به پرداخت سه درصد از رقم قراردادهای تیم‌شان به سازمان لیگ هستند. براساس آیین‌نامه تنظیم‌شده از سوی سازمان لیگ، باشگاه‌هایی که در فوتبال زنان فعالیت کنند، از پرداخت این سه درصد معاف هستند. به طور مثال، استقلال سقف بودجه‌ای حدودا 500 میلیارد تومانی دارد و با توجه به قوانین سازمان لیگ، آبی‌ها باید 15 میلیارد تومان در طی دو هفته آینده برای دریافت آیدی کارت بازیکنان جهت حضور در لیگ بیست‌وچهارم خود پرداخت کنند که حالا با توجه به اعلام تیمداری در فوتبال زنان، از پرداخت این رقم 

معاف شده‌اند.

مسئولان باشگاه استقلال در تلاش هستند تا بتوانند با چراغ سبز کمیته ورزش هلدینگ خلیج‌فارس، سطح حضور خود در فوتبال زنان را ارتقا بدهند و به کمک بودجه 15 میلیاردی‌ای که از طریق آیین‌نامه سازمان لیگ نصیب‌شان می‌شود، کار خود را از لیگ برتر فوتبال زنان آغاز کنند. این موضوع منوط به چراغ مسئولان هلدینگ و سپس تایید مدیرعامل باشگاه استقلال است و باید دید سمیعی از حضور تیم زنان استقلال در لیگ برتر حمایت می‌کند و یا همانند هشت تیم دیگر شرکت‌کننده در فوتبال زنان، آبی‌ها هم سود واصله از حضور در فوتبال زنان را خرج این رشته نمی‌کنند و به سراغ آغاز فعالیت خود از پایین‌تر سطح رقابت‌ها خواهند رفت!