دنیل ویفن شناگر ایرلندی با کسب طلای شنای 800 متر آزاد المپیک به اولین ایرلندی برنده طلا در این رشته ورزشی تبدیل شد. ویفن 23 ساله در مترهای پایانی اوج گرفت و در نهایت از بابی فینکه آمریکایی، نفر دوم و گرگوریو پالترینیری ایتالیایی نفر سوم، پیشی گرفت. او همچنین توانست با زمان 7:38.19 رکورد المپیک را بشکند و رکورد میخایلو رومانچوک در توکیو را پشت سر بگذارد. 

مرد ایرلندی نمی‌توانست این موفقیت را باور کند و به وضوح پس از قهرمانی هیجان‌زده شده بود. روی سکوها برادر دوقلوی او نیز حضور داشت و تشویقش می‌کرد. هر دوی آنها روزهای طولانی و سخت تمرین را با هم سپری کرده بودند و اگرچه ناتان نیز آرزوی راهیابی به بازی‌ها را داشت، اما در 1500 متر به رویای خود دست نیافت. 

دنیل همیشه بازیگری را دوست داشت و در دبیرستان در چندین نمایش آماتوری بازی کرد. اما جالب اینکه او در اپیزود فراموش‌نشدنی «عروسی خونین» از سریال بازی تاج و تخت، یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های تمام دوران، حضور داشت. خواهر بزرگ‌تر آنها بث، نقش یکی از نوه‌های والدر فری را بازی می‌کرد و به لطف او، دوقلوها نیز در صحنه معروف نقش اضافی داشتند. در بازی تاج و تخت او قهرمان داستان نبود، اما در استخر پاریس، دنیل ثابت کرد که ورزشکاری برجسته است.