بدون فینال

چهارمین روز بازی‌های المپیک هم در حالی سپری شد که هیچ‌کدام از نماینده‌های کشورمان موفق نشدند خود را به فینال رقابت‌های‌شان برسانند. فاطمه مجلل، سامیار عبدلی و محمد بیرانوند در رشته‌های قایقرانی، شنا و تیراندازی تراپ به رقابت پرداختند و از رسیدن به فینال بازماندند. کاروان ایران هنوز نتوانسته به مدال نزدیک شود و جایی در جدول مدالی المپیک پاریس هنوز ندارد.

نگار رشیدی 

 

مجلل نفر آخر شد

فاطمه مجلل قایقران روئینگ یک‌نفره سنگین‌وزن ایران که خود را به مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های المپیک پاریس رسانده بود، در این مرحله با زمان هشت دقیقه و 37 صدم ثانیه در بین 6 قایق آخر شد و نتوانست به نیمه‌نهایی A و B صعود کند. سه قایق اول به نیمه‌نهایی A و B صعود کردند و بقیه قایق‌ها به نیمه‌نهایی C و D رفتند. بنابراین مجلل راهی نیمه‌نهایی C و D شد تا در رقابت‌های تعیین رتبه سیزدهم تا بیست و چهارم پارو بزند. نیمه‌نهایی C و D امروز (چهارشنبه) ساعت ۱۱ و ۴۴ دقیقه به وقت ایران برگزار می‌شود.

عبدلی نهمین شناگر ایران در بازی‌های المپیک بود و بسیاری امیدوار بودند طلسم صعود از مرحله مقدماتی به دست او شکسته شود که این اتفاق نیفتاد. او با ثبت زمان ۵۰ ثانیه و ۶۳ صدم ثانیه در مرحله مقدمات به مقام چهارم دست یافت و در مجموع در بین 79 شناگر حاضر در این مرحله، چهل و هشتم شد

ملی‌پوش 21 ساله روئینگ ایران که پرچمدار کاروان در مراسم اختتامیه هم هست، به نوعی از عملکرد خود راضی است. او بعد از نرسیدن به نیمه‌نهایی از نداشتن حریفی تمرینی صحبت کرد و بابت حضورش تا این مرحله هم خدا را شکر کرد. او همچنین به تفاوت جثه‌اش با رقبا هم اشاره کرد. مجلل در حالی در مسابقات سنگین‌وزن رقابت کرد که خودش سبک‌وزن است. 

سامیار طلسم صعود را نشکست

سامیار عبدلی تنها نماینده ورزش‌های آبی ایران در بازی‌های المپیک‌، روز گذشته در مرحله مقدماتی شنا ماده 100 متر آزاد شرکت کرد. او با ثبت زمان ۵۰ ثانیه و ۶۳ صدم ثانیه به مقام چهارم دست یافت و در مجموع در بین 79 شناگر حاضر در این مرحله، چهل و هشتم شد. 

عبدلی در خط هشتم دسته پنجم به مصاف رقبای خود از کشورهای دومینیکن، ارمنستان، لبنان، باربادوس، بحرین، تایلند و هنگ‌کنگ رفت. در این دسته به ترتیب نمایندگان بحرین، لبنان، باربادوس، ایران، تایلند، هنگ‌کنگ، ارمنستان و دومینیکن در رتبه اول تا هشتم قرار گرفتند و عبدلی از صعود به نیمه‌نهایی باز ماند. عبدلی نهمین شناگر ایران در بازی‌های المپیک بود و بسیاری امیدوار بودند طلسم صعود از مرحله مقدماتی به دست او شکسته شود که این اتفاق نیفتاد. 

عبدلی در پایان رقابتش درباره عملکرد خود چنین توضیح داد:«نتوانستم رکورد خودم را در المپیک بزنم اما بسیار به این اتفاق نزدیک بودم. در گروه خودم چهارم شدم و فکر می‌کنم عملکرد بدی نداشتم. میدان المپیک بسیار بزرگ است و تمام تلاش خود را کردم تا فشار این مسابقات بر من غلبه نکند. رکورد تمام ورزشکاران در المپیک بالاتر از رکورد خودشان بود و دلیل این اتفاق متفاوت بودن شرایط استخرها است.» محسن رضوانی رییس فدراسیون شنای ایران نیز در پایان کار عبدلی با دادن نمره قبولی به او، اعلام کرد که این شناگر ایران از بوندس‌لیگا پیشنهاد دارد. اتفاقی که نشان می‌دهد می‌توان در آینده روی این شناگر جوان حساب باز کرد. 

پایان کار تیرانداز جوان 

روز گذشته راند چهارم و پنجم مرحله مقدماتی تیراندازی به اهداف پروازی هم برگزار شد و محمد بیرانوند با ایستادن در جایگاه بیست‌وچهارم به کار خود پایان داد. جوان‌ترین تیرانداز المپیک پاریس در پایان پنج راند مرحله مقدماتی ماده تراپ با ۱۱۷ امتیاز در رده بیست و چهارم قرار گرفت تا به فینال رقابت‌ها صعود نکند.  تیراندازان در روز نخست مسابقات سه راند ۷۵ تیر و در روز دوم در دو راند ۵۰ تیر کار خود را پیگیری کردند که بیرانوند در روز نخست با ۷۰ امتیاز در رده بیست و یکم ایستاد. برای بیرانوند همین که در 15 سالگی خودش را به المپیک رسانده و در این سن با طلای قهرمانی آسیا برای نخستین بار ایران را در رشته اهداف پرواز صاحب سهمیه کرده، یک موفقیت به حساب می‌آید.  با اتمام کار بیرانوند حالا تنها شانس تیراندازی ایران برای گرفتن مدال المپیک در دستان هانیه رستمیان است. رستمیان که در رنک دو جهان ایستاده، روز جمعه در ماده تپانچه 25 متر برای مدال تلاش می‌کند.