خاتون بم به عنوان تنها نماینده فوتبال زنان ایران خود را برای حضور در اولین دوره رقابت‌های لیگ قهرمانان زنان آسیا آماده می‌کند و طبق قرعه‌کشی انجام شده، شاگردان مرضیه جعفری باید در مرحله انتخابی رقابت‌ها برابر تیم‌های آرتی‌سی بوتان و کیچه هنگ‌کنگ به میدان بروند. در حالی از هفته گذشته تمرینات آماده‌سازی خاتون آغاز شده که این تیم باید چهارم تا دهم شهریورماه عازم کشور بوتان شود و مسابقات مرحله انتخابی را پشت سر بگذارد.

به گزارش فوتبال 360، خاتون بم در شرایطی موفق به کسب سهمیه آسیایی و رسیدن به مقام قهرمانی لیگ برتر فوتبال زنان ایران شد که وضعیت فهرست بازیکنان این تیم پیچیده بود؛ به‌طوری‌که بعد از یک سانحه رانندگی دلخراش، ملیکا محمدی فوت کرد و زهرا خواجوی و بهناز طاهرخانی دچار مصدومیت شدیدی شدند و از فهرست خاتون کنار رفتند تا بمی‌ها در حضور 14-13 بازیکن به کار خود در طول فصل ادامه بدهند و به مقام قهرمانی برسند.

کادرفنی خاتون برای حضور در آسیا به دنبال تقویت فهرست تیمش است و در این مسیر گفته می‌شود که رایزنی‌ها برای جذب بازیکن جدید آغاز شده است. یکی از مهم‌ترین پست‌هایی که خاتون در آن به دنبال جذب بازیکن است، پست دروازه است؛ چراکه بعد از مصدومیت زهرا خواجوی، مهدیه مولایی جانشین او شد و روزهای خوبی را هم پشت سر گذاشت اما برای حضور در آوردگاه مهمی چون لیگ قهرمانان زنان آسیا، کادرفنی خاتون در سودای تقویت خط دروازه است.

خواجوی از حیث شرایط جسمانی به آمادگی ایده‌آل رسیده اما در حالی‌که قرارداد او با خاتون به پایان رسیده، فعلا خبری از تمدید قراردادش نیست. گفته می‌شود با توجه به اهمیت رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و دور بودن خواجوی از شرایط مسابقه، فعلا کادرفنی خاتون قصد ندارد تا روی دروازه‌بان شماره یک تیم خود ریسک کند و همین مساله باعث شده تا فعلا نام خواجوی از فهرست خاتون خارج بماند و آینده کاری او در این تیم بمی برای حضور در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی نامشخص است.

در این بین مریم یکتایی، دروازه‌بان 31 ساله فوتبال زنان ایران که تجربه 6 قهرمانی همراه تیم خاتون (شهرداری) بم در کارنامه‌اش دارد، در طول سه سال اخیر در قامت لژیونر در تیم‌های بشیکتاش و کاراگومروک کارش را پیش برده و عملکرد خوبی هم داشته است. یکتایی بعد از اتمام قراردادش با بشیکتاش در پیامی اینستاگرامی جدایی‌اش از تیم ترکیه‌ای را اعلام کرد و در تازه‌ترین مصاحبه‌اش، مذاکرات انجام شده با تیم خاتون را تایید کرد. گفته می‌شود در صورت توافق نهایی، قرار است نام یکتایی به فهرست خاتون برای حضور در رقابت‌های آسیایی اضافه شود و در صورت ثبت عملکرد موفق، احتمالا او در این تیم به کارش در فصل آینده رقابت‌های باشگاهی زنان ادامه خواهد داد.

یکتایی که تجربه پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارد و همراه این تیم در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا هم حضور یافته، در طول سالیان گذشته به دلیل اختلاف با کادرفنی و البته برخی مسائل دیگر، تصمیم به خداحافظی از عرصه ملی گرفته و کارش را در کشور ترکیه و تیم بشیکتاش دنبال کرده است. بدون‌شک بازگشت مریم یکتایی به چرخه دروازه‌بانان رقابت‌های باشگاهی ایران می‌تواند اتفاق جالب‌توجه و البته هیجان‌انگیزی باشد و باید دید در صورت توافق احتمالی یکتایی با خاتون، او چه عملکردی از خود در خط دروازه این تیم به جای می‌گذارد.