سعید طالبی چابک

فصل جدید سری آ از شنبه ۱۷ آگوست (۲۷ مرداد) آغاز خواهد شد. برنامه‌ هفته‌ اول مسابقات اعلام شد و باید تا هفته‌ سوم برای دیدن دیدار تیم‌های بزرگ صبر کرد. در اولین بازی فصل، اینتر قهرمان فصل گذشته این رقابت‌ها به مصاف جنوا خواهد رفت. باشگاه جدید ستاره تیم ملی ایران که از پورتو راهی سرزمین چکمه شد تا برای افعی‌ها بازی کند. 

طارمی که اخیرا با امضای قراردادی سه ساله به عنوان بازیکن آزاد به اینتر پیوست، شروع خوبی در این تیم داشته است. او در دو بازی درون تمرینی اینتر که پشت درهای بسته برگزار شد، عملکرد خوبی داشت. طارمی موفق شد در تقابل با تیم لوگانو دو گل به ثمر برساند و یک گل هم بسازد و در تقابل با تیمِ پرگولتسه هم یک بار پایش به گلزنی باز شد. مهاجم ایرانی اینتر این روند خوب را در اولین بازی دوستانه رسمی اینتر در پیش‌فصل هم ادامه داد و در برتری سه بر صفر نراتزوری مقابل لاس پالماس دو گل به ثمر رساند که یکی از آن گل‌ها روی ضربه پنالتی‌ای بود که خودش موفق شده بود برای تیمش به دست بیاورد. 

روندی که طارمی را به اولین فصل حضورش در فوتبال ایتالیا امیدوار کرده است. روزنامه ایتالیایی گاتزتا دلو اسپورتِ چاپ میلان با اشاره به درخشش طارمی 32 ساله در بازی دوستانه اینتر مقابل لاس پالماس به تحسین از او پرداخت و نوشت:«مهاجم ایرانی اینتر با دو گلی که در نیمه اول به ثمر رساند، بار دیگر قهرمان مطلق بازی شد.» اتفاقی که به منزله به چشم آمدن درخشش ستاره بوشهری در چشم کارشناسان و رسانه‌های فوتبال ایتالیاست. 

اما با شروع بازی‌های سری A وضعیت طارمی در اسکواد تیم سیمئونه اینزاگی به چه شکلی خواهد بود؟ بعد از درخشش مهدی در بازی‌های تدارکاتی، توتواسپورت ایتالیا نوشت:«طارمی آماده است تا با اشتیاق وارد فصل جدید سری آ شود و برای تصمیم‌گیری «سیمئونه اینزاگی» را به دردسر بیندازد. به نظر می‌رسد او شانس حضور در ترکیب اصلی اینتر برای هفته اول سری آ را دارد. اتفاقی که در زمان پیوستن مهدی به مدافع عنوان قهرمانی ایتالیا، شاید دور از ذهن 

به نظر می‌رسید. 

اما همه چیز به همین سادگی‌ها هم نیست و ممکن است مطالبی که عنوان می‌شود با کمی ذوق‌زدگی و هیجان همراه شده باشد. با برگشتن بازیکنانی که بعد از کوپا آمه‌ریکا و یورو مشغول استراحت بودند، مهدی طارمی برای قرار گرفتن اسمش در 11 بازیکنی که بازی را برای اینتر آغاز می‌کنند، کار چندان ساده‌ای هم ندارد. مخصوصا با برگشت لائوتارو مارتینز که با قهرمانی کوپا و حضور موفقش در ترکیب تیم ملی آرژانتین با روحیه بالا و آمادگی کامل آمده تا بازوبند کاپیتانی نراتزوری را بر 

بازو ببندد. 

نگاهی به وضعیت مهاجمان اینتر کار سخت مهدی را بیشتر مشخص می‌کند. اینتری‌ها فصل گذشته با استفاده از لائوتارو مارتینز و مارکوس تورام توانستند فاتح اسکودتو شوند و هر دو بازیکن امتحان پس‌داده‌ اینزاگی در کمال آمادگی به سر می‌برند. 

افعی‌ها در بیشتر بازی‌های فصل گذشته با همین مهره‌های هجومی بازی را آغاز کردند و خروجی این تصمیم اینزاگی نتیجه دلچسبی داشت. علاوه بر آن دو، اینتری‌ها مارکو آرناتوویچ را هم در اختیار دارند که به لحاظ عملکرد فردی فصل خوبی را پشت سر نگذاشته ولی در صورت آمادگی و هماهنگیِ بهتر با سایر بازیکنان، می‌تواند یک رقیب جدی برای طارمی باشد. این مهاجم اتریشی عادت کرده در مرکز شایعات بازار نقل و انتقالات قرار بگیرد و مدام شنیده شود او اینتر را ترک می‌کند. اما در حال حاضر هیچ تیمی به شکل جدی علاقه‌مند به 

جذب او نیست. 

آرناتوویچ همیشه اعلام کرده که می‌‌خواهد بماند و هیچ‌کس در باشگاه چیز دیگری به او نگفته است. همگی اینها صحیح است؛ با این حال با خرید طارمی او احتمالا به گزینه چهارم خط حمله تبدیل می‌شود و شانس بازی کردنش نسبت به فصل گذشته هم کمتر است. اتفاقی که ممکن است تصمیم او را تغییر دهد. 

شنیده شده که مهدی ‌طارمی تنها خرید اینتر در خط حمله نخواهد بود و نراتزوری به ‌تلاش‌های خود برای تقویت خط تهاجمی با شدت بیشتری ادامه ‌خواهد داد. ‌ادعای بزرگ این است که نام ممفیس ‌دیپای به عنوان گزینه خرید روی میز مدیران اینتر قرار گرفته است. ‌ستاره هلندی که بعد از تجربه ناموفقش در اتلتیکو مادرید فعلا بدون ‌تیم است.‌ 

ممفیس دیپای به عنوان بازیکن آزاد، گزینه ارزان‌قیمتی است؛ همان ‌چیزی که اینتر همیشه به آن علاقه داشته است. اینتر گزینه دیپای را به دقت بررسی خواهد کرد. گویا دیپای در اولین ‌تماس با اینتر خواهان دریافت دستمزدی معادل پنج میلیون یورو در ‌هر فصل شده است که البته مبلغ بالای کمیسیون ایجنت او هم به ‌این مبلغ اضافه خواهد شد. اگر این انتقال جدی شود عمق ترکیب اینتر در خط حمله و تنوع مهاجمانی که در اختیار دارد بالا خواهد رفت. 

این مساله کار مهدی را برای قرار گرفتن در ترکیب تیم از این که هست هم سخت‌تر خواهد کرد. فراموش نکنیم که علاوه بر همه این نام‌ها، خواکین کوریای آرژانتینی هم بعد از پایان حضور قرضی‌اش در مارسی به اینتر بازگشته و در صورتی که پیشنهاد چشمگیری برای او نرسد، با ماندنش برای قرار گرفتن در ترکیب تیم خواهد جنگید. 

امید مهدی برای حضور در ترکیب اصلی اینتر نسبت به زمانی که به جمع افعی‌ها اضافه شد، بیشتر شده اما ممکن است بازگشت مهاجمان اصلی و فعالیت‌های نقل و انتقالاتی اینتر برای جذب یک مهاجم دیگر، به ماه عسلِ افعیِ بوشهر در همین بازی‌های پیش‌فصل پایان دهد.