در برنامه اعلام ‌شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، اولین مسابقه تیم ملی ایران در دور سوم انتخابی جام جهانی 2026 به میزبانی ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار خواهد شد.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی ایران در مسیر راهیابی به رقابت‌های جام جهانی 2026 کار خود را پیش می‌برد و بعد از صعود به مرحله سوم انتخابی رقابت‌های جام جهانی در قاره آسیا، حالا شاگردان امیر قلعه‌نویی باید کار خود را در این مرحله در شرایطی دنبال کنند که با تیم‌های ملی قرقیزستان، امارات، ازبکستان، قطر و کره‌شمالی هم‌گروه شده‌اند و طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فیفا، مسابقات انتخابی جام جهانی از فیفادی ماه سپتامبر (شهریورماه) آغاز خواهد شد.

ملی‌پوشان فوتبال ایران طبق برنامه‌ریزی انجام شده، پانزدهم شهریورماه باید اولین مسابقه خود در مرحله سوم انتخابی جام جهانی را برگزار کنند که این دیدار مقابل قرقیزستان خواهد بود و سپس نبرد تیم‌های ملی ایران و ازبکستان روز بیستم شهریورماه به انجام می‌رسد. ضمن آنکه در مهرماه و آبان‌ماه هم مسابقات تیم ملی برابر سایر رقبا (ازبکستان، قطر و کره‌شمالی) پیگیری خواهد شد. در این میان، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان فدراسیون فوتبال در فاصله حدود یک ماه تا برگزاری دیدار با قرقیزستان، انتخاب محل برگزاری این نبرد بود.

فرار از خطر باخت انضباطی و جریمه مالی

ورزشگاه آزادی تهران بعد از پایان فصل 03-1402 در حال بازسازی است و همین مساله باعث شده تا این ورزشگاه نه‌تنها از دسترس استقلال و پرسپولیس برای برگزاری مسابقات لیگ برتر خارج شود، بلکه تیم ملی هم فعلا نمی‌تواند در این ورزشگاه به مصاف رقبای خود برود. با توجه به پروتکل‌های وضع ‌شده، مسئولان فدراسیون فوتبال در روزهای اخیر برای فرار از پذیرش باخت انضباطی و جرایم مالی به دنبال معرفی ورزشگاهی برای میزبانی از دوئل تیم‌های ملی ایران و قرقیزستان بودند.

میزبانی نقش جهان با حضور VAR و زنان

ورزشگاه‌های نقش جهان اصفهان و امام رضا (ع) مشهد، ورزشگاه‌های مدنظر مسئولان فدراسیون فوتبال بودند. بعد از بررسی‌های انجام شده، ورزشگاه نقش جهان اصفهان به عنوان محل برگزاری دوئل تیم‌های ملی ایران و قرقیزستان معرفی شده و قرار است با استفاده از تکنولوژی VAR و البته حضور زنان تماشاگر، نبرد دو تیم در این ورزشگاه روز پانزدهم شهریورماه از ساعت 19:30 به وقت تهران به انجام برسد تا بعد از حدود سه سال بار دیگر تیم ملی ایران خارج از تهران به مصاف رقبای خود برود. تیم ملی کره‌شمالی هم کشور لائوس را به عنوان محل برگزاری مسابقات خانگی خود اعلام کرده و اگر تغییری رخ ندهد، شاگردان قلعه‌نویی برای نبرد با کره‌شمالی در آبان‌ماه باید عازم لائوس شوند.