مرتضی سعیدی 

سردار آزمون یکی از چهره‌های ویژه بازار نقل‌وانتقالات تابستانه محسوب می‌شود؛ به‌ویژه آنکه او فصل گذشته بعد از جدایی قرضی‌ای که از بایرلورکوزن داشت، راهی رم شد اما عملکرد پرفراز و فرود او در این تیم ایتالیایی نتوانست زمینه‌ساز ادامه همکاری‌اش با رمی‌ها شود و قرارداد قرضی او به حالت دائمی در نیامد. همین مساله باعث شد تا آزمون برای حضور در فصل جدید، چشم‌انتظار تصمیم نهایی ژابی آلونسو باشد و گفته می‌شود که مدیران باشگاه بایرلورکوزن با درخواست کادر فنی تیم‌شان درصدد فروش مهاجم ایرانی تیم‌شان هستند.

آزمون در فصل گذشته در 29 مسابقه در سری ‌آ ایتالیا و جام حذفی این کشور و البته رقابت‌های لیگ اروپا فرصت بازی به‌دست آورد که توانست سه گل بزند و روی چهار گل تیمش هم در طول 801 دقیقه حضور در ترکیب رم موثر بود. در شرایطی‌که سه سال دیگر از مدت قرارداد همکاری سردار آزمون با بایرلورکوزن باقی‌مانده، در روزهای گذشته شایعات درباره آینده کاری او به اوج رسیده است و از تیم‌های مختلفی به عنوان مقصد احتمالی آزمون یاد می‌شود. باشگاه سویا یکی از مشتریان دست به نقد سردار آزمون در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه بود اما خواسته سویایی‌ها در زمینه انتقال قرضی آزمون مورد پذیرش مسئولان باشگاه بایرلورکوزن قرار نگرفته و حالا گفته می‌شود که مدیران باشگاه آلمانی تنها در صورت دریافت پیشنهاد در زمینه خرید قطعی آزمون، این پیشنهاد را بررسی می‌کنند. اتفاقی که باعث شد سردار از پرواز به ایالت آندلس اسپانیا جا بماند. 

در این میان، از ظهر پنجشنبه خبری جنجالی در رسانه‌ها منتشر شد که رفته‌رفته به نظر می‌رسد این خبر جنجالی در حال محقق ‌شدن بوده و مضمون خبر منتشره هم انتقال آزمون به شباب‌الاهلی است! انتقالی که در صورت نهایی شدنش برای سردار به منزله قبول کردن پایان چالش‌های اروپایی‌ است. پذیرفتن نزدیک شدن به چند سال آخری که در فوتبال حرفه‌ای حضور دارد و سفر برای بیشتر پول درآوردن؛ پذیرفتنِ سقوط در دوبی! 

آزمون در سالیان اخیر در فوتبال باشگاهی روسیه و سپس آلمان و ایتالیا کارش را دنبال کرده و هیچ‌گاه در حوزه خلیج‌ فارس تجربه بازی ندارد. با این وجود گفته می‌شود که مدیران باشگاه شباب‌الاهلی که در حال حاضر سعید عزت‌اللهی را در اختیار دارند و در فصول گذشته احمد نوراللهی و مهدی قایدی عضو این باشگاه بودند، درصدد جذب آزمون هستند و پیشنهاد خود را به باشگاه آلمانی ارسال کرده‌اند و طرفین در حال نهایی‌ کردن توافقات هستند و سردار آزمون هم موافق این انتقال است. 

فابریتزیو رومانو که پیش‌تر خبر تلاش سویایی‌ها برای جذب سردار آزمون را منتشر کرده بود، در تازه‌ترین توئیت خود موضوع انتقال آزمون به شباب‌الاهلی را تایید کرد! این بار اما با «هیر وی گو» معروفش. با اعلام رومانو، سردار آزمون با پیشنهاد شباب‌الاهلی امارات موافقت کرده و قصد دارد راهی این تیم شود.  مبلغ این انتقال پنج میلیون یورو است و سردار روز دوشنبه تست‌های پزشکی شباب‌الاهلی را در دوبی پشت سر خواهد گذاشت و به نظر می‌رسد طی روزهای آینده خبر رسمی این انتقال از سوی دو باشگاه آلمانی و اماراتی و البته شخص سردار آزمون اعلام خواهد شد. جالب آنکه شباب‌الاهلی باید شانزدهم مردادماه در اصفهان در مرحله اول پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا برابر سپاهان به میدان برود که در صورت نهایی ‌شدن انتقال آزمون، حضور او و عزت‌اللهی برابر سپاهان می‌تواند حساسیت نبرد شباب‌الاهلی و سپاهان را دوچندان کند!