پاریس که قرار بود با برگزاری مراسم افتتاحیه در رود «سن» برای نخستین بار خارج از محیط ورزشگاه به استقبال بازی‌ها برود، از چند روز قبل از مراسم افتتاحیه با مشکلاتی روبه‌رو شد که امنیت را در این بازی‌ها گم کرد. با اینکه پاریسی‌ها سعی کردند با تدابیر ویژه امنیت را در این شهر بالا نگه دارند اما اتفاقات پیش از افتتاحیه نگرانی‌های زیادی را برای چند روز آینده ایجاد کرده است. 

به عنوان مثال شبکه راه‌آهن فرانسه ساعاتی قبل از افتتاح بازی‌های المپیک در این کشور به دلیل آنچه که مقام‌های این کشور اقدامات خرابکارانه عمدی خواندند فلج و سفرهای قطارها از شهرهای دیگر اروپا و فرانسه به پاریس با اختلال شدید مواجه شد. 

به گزارش آسوشیتدپرس، همچنان که مقام‌های پاریس آماده برگزاری یک رژه بزرگ در طول رودخانه سن در زیر تدابیر امنیتی شدید می‌شدند وقوع سه آتش‌سوزی در نزدیکی خطوط راه‌آهن حوزه‌های شمال، شرق و آتلانتیک گزارش شد. در ادامه در پی فلج شدن شبکه راه‌آهن فرانسه، یک فرودگاه در شرق این کشور به سبب مسائل مربوط به ایمنی تخلیه شد. 

همچنین نشست خبری کمیته برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ که قرار بود پیش از مراسم افتتاحیه با حضور توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) برگزار شود، به طور ناگهانی لغو شد. 

این نشست خبری با وجود حضور گسترده نمایندگان رسانه‌های مختلف جهان ۲۰ دقیقه قبل از شروع لغو شد. کمیته سازماندهی المپیک ۲۰۲۴ پاریس توضیحی در این باره نداده است؛ اگرچه به نظر می‌رسد این موضوع بی‌ارتباط با خرابکاری در خطوط راه‌آهن پاریس و دیگر اتفاقات رخ‌داده نباشد.

از طرفی میزبان المپیک تاکنون نتوانسته رضایت مهمانان خود را به دست بیاورد. یکی از این مسائلی که کاروان ورزشی کشورهای مختلف با آن دست و پنجه نرم می‌کنند میزان کم غذا در وعده‌های غذایی مختلف است که نتوانسته نیاز ورزشکاران را برآورده سازد. از طرفی وضعیت اتوبوس‌ها و حمل و نقل هم به گونه‌ای نیست که مناسب حاضرین در المپیک باشد. 

در مجموع به نظر می‌رسد پاریس روزهای سختی را در میزبانی از المپیک پیش رو دارد و احتمالا با وجود هزینه‌هایی که کردهِ، جایی در فهرست میزبانی‌های خوب از المپیک نداشته باشد. در هر حال امید می‌رود کاروان ورزش کشورمان در صحت و سلامت کار خود را در این بازی‌ها به پایان برسانند و با نتایجی در خور و موفقیت‌آمیز شهر برج ایفل را ترک کنند.