رونمایی از سندباد 
در قلمرو پادشاه

طی چند سال گذشته، مهدی طارمی نامی ویژه در بازار نقل و انتقالات بوده است. ستاره‌ای که از بوشهر سر برآورد و حالا با پیوستن به اینتر ایتالیا، یکی از بزرگ‌ترین نقل و انتقالات تاریخ برای بازیکنان ایران را رقم زده است.

آریا طاری 

درخشش چشمگیر طارمی در خط حمله پورتو، بارها نام او را کنار تیم‌های مختلف می‌آورد و بسیاری منتظر بودند شاهد بازی او در باشگاه‌های بزرگ‌تر باشند. طارمی تابستان گذشته تا یک قدمی پیوستن به میلان هم پیش رفت اما درنهایت این انتقال انجام نشد تا ستاره بوشهری یک فصل دیگر هم در ترکیب پورتو به میدان برود. فصلی که البته با یک گل تماشایی در آخرین بازی که قهرمانی شیرینی برای تیم پرتغالی به ارمغان آورد، به پایان رسید. 

درنهایت سرنوشت برای طارمی مقدر کرده بود که به عنوان بازیکن آزاد راهی تیم جدیدش شود. او البته پیش از پایان قراردادش با پورتو، مذاکرات برای انتقال به یک تیم مطرح‌تر را آغاز کرده بود و سرانجام مشخص شد که باشگاه اینتر ایتالیا مشتری جدی این مهاجم پنالتی‌گیر است. درنهایت بعد از کش و قوس‌های فراوان توافقات نهایی با مهدی انجام شد و روز گذشته هم باشگاه به صورت رسمی او را معرفی کرد. 

آماری به درخشندگی ستاره بوشهری

مهدی طارمی در دوران حضورش در پورتو، روزهای درخشانی را سپری کرد. او در چهار فصل حضور در این تیم 182 بار برای این تیم در آوردگاه‌های مختلف به میدان رفت که 91 گل و 56 تاثیرگذاری روی گل (پاس گل و کسب پنالتی) در کارنامه ستاره ایرانی دیده می‌شود که آماری فوق‌العاده محسوب می‌شود. خروجی این بازی‌ها هم یک قهرمانی در لیگ، دو سوپرجام، سه جام حذفی پرتغال و یک جام اتحادیه بود. حالا اینتری‌ها منتظرند تا طارمی این آمار درخشان و چه بسا بهتر از آن را در تیم‌شان ثبت کند. 

قرارداد 1+2 ساله با اینتر

طارمی که چند روزی می‌شود راهی ایتالیا شده، تست‌های پزشکی را پشت سر گذاشت و روز گذشته قراردادش با اینتر رسمی شد. طبق آنچه از سوی باشگاه ایتالیایی اعلام شده، طارمی در شرایطی با انتقالی رایگان از پورتو به اینتر پیوسته که مدت قرارداد این ستاره ایرانی 1+2 سال است و در واقع اگر عملکرد فنی مهدی طارمی رضایت‌بخش باشد، او تا 34 سالگی در تیم اینتر کار خود را دنبال می‌کند! ماجراجویی جذاب برای طارمی که هنوز قدرت زیادی در ساق‌هایش دیده می‌شود. 

او همچنین روز گذشته راهی کمپ تمرینی اینتر شد تا نخستین جلسه تمرینی خود را با هم‌تیمی‌هایش جدیدش برگزار کند. اینتر طی چند روز آینده در یک دیدار دوستانه به مصاف لوگانو سوئیس می‌رود و به احتمال زیاد طارمی نخستین بازی‌اش با لباس نراتزوری را انجام خواهد داد. 

چهارمین ایرانی لیگ ایتالیا

شاگردان سیمونه اینزاگی فصل قبل توانستند علاوه بر قهرمانی در سری آ، سوپرجام ایتالیا را نیز به دست بیاورند. طارمی حالا در شرایطی فصل جدید را آغاز می‌کند که به فکر درخشش در سری ‌آ، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا است. بعد از علی سامره، رحمان رضایی و سردار آزمون، مهدی طارمی چهارمین بازیکن ایرانی شاغل در سری ‌آ محسوب می‌شود که او امیدوار است برخلاف آزمون، دوران حضورش در اینتر طولانی‌ شود و بتواند از حیث شمار بازی هم در بین ستاره‌های ایرانی در سری ‌آ رکورددار شود. 

سایت رسمی باشگاه اینتر در گزارشی که درباره مهاجم ایرانی خود منتشر کرده، از او به عنوان سندباد یاد کرده است. ماجراجویی سندباد در قلمرو پادشاه دیدنی خواهد بود.