این روزها که فصل نقل و انتقالات را سپری می‌کنیم، تیم‌ها به دنبال تقویت ترکیب خود هستند تا فصل جدید را پرقدرت شروع کنند. در این بین تیم‌های مدعی قهرمانی به دنبال بهترین نفرات هستند. فولاد هم که یحیی گل‌محمدی را روی نیمکت خود نشانده، مذاکرات خود را با گزینه‌های مد نظر یحیی آغاز کرده است. استقلال هم با جواد نکونام به دنبال بهترین‌هاست تا در فصل جدید جام قهرمانی را از دست ندهد. در این راستا نگاهی خواهیم داشت به فعالیت‌های این روزهای آبی‌پوشان پایتخت و سرخ‌پوشان خوزستان.

 

آبی‌ها به فکر تقویت خط دفاع

به گزارش فوتبال 360، مدیران باشگاه استقلال بعد از حل‌وفصل مسائل مالی و تسویه‌حساب بدهی عزیزبک آمانوف، به نظر می‌رسد که در حال آماده‌ شدن برای آغاز موج دوم فعالیت خود در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه هستند. در شرایطی‌که در موج اول، محمدحسین اسلامی و میلاد زکی‌پور به استقلال پیوستند و قرارداد آرمین سهرابیان و ابوالفضل جلالی تمدید شد، حالا گفته می‌شود که در موج دوم فعالیت آبی‌ها در بازار تابستانه، آنها به دنبال بمب‌ترکانی هستند و چشم به جذب دو ستاره فوتبال ایران دارند.

رامین رضاییان، یکی از بازیکنان مدنظر استقلال است که گفته می‌شود مذاکرات مثبتی با او انجام شده اما فعلا خبری از امضای قرارداد همکاری با رضاییان نیست. در کنار این مدافع راست باتجربه که انتقال او به جمع آبی‌پوشان پایتخت می‌تواند یکی از جنجالی‌ترین انتقال‌های تاریخ لیگ برتر باشد، استقلالی‌ها به سراغ تقویت خط دفاعی خود رفته‌اند و با وجود آنکه در فصل گذشته عنوان برترین خط دفاعی فصل نصیب آبی‌ها شد، همچنان اولویت استقلالی‌ها تقویت خط دفاعی‌شان است و در این زمینه گزینه مدنظر کادرفنی، سامان فلاح است.

فلاح که فصل گذشته با امضای قراردادی سه ساله به گل‌گهر پیوست، در فصل اخیر نه‌تنها یکی از ارکان کلیدی خط دفاعی تیمِ سیرجانی بود و در بیشتر دیدارهای فصل برای سرمه‌ای‌پوشان به میدان رفت، بلکه توانست شانس حضور در اردوی ملی را هم به‌دست آورد و برابر تیم ملی ترکمنستان موفق به انجام اولین بازی ملی خود هم شد. در روزهای گذشته بحث جذب محمدامین حزباوی هم مطرح بود که این مدافع جوان در انتقالی آزاد بعد از جدایی از السد، راهی سپاهان شد تا در جمع طلایی‌پوشان حضور پیدا کند.

استقلالی‌ها با توجه به وضعیت قراردادی سامان فلاح، باید ابتدا بتوانند رضایت باشگاه گل‌گهر را جلب کنند که گفته می‌شود مذاکرات برای پرداخت هزینه رضایت‌نامه فلاح مثبت پیش رفته و آبی‌ها در آستانه واریز مبلغ رضایت‌نامه این مدافع جوان هستند. نکته مهم آنکه در این میان، تلاش مدیران باشگاه استقلال بر این است که بتوانند با سامان فلاحِ 23 ساله قراردادی بلندمدت امضا کنند تا هزینه رضایت‌نامه او به مدت میزان قراردادش تقسیم شود و باعث پر شدن ناگهانی سقف بودجه آبی‌ها نشود.

سامان فلاح در شرایطی شخصا مشکلی برای پیوستن به استقلال ندارد که در فصل گذشته هم او یکی از گزینه‌های تقویت خط دفاعی آبی‌پوشان پایتخت بود که سرانجام گل‌گهری‌ها این مدافع جوان را هایجک کردند و از پیکان خریدند. فلاح در حالی گزینه تقویت خط دفاعی استقلال در مقطع کنونی است که در فصل اخیر، رافائل سیلوا، ایمان سلیمی، آرمین سهرابیان، محمدحسین مرادمند و روزبه چشمی در خط دفاعی استقلال به میدان رفتند که به نظر می‌رسد در صورت نهایی‌شدن قرارداد فلاح، از میان سلیمی و یا مرادمند یک بازیکن از جمع آبی‌پوشان پایتخت جدا خواهد شد.

 

یحیی به دنبال تغییرات اساسی

یحیی گل‌محمدی هم به صورت رسمی در قامت سرمربی جدید فولاد خوزستان معارفه شد و تمرینات پیش‌فصل سرخ‌پوشان اهوازی برای حضور در فصل 04-1403 با حضور گل‌محمدی آغاز شد؛ آن‌هم در شرایطی ‌که هنوز فهرست دستیاران سرمربی سابق پرسپولیس در اهواز تکمیل نشده و بحث حضور چهره‌هایی مانند حمید مطهری مطرح است و یحیی گل‌محمدی امیدوار است که بتواند همکاران خود در پرسپولیس را برای حضور در فولاد خوزستان مجاب کند.

گل‌محمدی در شرایطی هدایت فولاد خوزستان را پذیرفته که وضعیت فهرست این تیم ویژه است؛ به ‌طوری ‌که برای مثال، نام هفت بازیکن خارجی در فهرست سرخ‌پوشان اهوازی دیده می‌شود و آنها با توجه به قانون سازمان لیگ و عدم حضور اکثریت بازیکنان خارجی در 60 درصد مسابقات فصل گذشته، حالا سهمیه‌های خود را سوخته می‌بینند و طبق اعلام هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه فولاد، سرخ‌پوشان اهوازی در فصل جدید تنها یک سهمیه بازیکن خارجی خواهند داشت!

سرمربی جدید فولادی‌ها با توجه به شرایط به‌وجود آمده، راه چاره‌ای ندارد که فهرست بازیکنان خود را با اولویت جذب بازیکنان داخلی چینش کند و در این زمینه گفته می‌شود که یحیی، فهرست خود را در اختیار مدیران باشگاه فولاد قرار داده و از آنها خواسته تا با بازیکنان مدنظرش توافق کنند. هنوز خبری رسمی درباره جذب بازیکن جدید از سوی باشگاه فولاد اعلام نشده اما گفته می‌شود که توافقات در حال نهایی‌ شدن است و به‌زودی رسما فولادی‌ها وارد بازار تابستانه می‌شوند.

یحیی گل‌محمدی برای تقویت خط دروازه فولاد خوزستان به دنبال جذب حامد لک است و از مدیران باشگاه فولاد خواسته تا این دروازه‌بان باتجربه را که در فصل اخیر برای مس رفسنجان به میدان رفت، به خدمت بگیرند. در قلب خط دفاع، محمدحسین مرادمند که هنوز برای تمدید قرارداد با استقلالی‌ها به توافق نرسیده، گزینه موردپسند یحیی گل‌محمدی است و علی نعمتی هم که توانایی بازی در دفاع میانی و دفاع چپ را دارد، دیگر گزینه مدنظر گل‌محمدی است. جالب آنکه در پرسپولیس و شهرخودرو، سرمربی جدید فولاد سابقه همکاری با لک، مرادمند و نعمتی را دارد و احتمال همکاری دوباره طرفین دور از ذهن نیست.

همچنین بهنام برزای که در فصل اخیر در پست‌های مختلف در ترکیب گل‌گهر سیرجان به کار گرفته شد، بعد از عدم توافق با مسئولان باشگاه سیرجانی برای ادامه همکاری، حالا نامش در فهرست یحیی گل‌محمدی دیده می‌شود و احتمال پیوستن او به جمع شاگردان گل‌محمدی وجود دارد. ضمن آنکه سرمربی فولاد برای تقویت خط حمله تیمش نام دو مهاجم را در فهرست خود قرار داده است؛ محمدجواد محمدی، مهاجم فصل گذشته ذوب‌آهن و محمدرضا سلیمانی مهاجم پیشین ذوبی‌ها که فصل گذشته در ملوان روزهای خوبی را پشت سر گذاشت که گفته می‌شود مذاکرات با این دو مهاجم باتجربه هم مثبت پیش رفته و طرفین در آستانه توافق هستند.