ژوزه مورایس که هم در آخرین روزهای لیگ و هم بعد از قهرمانی سپاهان در جام حذفی زمزمه‌هایی درباره جدایی‌اش از نیمکت طلایی‌پوشان شنیده می‌شد، تصمیم گرفت یک فصل دیگر به کار خود در این تیم ادامه دهد تا شاید این بار ماموریت رسیدن به عنوان قهرمانی لیگ برتر را با موفقیت انجام دهد. سپاهان در هر دو فصل با حضور مورایس از مدعی‌های قهرمانی بود اما در مرحله‌ای با بدشانسی روبه‌رو شد و در برهه‌ای هم آنطور که باید عمل نکرد تا فعلا جام قهرمانی لیگ برتر جایی در اصفهان نداشته باشد. 

البته بعد از قهرمانی جام حذفی صحبت‌های ضد و نقیضی درباره ژوزه و سپاهان مطرح می‌شد اما مورایس هیچ واکنشی نشان نمی‌داد تا همه چیز در ابهام باقی بماند. در کنار این موضوع صحبت جدایی رامین رضاییان و شهریار مغانلو هم به نگرانی هواداران تیم زردپوش اضافه می‌کرد. درنهایت اما مورایس بعد از گذراندن یک دوره استراحت، برای سومین فصل حضور در س‍پاهان به عنوان سرمربی چراغ سبز نشان داد و باشگاه روز گذشته به صورت رسمی ادامه همکاری با سرمربی پرتغالی را اعلام کرد. 

باشگاه سپاهان در اطلاعیه خود پیرامون ادامه همکاری با ژوزه مورایس توضیح داده است:«ژوزه مورایس به درخواست هواداران پاسخ مثبت داد و به زودی به اصفهان باز خواهد گشت. نظر به درخواست و علاقه‌مندی هواداران سپاهان، با پیگیری‌ باشگاه، همکاری ژوزه مورایس بر اساس قرارداد پیشین با تیم فوتبال سپاهان ادامه پیدا خواهد کرد. بر این اساس مورایس برای حضور روی نیمکت سپاهان برای سومین فصل و با توجه به قرارداد قبلی به اصفهان باز خواهد گشت.» 

سپاهانی‌ها درباره موعد آغاز تمرینات پیش‌فصل تیم‌شان در این اطلاعیه نیز چنین توضیح داده‌اند:«سرمربی پرتغالی تیم فوتبال سپاهان در هفته جاری به اصفهان می‌آید تا تمرینات طلایی‌پوشان را نیز از آخر همین هفته با نظارت خود آغاز نماید.» گفتنی است که سپاهان در اولین بازی خود در فصل جدید، باید روز شانزدهم مردادماه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان در مرحله نخست پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا به مصاف شباب‌الاهلی برود و حالا در فاصله کمتر از یک ماه تا موعد برگزاری این مسابقه، قرار است تمرینات طلایی‌پوشان زیر نظر مورایس دنبال شود.

سپاهان فصل گذشته یکی از جذاب‌ترین ترکیب‌ها را راهی لیگ برتر کرد و امسال نیز هواداران انتظار دارند این اتفاق تکرار شود. تا الان باشگاه جایگزین رامین رضاییان که تصمیم گرفت بعد از دو سال از سپاهان جدا شود را مشخص کرده و خیلی زود هم با او به توافق رسیده است. 

مجید عیدی که طی دو فصل اخیر لیگ برتر فقط در یک دیدار از 60 مسابقه حضور نداشته و در سایر بازی‌ها برای ملوان انزلی به میدان رفته و عملکرد موثری در سمت راست خط دفاعی این تیم ارائه داده، جدی‌ترین گزینه جانشینی رامین رضاییان است. باشگاه سپاهان با مدافع راست تند و تیز ملوان انزلی مذاکرات مثبتی انجام داده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، به زودی این بازیکن را به خدمت می‌گیرد و جایگزین رامین رضاییان خواهد کرد. عیدی که در فصل اخیر لیگ برتر یک گل به ثمر رساند و پنج پاس گل داد، یکی از نقاط قوت قوهای سپید به حساب می‌آمد ولی با توجه به پایان قراردادش و دوران حضور سربازی در این تیم، تصمیم به جدایی گرفته و احتمالا راهی سپاهان می‌شود. گفته می‌شود باشگاه سپاهان تاکنون به توافق نهایی با جواد آقایی‌پور و یک بازیکن دیگر رسیده که مجید عیدی نیز به این جمع اضافه شده است.

دیگر بازیکنی که تصمیم گرفت بعد از دو سال از جمع طلایی‌پوشان جدا شود، میلاد زکی‌پور است. او هم دو فصل موفق را در سپاهان پشت سر گذاشت و عملکرد موثری در سمت چپ خط دفاعی این تیم داشت. او اما قراردادش را تمدید نکرد و تصمیم به جدایی گرفت تا دوباره به استقلال برگردد و قرارداد جدیدی با آبی‌ها امضا کند. زکی‌پور که نخستین بازیکن جدا شده سپاهان در نقل و انتقالات بود امیدوار است روند خوبی که در سپاهان داشت را در استقلال ادامه بدهد. ژوزه مورایس طی دو فصل گذشته اعتماد ویژه‌ای به میلاد زکی‌پور داشت و امید نورافکن را به میانه زمین برد تا بتواند از این بازیکن در سمت چپ خط دفاعی استفاده کند ولی در روزهایی که بحث جدایی سرمربی پرتغالی مطرح بود، زکی‌پور هم به استقلال رفت و از سپاهان جدا شد.

زکی‌پور هم با اعلام بازگشت مورایس، پیامی برای او منتشر و از سرمربی سابق خود قدردانی کرد. او در پیام خود نوشت:«آقای مورایس! متشکرم بابت اعتمادی که در دو سال اخیر نسبت به من داشتید. من هیچ‌وقت حمایت و محبت شما را فراموش نمی‌کنم. بابت همه چیز متشکر هستم. برای شما و سپاهان عزیز تمام موفقیت‌های ممکن را آرزو دارم.»

حالا با وجود همه اتفاقات، هواداران سپاهان منتظر شروع فصل و تماشای رقابت‌های جذاب تیم‌شان هستند. آنها امسال دیگر جام قهرمانی را می‌خواهند و به چیزی کم‌تر از آن رضایت نمی‌دهند.