اگر رضا دهدار ملی‌پوش وزنه‌برداری کشورمان کمی بهتر عمل می‌کرد و البته کمی خوش‌شانس بود،‌ ایران در المپیک با سه وزنه‌بردار حاضر می‌شد. اما با تصمیم فدراسیون جهانی با حفظ وزنه‌بردار 102 کیلوگرم در رنکینگ جهانی، آخرین شانس دهدار برای رسیدن به المپیک از بین رفت. رضا دهدار وزنه‌بردار دسته ۱۰۲ کیلوگرم در جام جهانی تایلند که آخرین فرصت برای حضور در المپیک 2024 پاریس بود،‌ عملکرد قابل قبولی نداشت و در رنکینگ جهانی سقوط کرد. در حالی که طبق سیستم المپیک تنها 10 وزنه‌بردار اول رنکینگ به همراه بهترین نفرات هر قاره سهمیه را به دست می‌آورند،‌ دهدار در رده یازدهم ایستاد تا خبری از سلام به 

المپیک نباشد. 

در واقع در رنکینگ اصلی از هر کشور تنها یک وزنه‌بردار حضور دارد و در صورتی که در یک وزن دو وزنه‌بردار حضور داشته باشند، از سوی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری یک نفر از آنها حذف خواهند شد. حالا در فاصله یک ماه مانده تا المپیک پاریس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری نام دو وزنه‌بردار مرد از کشور بلاروس را از لیست نفراتی که در رنکینگ ۱۰ نفره المپیک هستند حذف کرده و تنها یک وزنه‌بردار مرد از این کشور را نگه داشته است. فدراسیون جهانی در دسته ۱۰۲ کیلوگرم یک وزنه‌بردار را که در رنکینگ جهانی در جایگاه پنجم قرار داشت را برای حضور در المپیک نگه داشت اما در دسته ۸۹ کیلوگرم و فوق‌سنگین دو وزنه‌بردار را حذف کرد. در صورتی که فدراسیون جهانی وزنه‌بردار ۱۰۲ کیلوگرم را از رنکینگ جهانی حذف می‌کرد، این فرصت در اختیار دهدار قرار می‌گرفت که یک پله در رنکینگ جهانی صعود کند و با قرار گرفتن در جایگاه دهم، حضور در المپیک پاریس را تجربه کند. حالا او نه‌تنها المپیک را از دست داده، بلکه حتی تصمیم گرفته که از دنیای وزنه‌برداری خداحافظی کند. تصمیمی که البته نمی‌توان جدیتی در آن دید و به نظر می‌رسد بر اساس احساسات گرفته شده است. دهدار از نظر سنی هنوز می‌تواند به ورزش حرفه‌ای ادامه دهد و بعید به نظر می‌رسد که فدراسیون وزنه‌برداری به راحتی این خداحافظی را بپذیرد. 

درنهایت وزنه‌برداری ایران با همان دو سهمیه‌ در المپیک پاریس شرکت می‌کند. میرمصطفی جوادی در دسته ۸۹ کیلوگرم و علی داوودی در دسته فوق سنگین موفق به کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ شدند و این روزها مشغول آماده‌سازی برای حضوری موفق در المپیک پاریس هستند. آنها رقبای سرسختی در این میدان دارند اما کماکان از امیدهای مدال کاروان کشورمان به حساب می‌آیند.