تیم فوتبال پرسپولیس بعد از اینکه جشن قهرمانی لیگ برتر را پیدا کرد، با چالش‌های اساسی روبه‌رو شد. این تیم که امیدوار بود با اوسمار کارش را در فصل جدید دنبال کند، با کناره‌گیری این مربی مواجه شد و در روزهایی که می‌توانست به فکر تقویت ترکیب باشد، انتخاب سرمربی به راس کارهایش رسید. مدتی بعد علیرضا بیرانوند دروازه‌بان مطمئن سرخ‌ها و مرد شماره یک تیم ملی هم تصمیم گرفت بار دیگر از این تیم جدا شود و این بار تاکید کرد که دیگر برنمی‌گردد تا پرسپولیس با دومین چالش اساسی خود چشم در چشم شود. بیرانوند یکی از عوامل مهم و موثر در قهرمانی‌های پرسپولیس بود و قطعا انتخاب نفر جایگزین کار سختی برای باشگاه به حساب می‌آید.  

بیرو تصمیم گرفت به دلیل پرداخت نشدن بخشی از قرارداد خود، با سرخ‌پوشان فسخ کند و این اتفاق در حالی رخ داد که کمتر کسی فکر می‌کرد با توجه به حواشی فصل گذشته، بیرو قصد تکرار چنین کاری را داشته باشد. کم‌تر کسی اتفاقات نقل‌وانتقالات پیش از آغاز لیگ بیست‌وسوم را فراموش کرده است. آن زمان علیرضا بیرانوند با پرسپولیس فسخ کرد و با استقلال وارد مذاکره شد تا اوضاع به شدت آشفته شود. دروازه‌بان لرستانی آن‌قدر به استقلال نزدیک شده بود که سرپرست مدیرعاملی وقت استقلال یعنی حجت کریمی در مصاحبه‌ای تاکید کرد علیرضا بیرانوند با آبی‌ها تمام کرده و فصل آینده در استقلال حضور خواهد داشت. به هر روی انتقال بیرو به استقلال منتفی شد و این دروازه‌بان با عقد قراردادی جدید بار دیگر به پرسپولیس پیوست.

بیرو در لیگ بیست‌وسوم توانست عملکرد خوبی داشته باشد. البته که چند اشتباه او باعث شد دروازه سرخ‌ها باز شود و سیبل انتقادات هواداران قرار بگیرد. با این حال آن اشتباهات باعث نشد که جام قهرمانی از پرسپولیس گرفته شود و درنهایت او در ششمین فصل حضورش در پرسپولیس به ششمین جام قهرمانی در لیگ برتر رسید. 

حالا اوضاع بین باشگاه و بیرانوند شکرآب است و به نظر می‌رسد این بار کسی در باشگاه از بازگشت بیرانوند استقبال نمی‌کند. برخی صحبت‌ها حکایت از پشیمانی بیرانوند دارد اما بعید به نظر می‌رسد با اتفاقات گذشته، باشگاه فرصت دوبار‌ه‌ای به او بدهد. مدیریت باشگاه پرسپولیس تاکید کرده دیگر علاقه‌ای به همکاری با بیرانوند ندارد و تا این لحظه باید بازگشت علیرضا به پرسپولیس را دور از ذهن بدانیم. ظاهرا سرخ‌ها در حال مذاکره با چندین دروازه‌بان هستند تا درنهایت جانشین بیرانوند جذب شود.

یکی از گزینه‌هایی که روی میز پرسپولیسی‌ها قرار دارد، محمدرشید مظاهری است. مظاهری قرار بود در نیم‌فصل لیگ بیست‌وسوم هم به پرسپولیس ملحق شود اما عملکرد خوب امیررضا رفیعی باعث شد مدیران پرسپولیس دست نگه دارند و حالا با جدایی بیرانوند، مذاکراتی با مظاهری انجام شده است. امیررضا عابدزاده دیگر گزینه‌ سرخ‌ها برای جایگزینی بیرانوند است. بچه عقاب در فوتبال اروپا روزهای خوبی را سپری نمی‌کند و او می‌تواند با حضور در فوتبال ایران، مقدمات بازگشتش به اوج را فراهم کند. مدیران باشگاه پرسپولیس با چندین دروازه‌بان خارجی هم مذاکره داشته‌اند و ایجنت‌ها هم در حال معرفی گزینه‌ها هستند و باید دید فصل آینده چه کسی درون دروازه پرسپولیس قرار می‌گیرد؛ آیا بیرانوند بار دیگر بعد از قهر درون چارچوب سرخپوشان می‌ایستد یا وظیفه حراست از دروازه، به یک گلر جدید سپرده می‌شود؟