باشگاه پرسپولیس پس از قهرمانی در لیگ بیست‌وسوم روزهای پرحاشیه‌ای را سپری می‌کند. ابتدا اوسمار ویرا، سرمربی برزیلی سرخ‌ها به شکلی ناگهانی از این تیم جدا شد تا مدیران پرسپولیس مجبور به انتخاب یک مربی جدید شوند. در شرایطی که هنوز تکلیف جانشین اوسمار مشخص نشده بود، علیرضا بیرانوند هم با فسخ یک‌طرفه قرارداد خود شوک جدیدی به پرسپولیسی‌ها وارد کرد. 

به هرحال، علیرغم اخباری که مبنی بر تلاش علیرضا بیرانوند برای بازگشت به پرسپولیس منتشر شده، بعید است چنین اتفاقی رخ دهد.

به گزارش فوتبالی، بعد از فسخ قرارداد ناگهانی علیرضا بیرانوند با پرسپولیس، رئیس هیات مدیره و معاون این باشگاه اعلام کرد که مدیرعامل پرسپولیس پیگیر جذب یک دروازه‌بان جدید است تا نشان دهند که قرار نیست اتفاقات سال گذشته تکرار شود.

اگرچه چهارشنبه صبح این خبر منتشر شد که بیرانوند اعلام کرده تا زمانی که رضا درویش در پرسپولیس باشد، به این تیم برنخواهد گشت اما پنجشنبه‌شب خبرگزاری ایرنا مدعی شد که بیرانوند از تصمیمش مبنی بر فسخ قرارداد با پرسپولیس پشیمان شده و به دنبال بازگشت به تیمش است.

این خبر در حالی رسانه‌ای شده که طی 24 ساعت گذشته نام دو دروازه‌بان خارجی به پرسپولیس لینک شده و گویا قرمزها قصد دارند هر طور شده یک گلر جدید جذب کنند.به‌طوری که گفته شد، رضا درویش به دوستان نزدیکش گفته که بازگشت علی بیرو را باید منتفی دانست و باشگاه دنبال جانشین اوست.

از دید مدیرعامل پرسپولیس- که شدیدا از دروازه‌بان تیمش بابت اتفاقات چند روز اخیر ناراحت و عصبانی است- اصلا بعید نیست که بیرانوند به دنبال تکرار اتفاقات فصل قبل باشد و فسخ قرارداد به این دلیل بوده که قراردادی جدید و با رقمی بسیار بالاتر نسبت به فصل گذشته ببندد و به همین دلیل باشگاه پرسپولیس می‌خواهد با جذب یک دروازه‌بان جدید داخلی یا خارجی، خیال خودش و هوادارانش را راحت کند.

پیام بیرانوند به پرسپولیس؛ پشیمان شدم!

گفتنی است، علیرضا بیرانوند، سنگربان ملی‌پوشان پرسپولیس به بهانه پرداخت نشدن مطالباتش با توجه به الحاقیه قراردادش با باشگاه پرسپولیس مبنی بر اینکه چنانچه باشگاه ۱۵ روز بعد از آخرین بازی فصل مطالبات وی را پرداخت نکند می‌تواند قرارداد خود را فسخ کند، اقدام به فسخ یک طرفه با سرخ‌پوشان کرد.

ایرنا در این زمینه مدعی شد که با توجه به سندی که رسیده، باشگاه تمامی مطالبات این بازیکن را پرداخت کرده و فسخ بیرانوند غیرقانونی‌ است. با این وجود بیرانوند اعلام کرده بود اقدام او قانونی‌ است و قصد بازگشت هم نخواهد داشت.

در پی آن اعلام شد که بیرانوند بعد از گذشت ۲۴ ساعت حالا از فسخ یک طرفه قرارداد خود با سرخ‌پوشان پشیمان شده است.

او با چند واسطه این موضوع را به مدیریت و باشگاه پرسپولیس اطلاع داده و خواستار بازگشت به جمع سرخ‌پوشان است.

این در شرایطی است که باشگاه پرسپولیس با توجه به مدارک موجود از سنگربان ملی‌پوش خود به دلیل فسخ غیرقانونی شکایت کرده است. باید منتظر ماند و دید مدیریت باشگاه در این مورد چه تصمیمی خواهد گرفت. آیا بیرانوند باز به جمع سرخ‌پوشان باز خواهد گشت یا ماجرای وی و پرسپولیس به بدترین شکل ممکن به پایان خواهد رسید.

به تصمیم   بیرانوند احترام   بگذاریم 

مهاجم اسبق پرسپولیس در گفتگو با خبرآنلاین درباره جدایی بیرانوند و اتفاقات اخیر سرخپوشان صحبت کرد.

امیرحسین اصلانیان، گفت: طبق رزومه‌ای که ایشان طی 7 سالی که در پرسپولیس بوده و 7 جام که آورده ولی هوادار هم همیشه او را حمایت کرده و بازیکنان اگر نامی دارند از از کنار استقلال و پرسپولیس است. اینکه او بعد از فسخ قرارداد پارسال قرارداد جدیدی تنظیم کرده و طبق اعلام باشگاه مطالباتش را هم گرفته ولی دوباره توانسته فسخ کند دیگر مشکل از بیرانوند نیست و از مدیریت باشگاه و مشاوران است. چطور او توانسته بندی را اضافه کند و دوباره بتواند قراردادش را فسخ کند؟ اینجا ایراد از مدیریت باشگاه است و باید پاسخگو باشند که چه چیزی در قرارداد تنظیم کردند. چون شما باید سفت و محکم ببندید. قراردادهای امیر عابدینی را نگاه کنید. بالای 20 سال پیش این قراردادها را امضا می‌کرد و باعث می‌شد مهدوی‌کیا تا 2 سال به پرسپولیس پول برساند ولی متاسفانه مدیران فعلی قراردادهایی امضا می‌کنند که فقط به ضرر باشگاه است. قرارداد رادوشویچ را ببینید که انصاری‌فرد بست و پرسپولیس را بدبخت کرد. البته من مطمئنم که قراردادها را بعضی مربیان طوری تنظیم می‌کنند که برای دلالان خودشان نفع مالی داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر بیرانوند بخواهد یک فصل دیگر صبر کند خب این‌ها آخرین سال‌های فوتبال‌شان است و درست می‌گویندکه شغل دیگری هم ندارند. اینکه صحبتی کرد که مثل بعضی از پیشکسوتان در ستادهای سیاسی شرکت نمی‌کند که در قبال ان پول بگیرد. من این جایگاه را برای او محترم می‌دانم که تصمیمش را بگیرد. من در جایگاهی نیستم که جای او تصمیم بگیرم ولی در آینده ناخواسته جلوی هوادار قرار خواهد گرفت و متاسفانه این هم از تنش‌های حضور در تیم‌های سرخابی است. به نظر من خودشان تصمیم نهایی را می‌گیرند و به هر حال باید برای او هم احترام قائل شویم که 7 سال برای پرسپولیس زحمت کشیده و جام گرفته است. البته این را هم بگویم که او می‌گوید ما بهترین نسل هستیم، بهترین نسل به لحاظ این بودند که هیچ استعدادی نبوده حتی با نیمکت‌نشین‌های تیم‌های سرخابی رقابت کند. بله شما جام گرفتید ولی اگر بخواهی نفر به نفر با نسل‌های قبلی مقایسه کنی، نمی‌توان به لحاظ اسمی رقابت کرد. آن زمان هر سال 6-7 پدیده تولید می‌شد. به لحاظ گرفتن جام بله، در جایی که کفش نیست، یک لنگه کفش غنیمت است.

مهاجم اسبق پرسپولیس ادامه داد: البته ناگفته نماند پرسپولیس سال گذشته گل‌های بدی خورد که یکی از آن‌ها مقابل آلومینیوم اراک از فاصله 60-70 متری بود و این نشان می‌دهد خیلی هم فاصله‌ای با گلرهای تیم‌های دیگر نیست. امیدوارم بتوانند راحت یک گلر جذب کنند و دفاع پرسپولیس انقدر خوب بوده که توانسته جلوی فشار تیم‌های دیگر را بگیرد. اینطوری نیست که کل قهرمانی را به دلیل حضور بیرانوند بدانیم و پرسپولیس گل‌های بدی خورده که نشان می‌دهد حتی در صورت ماندن بیرانوند هم باید یک دروازه‌بان در حد پرسپولیس و لیگ نخبگان جذب شود.

اصلانیان گفت: طبق وویسی که از بیرانوند بیرون آمد و گفت راه برگشتی برای من وجود ندارد، فکر کنم او خودش احساس کرده وقت رفتن است. هوادار هم دیگر طاقت تحمل را ندارد و خیلی هم چیز خاصی نیست و نباید داستان را بزرگ کنیم. در استقلال و پرسپولیس در هر پستی بازیکنان زیادی آمدند و رفتند و اتفاق خاصی هم نیفتاده است. من شنیدم قرارداد بازیکنان دیگر هم تمدید نشده و نمی‌دانم مجموعه بانک‌ها که مالکیت پرسپولیس را بر عهده گرفتند، چه می‌کنند. امیدوارم بانک‌ها ورشکسته نشده باشند که نتوانند تامین مالی کنند. امیدوارم بودجه پرسپولیس مناسب باشد که بازیکن و مربی خوب بخرد وگرنه ما در لیگ نخبگان زنگ تفریح می‌شویم. در خط حمله یک مهاجم ششدانگ می‌خواهیم و در مرکز زمین هم یک پلی‌میکر رو به جلو لازم داریم که زیر 30 سال باشد. فوتبال ایران الان بازیکن بالای 30 سال را نمی‌طلبد و باید میانگین سنی را پایین بیاوریم. متاسفانه در تیم ملی هم انقدر در تیم‌های پایه بد عمل کردیم دست قلعه‌نویی را هم بستیم که نمی‌تواند بازیکنان بالای 30 سال را کنار بگذارد و بازیکن جوان بیاورد که نسل را عوض کند. متاسفانه این از مشکلات فوتبال ماست که استعدادی تولید نشده و پرسپولیس باید خارجی خوب بخرد.

برای جمع‌بندی بحث می‌توان گفت که به نظر می‌رسد این بار دیگر بازگشتی در کار نباشد و بیرانوند فصل آینده در تیمی جز پرسپولیس بازی کند.