مرتضی سعیدی

باشگاه پرسپولیس دو روز دیگر به اوسمار فرصت داده و قرار است روز جمعه پیام نهایی خود را از سرمربی برزیلی بگیرد اما به نظر نمی‌رسد که او برای فصل آینده قصد نشستن روی نیمکت پرسپولیس را داشته باشد و احتمالا قصد دارد با جام قهرمانی از این تیم وداع کرده و به استقبال چالش بعدی برود. او هفته گذشته پیشنهاد تمدید قرارداد پرسپولیس را رد کرده و در تماس رضا درویش هم علائمی از تصمیم تازه او دیده نشده است. نزدیکان او می‌گویند که اوسمار در ایمیل رسمی به مسئول امور بین‌الملل پرسپولیس، این موضوع را رسما به اطلاع باشگاه پرسپولیس رسانده است.

البته مسئولان باشگاه پرسپولیس جدایی رسمی اوسمار و ارسال ایمیل از سوی او را رد یا حداقل نسبت به آن ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند. این در حالی است که یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس می‌گوید اوسمار در همان روز نخست هم مخالفت خود را با تمدید قرارداد اعلام کرده بود اما رضا درویش با پیشنهاد تازه و ارائه مهلت جدید و درخواست تمدید قرارداد، قصد خود برای حفظ این سرمربی را نشان داده است.

درویش اصرار به تمدید قرارداد اوسمار دارد چراکه با حفظ او، پرسپولیس از پروسه انتخاب سرمربی رها شده و به یک‌باره وارد فصل نقل و انتقالات می‌شود اما به هر حال آنطور که از شواهد بر می‌آید، پرسپولیس تنها یک گام تا جدایی سرمربی خود فاصله دارد. در هر حال همه چیز تا روز جمعه در حد حدس و گمانه‌زنی باقی خواهد ماند اما نزدیکان این سرمربی برزیلی جدایی او را تایید می‌کنند. 

اوسمار ویرا شرایط خاصی را با پرسپولیس تجربه کرد. او در فصل اول حضورش به عنوان دستیار یحیی به کادرفنی سرخپوشان به جای حمید مطهری اضافه شد و با این تیم به مقام قهرمانی رسید. این مربی برزیلی در ابتدای فصل بیست و سوم نیز کار را به عنوان مربی شروع کرد اما با استعفای یحیی و شرایط سخت پرسپولیس در انتخاب سرمربی جدید در میانه راه، سکان هدایت سرخ‌ها را تا پایان فصل بر عهده گرفت. از همان ابتدا پیشکسوتان و هواداران پرسپولیس نظر مثبتی درباره او نداشتند و اعتقاد داشتند در رقابت حساسی که بین پرسپولیس، استقلال و سپاهان بر سر قهرمانی وجود دارد، حضور شخصی با رزومه اوسمار کمکی به قرمزها نمی‌کند.  

اوسمار کار را با شکست شروع کرد اما در ادامه با کسب ۱۲ برد و دو تساوی، پرسپولیس را به مقام قهرمانی رساند و کار نیمه‌تمام یحیی را تمام کرد. حال در شرایطی که او گزینه اول باشگاه برای فصل بعدی است، با بازگشتش به برزیل و خبرهایی که شنیده می‌شود به احتمال بسیار زیاد به پایان کار خود با قرمزهای پایتخت رسیده است. فاصله هشتگ‌های متعدد «نه به اوسمار» در کامنت‌های پست خبر رسمی باشگاه مبنی بر انتخاب او به عنوان سرمربی پرسپولیس تا نگرانی هواداران در مورد حفظ او و ادامه همکاری با سرمربی حالا دیگر محبوب سکوها به جای انتخاب سرمربی جدید، ۱۹ هفته بیشتر طول نکشید و حالا به نظر می‌رسد پرسپولیس بار دیگر باید پروسه سخت و حساس انتخاب سرمربی جدید را طی کند. سرمربی جدیدی که در صورت انتخاب شدن کار سختی در پیش خواهد داشت تا سکوها را راضی نگه ‌دارد.