بعد از 6 شکست متوالی در لیگ ملت‌های والیبال، دیدار با بلغارستان همان نقطه‌ای بود که همه پیش‌بینی می‌کردند طلسم نبردن‌های تیم ملی شکسته می‌شود. پیش‌بینی‌ای که کاملا غلط از آب درآمد و تیم ملی حتی به بلغارستان هم نه نگفت. بلغارستان در حالی مقابل بلندقامتان کشورمان جشن پیروزی گرفت که بیشتر نفراتش جوان و کم‌تجربه بودند. بعد از این شکست سه بر دو، صحبت‌های ملی‌پوشان تماما رنگ شرمندگی و عذرخواهی داشت. 

با وجود این روزهای تلخ اما علیرضا مصلح‌آبادی فراهانی سرعتی زن تیم ملی امیدها را برای آینده تیم ملی زنده نگه داشت. او در دیدار با بلغارستان هفت امتیاز کسب کرد و به موریس موتا پائز نشان داد بازیکنانی که در لیگ داخلی هستند هم می‌توانند برای تیم ملی مثمر ثمر باشند و در لیگ ملت‌ها بدرخشند. پائز سرمربی تیم ملی در بازی‌های اخیر معمولا از لژیونرها استفاده بیشتری کرده و به بازیکنان داخلی بهای کمتری داده است. ملی‌پوش پیکان وقتی که در اواسط بازی به میدان آمد، توانست با یک عملکرد درخشان خصوصا در بخش سرویس یک تنه یک ست را برای ایران به دست بیاورد. 

این شکست سطح انتقادات را از سرمربی تیم ملی را هم به بالاترین سطح خود رساند. مربی‌ای که در 6 بازی اخیر با وجود شکست‌های عجیب و دور از انتظار، از تیمش حمایت می‌کرد و سعی داشت نقاط مثبت شاگردانش را ببیند اما این بار از شاگردانش انتقاد کرد که نمی‌خواهند با هم بجنگند و به یکدیگر احترام بگذارند! در هر حال نتایجی که پائز در این هفت بازی به دست آورده، زیر پایش را به شدت سست کرده و بعید به نظر می‌رسد که پس از لیگ ملت‌ها موافقان زیادی برای ادامه کار روی نیمکت تیم ملی داشته باشد. به هر حال تا اینجای کار، بدترین نتایج تاریخ تیم ملی در لیگ ملت‌ها رقم خورده است. 

یکی از انتقاداتی که به پائز وارد می‌شود، راهی کردن تیم ملی به هفته دوم تنها با یک پاسور است. او از بازی اول متوجه شد که جواد کریمی مصدوم نمی‌تواند تیم ملی را همراهی کند اما به جای اینکه او را با پاسورهای دیگر از جمله عرشیا به‌نژاد و علی رمضانی جابه‌جا کند،‌ تصمیم گرفت با یک پاسور یعنی محمدطاهر وادی هفته دوم را پشت سر بگذارد. به این ترتیب اگر وادی هم مصدوم می‌شد‌،‌ یک چالش اساسی در پست پاسور ایجاد می‌شد. 

البته که در این بین نباید فدراسیون را هم نادیده گرفت. پائز نتیجه چند ماه تعلل و بررسی فدراسیونی بود که قصد داشت هدایت تیم ملی را به دستان بهترین مربی‌های خارجی بسپارد. درنهایت هم سرمربی در دیرترین زمان کار را در دست گرفت و نتیجه هم شد روزهای تلخی که هیچ هواداری مایل به یادآوری‌اش نیست.