به نظر می‌رسد فرزانه فصیحی قرار است تا مدت طولانی در صدر اخبار باشد و به خط پایان ورزش قهرمانی نرسد. دونده دوی سرعت ایران در 31 سالگی خودش را به صدر رنکینگ قاره آسیا رسانده تا نشان دهد هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. فصیحی که سابقه کسب عنوان قهرمانی و مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا را دارد، از تمام ورزشکاران و رقبای نامدار خود پیشی گرفت و در جدیدترین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی،‌ در صدر نشست تا برای نخستین بار یک ورزشکار خانم دوومیدانی‌کار از کشورمان چنین اتفاقی را تجربه کند.

او با توجه به عملکرد چشمگیر خود طی مسابقات امسال و سال گذشته به خصوص رقابت‌های داخل سالن و فضای باز قهرمانی آسیا، مسابقات تور قاره‌ای و حضور در لیگ الماس، موفق شد که در صدر جدول رنکینگ ماده ۱۰۰ متر قاره کهن بایستد. پیش از فصیحی فقط احسان حدادی نایب قهرمان المپیک لندن در پرتاب دیسک توانسته بود به نمایندگی از کشورمان قرار گرفتن در جایگاه نخست رنکینگ قاره آسیا را تجربه کند.

فصیحی که در سودای تجربه دوباره المپیک به سر می‌برد و از قضا شانس خوبی برای کسب سهمیه المپیک 2024 پاریس هم دارد،‌ در تلاش است هر طور شده این اتفاق را محقق کند و در دومین حضور متوالی در بزرگ‌ترین و مهم‌ترین آوردگاه ورزشی جهان، با سریع‌ترین دونده‌های دنیا رقابت کند. تمام این اتفاقات در حالی جالب و زیبا می‌شود که فصیحی به خاطر بی‌مهری‌ها مدتی از دوومیدانی دور بود و حالا چنین قدرتمند پیشتازی می‌کند.