قایقرانی ایران در المپیک 2024 پاریس چند رکورد را از حالا به دست آورده است. این رشته قرار است با پنج قایقرانی راهی پاریس شود که از نظر تعداد نماینده در بازی‌های المپیک بی‌سابقه است. قایقرانی ایران قدمت زیادی در المپیک ندارد و از المپیک ۲۰۰۰ سیدنی توانست نماینده داشته باشد و نادر عیوضی اولین المپین قایقرانی ایران بود. این رشته از المپیک ۲۰۰۸ پکن به صورت متوالی در این بازی‌ها حضور داشته است. قایقرانی ایران کم‌ترین تعداد ورزشکار را در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی تنها با یک نماینده داشت و بیشترین نماینده را در المپیک ۲۰۲۴ پاریس با پنج نماینده خواهد داشت. قایقرانی ایران همچنین برای اولین بار در قایق دونفره توانسته است سهمیه بگیرد و در آخرین رکورد با سه ورزشکار زن، بیشترین حضور زنان را در تاریخ بازی‌های المپیک دارد.

در بین نفرات اعزامی ایران به المپیک پاریس، علی آقامیرزایی با حضور در دو المپیک ۲۰۲۰ توکیو و ۲۰۲۴ پاریس و مهسا جاور با حضور در دو المپیک ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۲۴ پاریس باتجربه‌ترین‌ها به شمار می‌روند. قایقرانی ایران در رشته روئینگ تاکنون به فینال A نرسیده و در کانو و کایاک نیز تاکنون به فینال نرفته است. اگر این تیم بتواند در پاریس به فینال A برسد، دست به تاریخ‌سازی زده است. اتفاقی که تحقق یافتنش نیازمند حمایت همه‌جانبه از این ورزشکاران است. ورزشکارانی که انگیزه کافی برای موفقیت را دارند و حمایت اصولی و امکانات مناسب، تنها چیزی است که به آن نیاز دارند. البته که این حمایت‌ها باید از مدت‌ها قبل شروع می‌شد اما در همین فاصله اندک تا المپیک هم می‌توان کارهایی انجام داد. 

فاطمه مجلل در روئینگ یک‌نفره زنان، مهسا جاور و زینب نوروزی در روئینگ دونفره زنان، علی آقامیرزایی در کایاک ۱۰۰۰ متر مردان و محمدنبی رضای در کانو ۱۰۰۰ متر مردان نمایندگان کشورمان در المپیک پاریس هستند.