تورنمنت رنکینگ کشتی مجارستان از 17 تا 20 خرداد به میزبانی بوداپست مجارستان برگزار می‌شود. تورنمنتی که امتیاز آن در رنکینگ کشتی‌گیران تاثیرگذار خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود شاهد رقابت‌های حساس و زیبایی در آن باشیم. حضور تقریبی نیمی از کشتی‌گیران المپیکی کشورهای مختلف در سه بخش کشتی آزاد و فرنگی مردان و کشتی زنان، باعث شده که اتحادیه جهانی کشتی به سطح بالای این رقابت‌ها اشاره کند. 

اتحادیه جهانی کشتی با اعلام حضور ۳۱۳ کشتی‌گیر در این مسابقات بر اساس لیست اولیه کشورها، عنوان کرد:«از این تعداد، ۱۳۴ کشتی‌گیر که موفق به کسب سهمیه المپیک شده‌اند شامل عنوان‌داران جهان و المپیک و همچنین ستاره‌های کشتی جهان در این رویداد حاضر می‌شوند.»  باید گفت در بین 134 ستاره‌ای که اتحادیه جهانی به آنها اشاره کرده است،‌ حسن یزدانی از ایران درخشان‌تر از همه خواهد بود. تا جایی که اتحادیه جهانی هم با انتشار عکس او، تلویحا از یزدانی به عنوان سوپراستار این رقابت‌ها یاد کرده است. هرچند که یزدانی تحت هر شرایطی در تمامی میادین زیر ذره‌بین قرار دارد و نمی‌توان حضورش را کم‌رنگ کرد. اما با توجه به اینکه او قرار است بعد از دوری هشت ماهه از کشتی به دلیل جراحی کتف‌ وارد تشک شود، باید هر احتمالی را در نظر گرفت. البته باید به این نکته هم توجه کرد که یزدانی در آستانه المپیک باید از این فرصت به خوبی استفاده کند و برای اثبات خود باید با مدال طلا مجارستان را ترک کند. حتی کادر فنی و فدراسیون هم تلویحا به آزادکار جویباری اعلام کرده‌اند که شرط حضورش در المپیک پاریس، طلای تورنمنت مجارستان و شکست رقبا با آمادگی بدنی بالاست. این شرط برای تورنمنت نسبتا سختی برای یزدانی لحاظ شده است؛ جایی که مدال‌آوران جهانی در آن حضور دارند و نگاه‌شان به سکوی مدال‌هاست. 

در لیست اولیه وزن 86 کیلوگرم تورنمنت مجارستان، نام 12 کشتی‌گیر دیده می‌شود که مطرح‌ترین آنها عظمت دولتبیکوف از قزاقستان دارنده دو مدال برنز جهان و مایلس آمینه از سن مارینو دارنده مدال برنز جهان و المپیک هستند که می‌توانند یک محک جدی را برای نابغه جویباری بعد از مصدومیت رقم بزنند. به جز این دو کشتی‌گیر، کشتی‌گیرانی از الجزایر، اتریش، مجارستان، ژاپن، آمریکا، پورتوریکو و ازبکستان در مجارستان در وزن 86 کیلوگرم روی تشک می‌روند و احتمال برخورد آنها با یزدانی وجود خواهد داشت. یزدانی به عنوان پرمدال‌ترین کشتی‌گیر تاریخ ایران در 30 سالگی این فرصت را دارد تا در غیاب دیوید تیلور آمریکایی، جدی‌ترین رقیب خود در سال‌های اخیر با کسب مدال طلای المپیک 2024 پاریس خودش را به پرافتخارترین ورزشکار المپیکی تاریخ ایران بالاتر از هادی ساعی تبدیل کند. 

یزدانی پیش از این یک طلا و یک نقره المپیک ریو و توکیو را در کارنامه داشته و شکست دیوید تیلور در انتخابی کشتی آمریکا و خداحافظی او احتمالا انگیزه یزدانی را هم افزایش داده باشد. با این حال بولدوزر کشتی ایران که حضورش در تورنمنت مجارستان مورد توجه اتحادیه جهانی هم قرار گرفته، خوب می‌داند که کادر فنی جایگزین احتمالی او را هم در نظر گرفته و در صورت یک لغزش در تورنمنت مجارستان احتمالا کامران قاسمپور در همین وزن در ایتالیا روی تشک برود و اگر آمادگی خوبی از خود نشان دهد، چه بسا حسن یزدانی نتواند سومین المپیک خود را تجربه کند.

به این ترتیب 17 خرداد روز سرنوشت‌سازی برای یزدانی خواهد بود. او البته با انتشار تصاویری از تمرینات سنگین خود در هفته‌های اخیر،‌ سعی کرده خیال هوادارانش را بابت بهبودی کتفش راحت کند. او شاید اگر نیمی از آمادگی‌ قبلی‌اش را به دست بیاورد هم بتواند در مجارستان رقبایش را قلع و قمع کند اما میدان مهم المپیک است. جایی که آرون بروکس آمریکایی باقدرت برایش آماده می‌شود و از مدعی‌های قهرمانی در پاریس است. 

مرد 9 مداله کشتی ایران در مسابقات جهانی و المپیک، 17 خردادماه در وزن 86 کیلوگرم این تورنمنت در حالی روی تشک می‌رود که آخرین بار در بازی‌های آسیایی هانگژو و در مهرماه سال گذشته یک مبارزه رسمی را سپری کرده است. همه منتظر هستند تا یزدانی بار دیگر در کم‌ترین زمان ممکن رقبایش را از میدان به در کند و روی سکوی اول مسابقات، طلا را به دندان بکشد.