بعد از چهار فصل پر فراز و نشیب، مهدی طارمی و پورتو به آخر راه رسیدند. تیمی که با تمام سختی‌هایش روزهای خوشی را برای ستاره بوشهری ایران رقم زد و او را در تیررس تیم‌های بزرگ‌تر قرار داد. طارمی هم که همیشه تشنه برد و گلزنی بوده، یک خداحافظی باشکوه را با پورتو تجربه کرد. 

ستاره ایرانی که با عملکرد درخشان خود مورد توجه تیم اینتر ایتالیا قرار گرفت، با نهایی شدن توافقات آخرین بازی‌هایش را برای پورتو انجام داد. در مسابقه آخر هم پورتو در فینال جام حذفی به مصاف اسپورتینگ رفت و با گل طارمی، جام قهرمانی را بالای سر برد. البته طارمی با نظر سرجیو کونسیسائو در ترکیب اولیه پورتو در فینال حذفی قرار نداشت اما جریان بازی در نیمه نخست به شکلی رقم خورد که سرمربی پورتو تصمیم گرفت ستاره ایرانی تیمش را از ابتدای نیمه دوم به میدان بفرستد. تصمیمی که به خوبی جواب داد و مهدی در حالی که تیمش در نیمه اول 10 نفره شده بود، توانست ورق را به سود پورتو برگرداند.  ستاره ایرانی از ابتدای نیمه دوم در حالی وارد بازی شد که تا پایان دقیقه 90، تلاش‌های او برای ثبت گل برتری پورتو بی‌ثمر بود و نکته مهم مسابقه، برخوردهای پرشمار بازیکنان و نمایش درگیرانه دو تیم بود. در حالی بازی به وقت‌های اضافی کشیده شد که سرجیو کونسیسائو به دلیل اعتراضات مکرر از کنار زمین اخراج شد اما بی‌احتیاطی دروازه‌بان اسپورتینگ و اعلام ضربه پنالتی به سود پورتو، بهترین فرصت را در اختیار طارمی قرار داد تا بتواند بهترین پایان ممکن را برای دوران حضورش در پورتو رقم بزند. طارمی در دقیقه 100 پشت ضربه پنالتی به‌دست آمده ایستاد و توپ را به وسط دروازه اسپورتینگ زد تا هم کامبک تیمش را تکمیل کند و هم گل قهرمانی پورتویی‌ها را در جام حذفی به‌ثمر برساند تا برای سومین فصل پیاپی، پورتو قهرمان جام حذفی شود.

طارمی پیش از این نیز دو بار دروازه اسپورتینگ را باز کرده بود و کسب ضربه سه پنالتی و ساخت سه گل هم در کارنامه‌اش دیده می‌شود. به این ترتیب او در مجموع دوران حضورش در فوتبال پرتغال، روی 9 گل در جدال با سفیدوسبزپوشان اثرگذار بوده است که آمار خیره‌کننده و جالب‌توجهی محسوب می‌شود. با توجه به حضور اسپورتینگ در لیگ قهرمانان اروپا فصل آینده، طارمی در صورت رویارویی اینتر با این تیم پرتغالی، این فرصت را دارد که آمار خود را حتی درخشان‌تر هم کند.

مهاجم 31 ساله پورتو در فینال جام حذفی سی‌وپنجمین بازی و البته آخرین بازی خود در فصل جاری را برای پورتو انجام داد که توانست شمار گل‌هایش را به عدد 11 برساند. او در مجموع دوران حضورش در پورتو، موفق به انجام 182 بازی و ثبت 91 گل شد که آماری درخشان است. مهدی طارمی در دوران حضورش در پورتو موفق به کسب 6 عنوان قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام شد و توانست هفتمین عنوان قهرمانی را هم به‌دست آورد تا با کسب هفت جام با هواداران پورتو خداحافظی کند و در قامت یکی از برترین بازیکنان تاریخ این تیم، به فعالیت خود در فوتبال باشگاهی پرتغال پایان داد. حالا باید چشم‌انتظار رونمایی رسمی او در قامت یکی از مهاجمان جدید اینتر ایتالیا ماند.