کامبک تاریخی

هفته بیست و هشتم لیگ برتر ایران، بسیار حساس دنبال شد. هفته‌ای که دو تساوی بدون گل،‌ پنج برد و یک تساوی با نتیجه دو بر دو داشت. اما همان‌طور که مشخص است بیشترین حواس‌ها سمت استادیوم آزادی و استادیوم شهید وطنی بود. چراکه در این استادیوم‌ها دو تیمی به زمین رفتند که برای صدرنشینی و کسب عنوان قهرمانی می‌جنگند. در پایان هم این پرسپولیس بود که توانست با شیرین‌ترین کام‌بک خود در تاریخ خود و حتی لیگ برتر، صدر جدول را به رنگ سرخ دربیاورد.

آریا طاری

 

نیمه تاریک، نیمه روشن

بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان که شروع شد، کسی باور نمی‌کرد که مدعی قهرمانی با شکست سه بر صفر زمین را ترک کند. به خصوص که پرسپولیس در این فصل عنوان بهترین تیم نیمه اول را هم یدک می‌کشد. سرخ‌ها از 13 سال پیش تاکنون هیچ‌وقت با چنین نتیجه‌ای در پایان نیمه اول به رختکن نرفته بود. همچنین استقلال خوزستان هم از لیگ پانزدهم که قهرمان شد چنین نتیجه‌ای را در نیمه اول مسابقاتش رقم نزده بود. احتمالا در پایان نیمه طرفداران استقلال خوشحال بودند که رقیب‌شان قرار نیست با دست پر بازی را به پایان برساند، اما درنهایت پرسپولیس با یک کام‌بک دیدنی و شیرین در نیمه دوم، نه‌تنها به پیروزی رسید و صدر جدول را از آن خود کرد که تبدیل به تنها تیم تاریخ لیگ برتر شد که پس از شکست سه بر صفر در نیمه اول در پایان بازی به پیروزی می‌رسد.

البته آنچه که این برد را جذاب‌تر و دراماتیک‌تر می‌کند،‌ این است که هر چهار گل پرسپولیس در 15 دقیقه پایانی به ثمر رسید. پیش از این پرسپولیس یک بار دیگر در 15 دقیقه پایانی سه گل زده بود که آن بازی هم برای هواداران سرخ جاودانه است. چراکه این اتفاق در دربی تاریخی تهران افتاد که ایمون زاید موفق به هت‌تریک شد. حالا هم هیچ بعید نیست که این برد، پرسپولیس را در مسیر رسیدن به جام قرار دهد. سرخپوشان در هفته بیست‌ونهم مهمان شمس‌آذر قزوین هستند و برای رسیدن به یک برد دیگر به میدان می‌روند. 

احتمالا در پایان نیمه اول هفته بیست‌وهشتم،‌ طرفداران استقلال خوشحال بودند که رقیب‌شان قرار نیست با دست پر بازی را به پایان برساند، اما درنهایت پرسپولیس با یک کامبک دیدنی، نه‌تنها به پیروزی رسید که تبدیل به تنها تیم تاریخ لیگ برتر شد که پس از شکست سه بر صفر در نیمه اول در پایان بازی به پیروزی می‌رسد

این تساوی بدموقع

تساوی با نساجی، آخرین چیزی بود که استقلالی‌ها در کورس قهرمانی می‌خواستند. استقلال که در 24 بازی اخیر خود شکست‌ناپذیر بوده و از اولین هفته لیگ چشم به جام قهرمانی داشته، به دنبال این بود که هجدهمین برد خود در فصل جاری را در قائمشهر ثبت کند و یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک شود. ساکت الهامی و شاگردانش اما که طی پنج بازی اخیر با کسب سه برد تحولی جالب توجه را تجربه می‌کنند، می‌خواستند هر طور شده از استقلال امتیاز بگیرند و خودشان را از خطر سقوط به لیگ دسته اول دور کنند. در پایان هم این نساجی‌چی‌ها بودند که توانستند به خواسته‌شان برسند و یک تساوی بدموقع را به استقلال هدیه بدهند. 

آبی‌پوشان پایتخت با پذیرش دهمین تساوی فصل، 62 امتیازی شدند و صدر جدول را از دست دادند. نساجی هم با تک‌امتیاز ارزشمند به‌دست آمده در خانه، 26 امتیازی شد و جایگاه این تیم در رتبه سیزدهم جدول تغییری نکرد؛ هرچند که همچنان شاگردان ساکت الهامی خطر سقوط به لیگ آزادگان را احساس می‌کنند. در هفته بیست‌ونهم که روز سه‌شنبه هشتم خردادماه برگزار خواهد شد، استقلال در خانه میزبان گل‌گهر سیرجان است. نکونام بعد از تساوی مقابل نساجی، یکی از جنجالی‌ترین نشست‌های خود را برگزار کرد و گفت که عده‌ای نمی‌خواهند و هر کاری می‌کنند تا تیم او برنده نشود. حال باید دید که این مربی جنگجو در فاصله دو هفته به پایان لیگ دست از تلاش برای قهرمانی می‌کشد یا تا آخرین ثانیه‌ها برای تصاحب جام می‌جنگد. با هر اتفاقی، این دو هفته پیش رو بسیار حساس، دیدنی‌ و جنجالی دنبال خواهد شد.