هافبک 30‌ساله فوتبال ایران به نقطه پایان همکاری‌اش با برنتفورد رسیده و قرارداد او با این تیم انگلیسی تمدید نمی‌شود. به گزارش فوتبال 360، مسابقات لیگ برتر انگلیس شب گذشته به پایان کار خود در فصل 24-2023 رسید و سرنوشت تیم قهرمان هم مشخص شد. 

فوتبال ایران در کشورهای مختلف نماینده دارد و در لیگ برتر انگلیس هم سامان قدوس تنها لژیونر فوتبال ایران محسوب می‌شود؛ هافبک خلاقی که در قامت یکی از بازیکنان برنتفورد در لیگ برتر انگلیس کار خود را پیش برد و فصل پرماجرایی را پشت سر گذاشت. قدوس البته فصل گذشته و بعد از پایان قراردادش با تیم انگلیسی، از جمع شاگردان توماس فرانک جدا شد اما بعد از مدتی بلاتکلیفی، هافبک ایرانی تصمیم گرفت تا به جمع شاگردان فرانک بازگردد و همین مسئله باعث شد تا او با امضای قراردادی یک‌ساله بار دیگر به عضویت برنتفورد در آید و در فصل 24-2023 برای این تیم در لیگ برتر انگلیس به میدان رفت؛ آن‌هم در حالی‌که قدوس به جز مقطع کوتاهی از فصل، نتوانست توانایی‌های فنی خود را به فرانک اثبات کند و همین مسئله باعث نیمکت‌نشینی‌های سریالی او شد.

ثبت در تاریخ!

سامان قدوس در فصل جاری 19 بار برای برنتفورد در لیگ برتر انگلیس و جام اتحادیه این کشور به میدان رفت که تنها یک‌بار در دوئل با برنلی موفق به گلزنی شد و صفر پاس گل در کارنامه او دیده می‌شود. با این وجود، ضربه تماشایی سامان قدوس باعث شد تا او جایزه برترین گل ماه اکتبر لیگ برتر انگلیس را از آن خود کند و با افتخار ویژه به کار خود در فصل 24-2023 پایان خواهد داد. ستاره ایرانی در فصل جاری در پست‌های مختلف به کار گرفته شد؛ از دفاع راست‌وچپ تا هافبک راست‌وچپ و البته هافبک تهاجمی!

از چمپیونشیپ تا لیگ برتر

هافبک ایرانی در حالی به عضویت تیم برنتفورد انگلیس در آمد که این تیم در سطح دوم رقابت‌های باشگاهی این کشور حضور داشت اما قدوس توانست صعود به لیگ برتر انگلیس را همراه برنتفورد تجربه کند و 3 فصل همراه این تیم در سطح اول باشگاهی انگلیس کار خود را پیش برد. در مجموع 4 فصل فعالیت در تیم برنتفورد، سامان قدوس 107 بار برای این تیم به میدان رفت (تا پیش از بازی دیشب). 6‌گل و 8پاس‌گل در کارنامه سامان قدوس دیده می‌شود.

خداحافظی پیش از آخرین بازی فصل!

باشگاه برنتفورد انگلیس در فاصله حدوداً 5 ساعت تا برگزاری آخرین دیدار فصل مقابل نیوکاسل، در پستی اینستاگرامی پایان همکاری‌اش با سامان قدوس و البته شاندون باپتیست، چارلی گود، نیل موپی و سرخیو رگیلون را اعلام کرد و از زحمات آن‌ها قدردانی کرد. این موضوع بدین معناست که ستاره ایرانی در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه، یک چهره ویژه خواهد بود و باید دید بعد از 4 فصل پرماجرا در برنتفورد، مقصد بعدی قدوس کدام تیم خواهد بود. او سابقه بازی در تیم‌های مختلف از جمله آمیان فرانسه و اوسترشوندس سوئد را در کارنامه‌اش دارد و باید دید ستاره ملی‌پوش در کدام تیم کار خود را پیش می‌برد.